![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
|
Strak hoor. Ga je hiermee morgen mee naar LVS?
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, D-001 Motorzwever 1,6m, Robbe Focus 3m, Depron Pitts 0,65 m, GeeBee indoor, P-51 Mustang 1m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Dank u. Morgen blijven we hier in de buurt vliegen, er is mij wat weinig wind en qua andere bezigheden komt 3 uur in de auto zitten ook niet echt lekker uit. maar ik ga hem wel invliegen als het goed is.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Nou...ik ben er klaar voor. Alles werkt, afdekking tussen de vleugels heb ik voor elkaar, er zit een sleephaak (alleen moet ik het pieletje nog even op de kabel solderen - kan later) en een hoogstarthaak op, en de Baby uit uitgebalanceerd. Vliegklaar 1220 gram. ![]() Ook nog tijd gezien het biesje er op te maken. Met flits verkleurt het heel erg, dus even zonder flits: ![]() Dit is de echte Ik ben er best wijs mee. Eén dezer dagen de registratie uitknippen en een ruitje zien te maken. Ik heb nog niks gevonden wat transparant, buigzaam en lijmbaar is....
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 16 mei 2010 om 00:25 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2005 Locatie: Deventer Leeftijd: 38
|
Arjan, in 1 woord: fantastisch!. En wat heb je hem snel klaar. De kleurstelling is werkelijk prachtig hoor! Nu moet de easycub ook maar snel als sleepvliegtuig omgetoverd worden he?!
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 mei 2009 Locatie: Groesbeek Leeftijd: 43
|
Arjan, Wat een beautie!! Voor dat ruitje kun je misschien dun plexiglas gebruiken. Wanneer je dat warm maakt met een fohn kun je dat alle richtingen op buigen! grt, Louis
__________________ Robbe varta fly-Hegi SB10 (in restauratie)-Reichard Schandy-Graupner ASH26 E-Dalmation Lady-hype WOW-Cessna 182-simprop solution XL |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Arjan, als je iets zoekt wat transparant, buigbaar en verlijmbaar is, dan raad ik je aan vivak te gebruiken. Dit is zachter dan plexiglas en zeer buigzaam. Ik gebruik het op mijn studie vaak voor maquettes.
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, D-001 Motorzwever 1,6m, Robbe Focus 3m, Depron Pitts 0,65 m, GeeBee indoor, P-51 Mustang 1m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 23 februari 2004 Locatie: 't harde
|
Arjan, wat een prachtige zwever! veel plezier ermee en many happy landings. btw, ik heb de tekening en de bouw handleiding voor de SG 38 van krick, mocht je nog belangstelling hebben mail me dan even. gr Gait
__________________ recycling is een kunst na een crash Laatst gewijzigd door gait; 16 mei 2010 om 20:12 |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
Arjan, een mooie kleurstelling heeft jouw Baby! Ook in de lucht is het een prachtige verschijning. Ongeacht vanuit welke hoek je dit toestel ook bekijkt, het is een lust voor het oog. Bochten zal je wel stevig met het richtingsroer moeten insturen om gieren te voorkomen. Ik zie er naar uit om jou Baby in de lucht te mogen bewonderen |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Hallo Johannes, Nou het viel mij nogal mee met gieren. Ik heb wel vrij veel differentiatie gebruikt maar ik ben ook gewend altijd zelfstandig gecoördineerd te vliegen, zonder mixers of zo. Dan heb je hier ook weinig last van. Wel merk je dat het toestel een erg korte romp heeft, het vliegt erg gevoelig. Maar wel héél leuk. Ik heb de camera twee vluchten bovenop de vleugel gehad om de staart te filmen. Dat was vrijwel onvliegbaar, ik denk door de wervelingen die het opleverde rond het kleine kielvlak. Het vliegtuig was toen erg instabiel (al zie je dat op het filmpje niet zo) Met de camera in de cockpit was er niks aan de hand.
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2005 Locatie: Deventer Leeftijd: 38
|
Het was weer genieten vanmiddag, en vooral van deze baby!! Super mooi vliegbeeld en perfecte kleurstelling Arjan
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Nog even hoe ik de registratie nu gemaakt heb: zonder overtrekken of ingewikkelde toestanden, eigenlijk gaat het heel erg simpel. Letters uitgeprint op gewoon papier en met ietsje overmaat uitgeknipt ![]() Die papieren letters met gewone breed plakband op de Oracover geplakt ![]() Als je ze dan uitsnijdt/knipt kan er niks verschuiven of zo en als je rondgeknipt hebt valt de Oracover letter er gewoon onderuit ![]() Opstrijken met de bout op een lage stand...klaar. Gaat echt heel erg makkelijk en goed. ![]() En dan nog het filmpje van de eerste handstart en lijnstart, nu vanaf de grond. De landing was achter een walletje in een droge sloot. Even verkeken op de gebrekkige glijhoek van een Grunau Baby
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Wel een hoop restafval
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |