![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2005 Locatie: Hattem Leeftijd: 36
|
@Susho: momenteel maak ik speedboat rompjes met de 'verdwenen schuimkern truc'. Oftewel, styrodur bekleden met carbon/ glasweefsel en later het styrodur laten verdwijnen met aceton. Wat is trouwens een legseltje?
__________________ Waarom vol-GFK, met schuim is het ook prima voor elkaar! |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Lid sinds: 16 oktober 2003 Locatie: Banned user Leeftijd: 36
| Een legsel is een constructie waarbij 2 of meer lagen vezel op elkaar liggen, en met een stikdraad op elkaar gehouden worden. 100 grams carbon legsel is bij www.brandscomposiet.nl op voorraad. |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 9 december 2005 Locatie: lemmer Leeftijd: 23
|
Eric, dat is een mooie methode voor simpele eenmalige productjes.. Wil je een goede afwerking dan zul je moeten schuren en plamuren. als je een goede mal gebruikt is dat al niet meer nodig. Kijk maar eens naar de mallen, en producten van de kantelkieler. Francis, honingraat verwerken kan op verschillende manieren. De makkelijkste is om het in verschillende stappen te doen. Dus buitenlaag leggen, onder vacuum, daarna honingraat er in lijmen, en gelijk de binnenhuid meelamineren, en alles weer onder vacuum. Het lamineren van de binnenhuid kan dan het beste op een stuk folie of plaat gebeuren,waarna je de vezel over de kern legt, anders lopen de cellen van de honingraat vol lang voor je de vezel geďmpregneerd hebt.
__________________ Even druk met echte bootjes... |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2009 Leeftijd: 26
|
Na enkele jaren, denken, tekenen, pielen, schuren, bakken en plakken is de AC33 van het weekend voor het eerst in het water geweest. Alvorens de laatste lieren, en blokjes te monteren voordat de kuip en dekken er op gaan wilde ik kijken hoe de boot in het water ligt. Daarvoor alles in de auto geladen en naar de haven gereden. Daar de kiel gemonteerd en recht gezet met de elektronica en toe te water. hier het resultaat: al hier de boot net te water, na controle op lekkage. Kiel onder een hoek om te zien of dat lekkage aan het licht brengt, en te kijken hoe de boot vertrimt. van andere zeide, kunt als je goed kijkt de oranje bulb zien hangen. Dit was dus een geslaagde test, ik heb goede hoop dat ik in de komende maanden de boot dicht en functioneel kan krijgen, zodat we aan het einde van dit seizoen een zeilende test kunnen doen. MVG |
| | |
| | #81 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2003 Locatie: Hillegom Leeftijd: 37
|
Mooi! zo'n open boot Nee, zonder gein, het ziet er echt heel goed uit. Al die jaren van denken komen nu eindelijk uit in een doen. De voldoening moet geweldig hebben gevoeld gisteren kan ik me zo voorstellen. Ben benieuwd naar het vervolg, het was al wat rustig hier de laatste tijd.
__________________ Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt maar je wordt oud omdat je stopt met spelen!! |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Dank jullie wel voor de reacties. ik zal op verzoek van jan tzt fotos plaatsen als de electronica zijn plaats heeft gevonden. ik maar hoofdzakelijk gebruik van bestaande RC componenten, die ik licht modificeer voor mijn toepassing. (geen eigen gebouwde printplaten zoals jan). hier onder een aantal renders met de kleurstelling zoals ik die in mij hoofd heb. Boeg ![]() spiegel ![]() spiegel detail. Eerst zal ik proberen de boot technisch varend te krijgen, en de winter spenderen aan het plamuren en schuren voor dat de paint job zal plaatsvinden. MVG Laatst gewijzigd door Solingned34; 7 september 2011 om 22:27 Reden: niet compleet |
| | |
| | #84 (permalink) |
|
Nu een stukje over een voor mij minder bekend terrein. ELEKTRONICA Na een aantal vragen over Multiprop modules hier op het forum, vandaag voor het eerst alles bij elkaar. Dit is het idee in een soort van schema: Ontvanger 8 kanaal.1. Roer, Servo 2. Groot schoot, Lier 3. Genaker val, Lier met vaart regelaar 4. Genaker Schoot, Zelf bouw lier 5. Fokke Schoot, Lier 6. Achterstag BB 7. Achterstag SB 8. Multiprop module 1. Zwaard BB, Lier 2. Zwaard SB, Lier 3. Neerhouder, Sail Arm 4. Genaker val release, Servo 5. Kantel Kiel, Zelf bouw mechaniek Zo ziet het er in werkelijkheid uit: ![]() Tot zo ver voor nu, morgen verder hopelijk. Groeten |
| | |
| | #85 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2008 Locatie: BRECHT BELGIE Leeftijd: 68
|
Die electronica valt wel mee, maar al die lijnen afstellen en storingsvrij laten werken daar ga je nog een hele klus aan hebben. Heb je ergens een schema hoe je dit wil doen
__________________ Groetjes, René |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| canting keel, kantel, kantelkiel, kiel, rc canting keel |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |