![]() |
| | #76 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 55
|
Hoi, Zo'n ding lijkt me best leuk, en dit is tenminste betaalbaar. Wat ik me nu afvraag: hoe krijg je de geregistreerde data eraf? Ik zie dat Rick NL vakkundig de USB-plus eraf heeft gesloopt en vervangen door een stekkertje dat in de modelvliegerij meer gangbaar is. Maar dat stekkertje kun je niet in je PC pluggen om de data uit te lezen ... Hoe doen u dah ....? Dirk. |
| | |
| | #79 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Het kabeltje word bij de PhotoMate geleverd. Het is de meest gangbare kabeltje wat oa in diverse fototoestellen en randapparatuur wordt gebruikt. De PhotoMate is voorzien van een inwendige accu, tot 11 uur werkzaam... Zelden heb ik zo'n eenvoudig apparaat met software mogen gebruiken.
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #81 (permalink) |
| ?????? Dat lijkt me zo'n kabeltje met aan de ene kant een gewone 'grote' USB-stekker, en aan de andere kant zo'n mico/mini-USB-stekker. Hoe ga je dat verbinden met het stekkertje dat Rick_NL op zijn GPS-logger heeft gesoldeerd? Hard(er) duwen gaat niet helpen denk ik ... ![]() Dirk. |
| | |
| | #83 (permalink) |
|
Volgens mij zijn wij over twee heel verschillende zaken aan het praten. Ik heb het over de GPS-logger plus verbindingskabel richting PC en accu. Jij hebt het over een Photomate plus kabel ... Ik zie het verband niet maar dat kan best aan mij liggen. ![]() Dirk. |
| | |
| | #85 (permalink) |
|
Nou, in eerste instantie dacht ik voor die logger. Ik kreeg de indruk dat je op mijn berichtje (#76) reageerde. Maar die ging uit van een aangepaste stekker, zoals Rick_NL al had gemaakt. Maar, zoals je de vraag nu stelt, denk ik dat jij het over die Photomate had ... Dirk. |
| | |
| | #86 (permalink) |
|
Klopt, want dat ding laad op via de USB stekker én ik lees er de data mee uit. Eenvoudiger kan het niet, leterlijk plug en play.
| | |
| | #87 (permalink) |
|
1 kanttekening bij de Photomate. Via het bijgeleverde programma kan je wel de hoogte aflezen, wat je weer niet kan zien in Google Earth. Met die van de ANWB kan dat wel, die maakt er een GPX bestand van. Op de een of andere manier lukt het niet om de hoogte visueel in Google Earth te krijgen. Het is maar dat je het weet...
| | |
| | #88 (permalink) |
|
EDIT. De bijgeleverde software heeft die functie wel. Je kan de files omzetten naar GPX zodat je de vlucht in 3D kan bekijken.....!!!
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |