Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Scheepsmodelbouw > Zeilschepen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 26 december 2009, 15:19   #1 (permalink)

Standaard eigen boot

hallo, ik ben robin en ik ben bezig met de bouw van mijn eigen zeil boot.
IK ben nog maar een beginner en vroeg me af hoe je de zeilen kan bedienen en hoe hoog mijn mast moet zijn. Mijn boot is 64cm lang en weegt ongeveer 2kg.
(hoe zet je foto's van op je pc in een bericht?)
derluntje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 12:48   #2 (permalink)

Leeftijd: 18
Standaard

robin welkom op het forum.

Foto's uploaden. doe ik met behulp van Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album! Als je hier een account maak kun je ze uploaden. en vervolgens de link op de site zetten. Als je het netjes wilt doen. dan type je op het forum [img][/img]
klik met de rechtermuisknop op de foto eigenschappen en kopier die link tussen [img][/img]

de zeilen bedien je met een servo met een extra langen arm.
of een aangepaste servo zoeen Click the image to open in full size.

Als het goed is staat de lengte van de mast op de tekening.

succes ermee,

Niels Aben
niels aben is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2009, 23:03   #3 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Dazzler's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Mmmmm die foto komt mij wel héél erg bekend voor

derluntje, erg veel info geef je ons niet hé.
Over welk bootje gaat het? Is het iets dat je van plannen bouwt, of ben je gewoon uit de losse hand zelf iets in elkaar aan het steken?

Een beetje extra info zou dus wel gepast zijn, foto's nog beter.

Lengte van de mast hangt ook af van het type schip, is een een klassiek jacht of een moderne racer? Zo puur op het gevoel zou ik zeggen een mast van 70-75cm maar met extra info zou het handiger zijn.

PS