Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Zeilschepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 mei 2009, 09:38   #1 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard Beste beginnersboot!

Hallo Mensen,

ik ben opzoek naar een goede beginners zeilboot. Ik heb reeds wat gegoogled en gezocht en ik kwam de volgende modellen tegen.

Micro Magic (racing? verschil?)
RC Laser
RC ZEILBOOT "SEA-CRET" (conrad)

Wat ik zoek is een snelle leuke boot waar ik niet na een maand op uit gekeken ben, het moet leuk en spannend blijven. Omdat ik beginner ben ook redelijk fool-proof. Welke boot is nu het beste en waarom? Andere suggesties zijn altijd welkom uiteraard!
Mijn budget is ongeveer 150 euro, 2dehands is voor mij geen enkel probleem, mits in goede staat van onderhoud.

vr gr en alvast bedankt,

Mark
marklwd is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 12:10   #2 (permalink)

Leeftijd: 32
Standaard

Ik wil niet al te bod overkomen, maar zoek eerst eens in het forum. ik denk dat er een stuk of 30 topics zijn met dezelfde vraag met dezelfde eisen. daaruit komt dan 9 van de 10 keer dat de MM geweldig is in die prijsklasse en dat de rest of duurder is of minder presteerd. dus bij deze, lees nog even wat topics door.

suc6 met je keuze.

Francis
JF Wedema is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 12:11   #3 (permalink)
WilcoD
Guest

Standaard

Er staat een hele mooie Maxcat in de verkoopafdeling, moet je alleen nog even afmaken
  Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 12:18   #4 (permalink)

Leeftijd: 26
Standaard

Dat de MM goed is in zijn prijs klasse was ik reeds achter, vandaar dat die ook hoog op mijn lijstje staat. Wat mijn vraag is wat de werkelijke verschillen zijn tussen de micro magic en de micro magic racing. Is een Micro Magic bijvoorbeeld makkelijk op te bouwen, zijn er meerdere tuigages voor? Zijn die bijgeleverd(lichtweer, zwaar weer etc) Een laser lijkt mij een super ding, makkelijk op te bouwen en goed varend, alleen qua prijs wordt dat moeilijk denk ik. Ik heb zelf een zender, ontvanger.
marklwd is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 12:35   #5 (permalink)

Standaard

MM ist de eerste versie, gebouwd om zo wat mee te zeilen.
Daarna is deze boot getuned om er wedstrijd mee te zeilen.

De RacingMM is vervolgens op de markt gekomen met alle tuningdelen in de doos,
hierbij is om marketingredenen het uiterlijk een beetje veranderd.
Dit is niet of nauwelijks van invloed op de bootsnelheid.

Bouwkit heeft alle delen om de boot te bouwen zonder elektronika en lijm.
Deze moet je nog apart kopen.
Kleinere tuigjes kun je zelf maken (je maakt of koopt de benodigde onderdelen)
of je koopt ze ergens. Zeiltjes al gauw 30 tot 40 euro het setje, kompleet gemonteerde tuigjes moet je toch al aan de 80 euro gaan denken, dus een beetje hobbien is niet verkeerd.

De Laser is met (ik geloof) ca 500 euro wel een stukje duurder.
Dit is een mooi concept, binnen 3 minuten op het water.

Seacret, wanneer je de boot klaar hebt, ga je meteen het tuig vervangen na je eerste zeiltochtje, komt er al gauw 100 euro bij.

Dus aan jouw de keus wat je wilt en zoals altijd weer gezegd wordt,
kijk eens wat er bij je in de buurt gezeild wordt, want:
alleen zeilen is leuk, maar met anderen is vele malen leuker.

groet A
ahcling is nu online   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2010, 20:46   #6 (permalink)

Leeftijd: 18
Standaard

DE moonsoon is een goeie boot ik heb er 1 ooit gekocht bij www.hobbyking.com vaart erg goed ik heb er veel plezier aan echt een aanrader is ook te zien op www.youtube.com
Dimitriboot is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2010, 12:57   #7 (permalink)

Michiel's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Mark,

Ik kan niet in je portomonnee kijken of je budget incl of excl. afstandsbediening is, ik ga er vanuit dat het excl. is. Ik zou persoonlijk met dat budget voor de Micromagic gaan. Of, als je je budget verzesvoudigd, zie ook opmerking van ahcling, de Laser. Stond trouwens een leuk artikeltje in de MBa over de Laser afgelopen keer, misschien dat dat je overhaalt.

Succes
Oud 25 januari 2010, 17:07   #8 (permalink)

aegir_2's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard zelfbouw

al eens gedacht om een boot zelf te bouwen die goe zeild dus over de meter,

groet Aegir_2
aegir_2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2010, 21:58   #9 (permalink)

Jonkje's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

Wat je misschien nog wel het beste kan doen is even bij Rudi Veltman langs gaan. (www.rczeilen.nl) Hij runt de Intertoys in Joure en heeft daar een mooi en uitgebreid rc zeilen gedeelte bij zitten met voornamelijk de Micro magic (met veel onderdelen op voorraad) en ook de Laser. Hij heeft wel antwoord op al je vragen en twijfels.

Verder heeft hij een aantal Micro's die op vaardemo's door gasten gevaren kunnen worden. En in Joure vaart ook een ploegje met de Lasers, Rudi weet wel wie dat zijn. Heb nog een tijdje met ze staan praten over de Laser tijdens de vaardemo afgelopen najaar van Micro Magic Noord Holland in Nieuwe Niedorp. En ook zij varen met het motto: hoe meer zielen hoe meer vreugd! Oftewel: ze helpen je graag op weg
Oud 4 maart 2010, 20:23   #10 (permalink)

Leeftijd: 44
Standaard

Ik heb beiden. Laser en micro magic racer.
Begonnen met de micro magic. Niet echt gemakkelijk om te bouwen. Via het internet een stappenplan met foto's gevonden en zo is het mij gelukt. De boot is dan 1 geheel en past in de auto voor de passagiersstoel. Ook moet je af en toe wat onderhoud doen aan de MM. Het varen zelf is leuk, maar best niet te ver varen. Bij wedstrijden in de club lag de boei soms wat te ver zodat ik niet echt meer zag hoe ik aan het varen was. Daarom de aankoop van de laser. Geen werk aan om te bouwen, weinig onderhoud en makkelijk mee te nemen. Je ziet beter wat je aan het doen bent. Maar 150 euro is toch wat weinig. Beter om 1 keer goed te investeren. Ik vaar nu meestal met de laser. De MM gaat mee, als de zoon (10 jaar) ook mee gaat varen. En dan vaart hij liever met de laser.
BesteKurt is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Zeilschepen
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten