![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #271 (permalink) |
| In Memoriam Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Schiedam Leeftijd: 64
|
Hallo allemaal, Ik heb de LD 2.80 meter, de koolstof staaf is 49 cm lang, en in de vleugels gaat hij er 21 centimeter aan iedere kant in, blijft 7 cm voor door de romp Er zijn al een flink aantal vluchten mee gemaakt zonder problemen. Met vr gr Hans Laatst gewijzigd door hansdkru; 12 december 2010 om 11:54 |
| | |
| | #272 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2009 Locatie: oosterhout NB Leeftijd: 37
|
Hallo, Ik ben zo goed als klaar met mijn Last Down 3,20 m V3. Ik heb alleen problemen met de vleugelbevestiging. De 2 vleugelhelften van de Last Down worden vastgezet met een veer die middels ogen van de 2 wortelrib van de vleugelhelften zitten. Bij mij zitten de vleugels daarmee niet goed vast. Als ik de Last Down schuin vasthoud schuift een vleugelhelft al een halve centimeter van de romp. Hier durf ik niet mee te vliegen. Ik heb vervolgens de ogen iets verder de vleugelwortel ingedraaid zodat de veer iets verder zou uitrekken, echter nu krijg ik die veer niet aan die ogen vast. Hebben jullie ervaringen/tips hoe om te gaan met de vleugelbevestigiging? Takeoff
__________________ Black Horse - Yak-54, Protech - Skystar II, Carl Goldberg - Sophisticated lady, RCPowers Extra 300 shockflyer, Multiplex - Funjet, Multiplex - Easystar |
| | |
| | #273 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 september 2003 Locatie: Antwerpen
|
@ Takeoff Je moet hier eens kijken: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...etition-9.html Ik denk dat dit hetzelfde probleem is. Groetjes, Jos |
| | |
| | #274 (permalink) |
| Lid sinds: 25 maart 2009 Locatie: oosterhout NB Leeftijd: 37
|
Dank je Jos, in het testbericht van FMT http://www.modellhobby.de/testberich...mp_fmt2010.pdf stond inderdaad een alu beugeltje om die veer vast te houden terwijl je dan op je gemak de 2 de vleugel kan bevestigen, handig. Verder heb ik Carbon staaf met epoxy iets opgeruwd. De veerkracht van de veer samen met de wrijvingskracht van de carbon buis zijn nu voldoende om ervoor te zorgen dat de vleugels blijven zitten. Nu eerst maar eens een paar vluchtjes maken en kijken hoe het dit in de praktijk werkt.
__________________ Black Horse - Yak-54, Protech - Skystar II, Carl Goldberg - Sophisticated lady, RCPowers Extra 300 shockflyer, Multiplex - Funjet, Multiplex - Easystar |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |