![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 17
|
@Arjan/Raymond Nog even inhakend op de ASK-13. Al vaak heb ik zitten kijken naar die kit van Lenger. Een zeer handzame maat, veel (alleen maar) positieve reacties, en een gunstige prijs. Mocht een van jullie of beiden ooit overwegen de kit aan te schaffen met een jaar oid, laat het me dan weten. Ik ben zeker in voor een gezamelijke inkoop/ elkaar op de hoogte houden van bouwvorderingen. Succes met je SG Arjan! Groeten Rick
__________________ MX-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe |
| | |
| | #77 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Man, ik overweeg me suf. Het is dat ik binnenkort ga verhuizen en ik even geen nieuwe rommel kan gebruiken, anders was hij mogelijk al besteld geweest. Ik kijk regelmatig even naar dit kitje, hij lonkt enorm. Wellicht na de verhuizing. Als ik er dan aan denk geef ik een seintje. Vergeef me als ik het vergeet, dan zie je het bouwverslag wel verschijnen.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #78 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Een ASK-13 zit er voor mij nog even niet in. Druk met andere dingen De romp van de SG-38 is gelakt en bespannen. ![]() Even een vleugel ernaast, dan zie je goed het verschil in houtkleur. Dat donkere is echt veel mooier. Ook de bespanning met witte Oratex bevalt mij beter dan het flinterdunne zijde, wat ook nog eens té transparant is naar mijn idee ![]() ik ga nu de servo's en sleepkoppeling in de romp bouwen.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Bathmen (Battûm), nabij Deventer Leeftijd: 16
|
Waauw, mooi Arjan! Je doet het echt goed, alweer.. Ik heb het voorrecht gehad dit vliegtuig 'in het echt' te bewonderen, vorig weekend op Tannkosh; Vanaf 2:00 zie je de SG-38 even langskomen. Het filmpje is niet van mij hoor, maar zeker een goede samenvatting van hoe het allemaal was... Succes verder met de bouw van dit mooie klassiekertje! Coen
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter |
| | |
| | #80 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Arjan, ik lees bij jou steeds 'sleepkoppeling' ik neem aan dat je hem omhoog gaat sleuren met de Taxi? De mijne heeft dat niet maar wel een hoogstarthaak. Is het goed gelukt om de aansturing van de roeren goed te krijgen? Welke draad heb je daar nu voor gebruikt?
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #81 (permalink) |
|
Ha, Ja de bedoeling is wel om de Taxi er voor te knopen. De stuurkabels zater er nog aan maar voor de spandraden heb ik 0,75mm geplastificeerd staaldraad gevonden (bei der Schweighofer) Dat draad hebben ze trouwens ook wel in Nederland
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #82 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Ik zie de SG38 nog niet op het lijstje staan voor de sleepmeeting in Boxmeer. Dan is hij toch wel klaar? En mag hij dan ook een keer achter de Mentor???
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Of hij dan klaar is durf ik niet te zeggen. De vleugels moeten nog kaal/in de lak/bespannen/afgespannen/servo's er in. Ik doe mijn best. En achter de Mentor...nou vooruit dan maar. Als jij een keer met de SG-38 achter mijn Taxi gaat
| | |
| | #85 (permalink) |
|
Aan de kabel wel
| | |
| | #86 (permalink) |
|
| | |
| | #88 (permalink) |
|
Help mij eens even.....ik kom er niet uit. ![]() Hoe zet ik deze servo vast op een manier dat ik er hem nog wel uit kan halen als dat nodig is? Een vak van de bespanning open snijden vind ik niet erg maar ik wil liever geen luikje maken. Wat ik wil is een bakje of constructie waarmee de servo vast zit zoals hij nu ligt, maar dat ik hem er zonder breken of zagen nog wel uit kan halen. Liefst door bijvoorbeeld twee schroefjes los te draaien.
| | |
| | #89 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Regio Utrecht Leeftijd: 45
|
Servo in krimpkous zetten en dan verlijmen op een triplex plaatje. Zit muurvast. Als de servo eruit moet snij je je krimpkous open.......
__________________ ASW20, DG6000EVO, ASH-26, Salto, Grunau Baby, ASW27B, Eraser F3B, Starlight F3J, DFS-Habicht, Sagitta 900, Flying Cloud, Mini Kult ###Endless lift to you### |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |