![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
| Citaat:
Een ervan is de "Walker Wingsail". Dit is een rigid zeil met stuurflap aan de achterkant: Kijk maar eens naar dit modernere zusje: http://www.boatshow.com/Zefyr43.html Zoiets zou het kunnen worden! Voor liefhebbers kan ik het artikel wel scannen en per mail versturen. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! | |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2004 Locatie: Delft
|
hallo, ik heb op het net wat rondgezocht, en kwam dit mechanisme tegen voor een cantel kiel nou zou ik het graag wille kopen of zelf maken al weet ik niet hoe? ![]() ![]() ![]() wel kan je deze boot met kantelkiel kopen ,maar voor mij toch wat te prijzig http://www.windwarrioryachts.com/ULTIMATEWARRIOR.html dank groetjes Robert |
| | |
| | #63 (permalink) |
|
Zelf maken dus Robert! Het voorbeeld heb je zelf gegeven! Prima systeem zo te zien: Hadden we zelf kunnen bedenken Grote tandwiel vast aan de romp, motor met kleine tandwieltje zit vast aan de kiel, bij draaien van de motor loopt het kleine tandwieltje over het vaste grote tandwiel en omdat de kiel er aan vast zit, gaat deze dus mee! Slim! ps: ik heb op de site gekeken, maar kan geen prijzen vinden? Lijkt me wel duur, want de boten zijn van koolstof en handgemaakt. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #64 (permalink) |
| Lid sinds: 23 januari 2004 Locatie: Delft
|
misschien is het wel zelf te doen, maar ik vraag me af hoe je het waterdicht krijgt en dat je de kiel nog kunt demonteren. en hoe kan je de elektro motor maken als een winch, dat hij na een bepaald aantal omwentelingen stopt? maar verder een mooi systeem groet Robert |
| | |
| | #65 (permalink) | |
| Citaat:
kijk voor zo'n soort systeem eens in: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...pic.php?t=6950 Deze schakeling kun je denk ik wel ombouwen naar dit doel. (vooral het volgstuur mechaniek nummer 12 van het volgstuur machaniek kan dan je kiel zijn. Met de servo geef je direct de hoek aan die je wilt bereiken en het volgstuur mechaniek loopt er automatisch naar toe. Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |