![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
|
Heren dit is hopelijk het begin van een heel lang en vruchtbaardraadje. Het is allemaal begonnen met een gratis te downloaden tekening van de Inspira. Velen werden direct geinspireerd en hebben een prima tekening ontvangen van Jan Jaap. Vervolgens wierp Winfried zich op om de ribben te freezen. Dit scheeld veel werk. Ook ik heb nog geen ervaring met een zwever van die afmetingen en daarom zal ik ook vaak een beroep moeten doen op mijn medebouwers of andere advieZeurs (af en toe een vrolijke noot moet kunnen). Ik denk dat de eerste taak is een overzicht te krijgen van de materialen die we nodig hebben, hier alvast een goede voorzet die jullie verder mogen aanvullen. Als jullie ze op gaan noemen plaats ik ze telkens in deze eerste post om de lijst volledig te krijgen.(of er moet een beter idee zijn?) -Humor en doorzettingsvermogen -balsaplanken -Ribbenset -vleugel ligger(s)
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2005 Locatie: Deventer Leeftijd: 38
|
ik ben benieuwd en ga ook dit zeker volgen!
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Zo Willem, da's wel een heel kort lijstje. Sommigen kunnen met bijna niets iets moois bouwen! Leuk dat je meteen begint met de bouw (of begrijp ik het nu verkeerd?).
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
| Citaat:
Mijn voorstel/ bedoeling is om gezaamelijk min of meer gelijk met de betrokkenen te bouwen als dat gaat lukken. Als start lijkt het handig om met elkaar tot bv een inventarislijst te komen van de materialen die nodig zijn. Bv IDD de vleugelverbindingen. De tekening geeft al wat aan ,maar de details ontbreken nog. ook handig als de afmetingen erbij komen. Vooral ook makkelijk voor bouwers die later instappen en zo een inhaalslag kunnen maken. De tjechische(ofzoiets) taal (handleiding)zijn wij geen van allen meester dus zal veel zelf uitgezocht moeten worden. Ik verwacht niet dat ik as zomer al met de Inspira zal vliegen. Het tempo zal dan ook niet hoog liggen hetgeen de mogelijkheid biedt voor anderen om aan te haken. Uiteraard is een ieder vrij om snel te bouwen, die zal dan meer zelf uit moeten zoeken waarmee hij dan weer van waarde is voor de anderen. vanuitgaande dat hij zijn ervaringen met mede formgenoten wil delen. Van dat laatste ga ik wel uit want anders heb je niet zo veel nut van een forum. Alleen kennis neemt toe als je het deeld...een hele mooie zin die hier op het forum te lezen is en het bestaansrecht van een forum bevestigd. Je kunt het zien als een bouwclubje op afstand. Een aantal bouwers die min of meer tegelijk dezelfde zwever bouwen en gebruikmaken van elkaars kennis en ervaring waar anderen natuurlijk op mogen/moeten reageren. Idealistisch....naief? zeg het maar
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club Laatst gewijzigd door Willem P; 28 januari 2010 om 00:21 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2008 Locatie: Regio Arnhem Leeftijd: 39
|
In ieder geval wellicht aardig om in de beginpost een linkje naar het bouwplan + een foto ruwbouwklaar en een foto van de vliegklare kist te plaatsen? Mooie kist, wil deze ook nog eens bouwen. Wellicht einde zomer. Nu eerst wat Vintage spul afmaken, en 2 watervliegtuigen voor de watervliegmeeting in april en nog de Fox en de Grunau Baby........ nooit te weinig projecten Groeten, Johan |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 45
|
Willem, Mooi dat je een draadje start! VOlg het zeker, en de Inspira staat hoog op mijn lijst van volgende projecten. Maar eerst maar eens afmaken wat onderhanden is. Succes met bouwen en ontwikkelen. Jacob |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 3 juni 2007 Locatie: Peize
|
Willem, ik wil wel meedoen, stel voor om na de zomer te beginnen. Vanwege thans nog lopende projecten etc. Anders gezegd, de bouwplank moet eerst leeg. Peter Laatst gewijzigd door peter verhulst; 29 januari 2010 om 16:32 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Inmiddels ben ik begonnen met de bouw van de medicine man voor het VGT. Daarna hoop ik de freesset binnen te hebben en aan de slag te kunnen. Wat wel kan ondertussen is een materialenlijst maken.
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 mei 2003 Locatie: Velserbroek Leeftijd: 45
|
Helaas: Geen verse voorraad balsa bij de hobby shop, zou er moeten zijn, maar vanwege de spielware messe in nurnberg blijkt er slechter geleverd te worden. We wachten volgende week even af en anders moet ik het ergens anders halen. Groet WInfried |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| abonnement |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |