![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Ha, Heeft iemand toevallig tekeningen van deze twee vliegtuigen? De SG-38 is gebouwd en heeft ooit gevlogen maar er klopt niks van de spandraden, ik zou graag weten hoe dat hoort te zitten. En waar het zwaartepunt ligt. ![]() ![]() Deze Grunau Baby is bijna helemaal afgebouwd maar er moeten nog een paar dingen gebeuren. Het is de 1:6 variant van 226 cm. ![]() Als je een tekening hebt, zou je die willen kopieëren? Uiteraard tegen vergoeding.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 5 mei 2010 om 18:24 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 17
|
Arjan, passen al deze vliegtuigen er eigenlijk nog wel bij??! Ze zien er leuk uit. succes
__________________ MX-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
WHAAAAAAA!!! Wat een gave SG-38! Ik ben een grote liefhebber van dit model en wil er ooit zelf ook één bouwen. Het is dat ik zoveel ideeen heb, maar deze staat al een tijd steady op de to-do-lijst. Ik heb mogelijk de tekening van de Grunau Baby. Ik heb hier een baby hangen van Crick, ik zou moeten kijken of de spanwijdte klopt. Voor de tekening moet ik even graven. Ik zal morgen zoeken.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** Laatst gewijzigd door Fotor; 31 maart 2010 om 20:33 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ja ik schaam me zo langzamerhand bijna om er over te beginnen.....het begint moeilijk te passen in huis. Als hij klaar is neem ik hem op een kalme dag mee naar de Langevelderslag Raymond.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2009 Leeftijd: 45
| http://www.svensons.com/airplanes/?f...u_Baby_IIb.jpg Arjan, Hier staat de tekening. Ik heb hem eventueel ook wel 1:1 (de bouwdoos ligt nog bij mij op zolder te wachten tot ik meer tijd heb (nooit dus Max |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 13 augustus 2008 Locatie: Bathmen (Battûm), nabij Deventer Leeftijd: 16
|
Waaauuw Arjan, hoe kom je dáár nou weer aan.. Prachtige nieuwe aanwinsten! Hoeveel vliegtuigen heb je nou wel niet! Super man!
__________________ Ik heb geen handtekening. Maar je kunt me wel volgen op Twitter |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2008 Locatie: Regio Arnhem Leeftijd: 39
|
Geweldige kisten!!! Komen die toevallig bij Jako vandaan? Ik hoorde laatst dat hij ergens een SG38 had gekocht.... Veel plezier ermee. En even voor de zekerheid, deze twee kisten niet wit met rode vleugeltipjes maken aub. Succes ermee. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hehe, nee Jako heeft er ook één, het is toeval dat we er nu allebei één hebben. En deze worden inderdaad óók niet wit met rood. Net als de HAI, die wordt rood-wit-blauw en oranje (rompje is al klaar) De gekleurde kisten hebben inmiddels ruim de overhand hoor
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Misschien kun je hier iets mee, vwb de spandraden: Scale Soaring UK - THE SCHOOLGLIDER SG-38 en dit draadje: Aerotow a Primary? Krick SG-38 - RC Groups CG is daar wellicht op te vragen. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
Veel plezier! Johan | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
@ fotor, ik heb de tekening klaar liggen voor deze winter te bouwen (ook zo een punt op mijn to-do lijstje dat blijft wachten) het is ook één van mijn top 3 kistjes. | |
|
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2003 Locatie: Almelo Leeftijd: 46
|
hoi, en nog een,... die van mij moet ook maar eens vliegen, ![]() en er is er nog 1, een clublid (ramon) is er nog 1 aan het bouwen, originele bouwdoos van krick.
__________________ Wie dit leest,.....is niet aan het bouwen www.ModelVliegclubNijverdal.nl & www.RCFlyer.nl |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Johan, Johannes, dank voor de info. Is zeker bruikbaar. Eerste klus zal (als ik zo ver ben) zijn het opnieuw bekkleden van de vleugels met zijde en spanlak. Er zitten erg veel scheuren en gaatjes in. Al die uitsteeksels op de vleugels (aansluitingen spandraden) hebben dat denk ik veroorzaakt doordat de vleugels blijkbaar zonder hoezen jarenlang tegen elkaar hebben gestaan. En voor deze techniek moet ik eerst in de leer bij mijn leermeester..... Max, die tekening van de Baby volstaat denk ik wel. Het gaat om wat kleine dingen als de stroomlijn van de schouder waar de vleugels op moeten komen en de schaats-bevestiging. als je de tekening ooit tevoorschijn haalt zou ik die graag in willen scannen, dat wel.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |