![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 19 mei 2009 Locatie: Groesbeek Leeftijd: 43
|
hey Arjan, Nou niet te snel gaan hé, anders is ie al versleten voor maandag de 13e..
__________________ Robbe varta fly-Robbe Argo-graupner pedro-Reichard Schandy-Graupner ASH26 E-Dalmation Lady-hype WOW-Cessna 182-simprop solution XL |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Het is nog wel wat werk hoor...en deze week moet ik ook gewoon weer werken dus dat wordt nog krappig....
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
zat ik me ook net te bedenken
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Help mij eens.... Er zitten denk ik een oud type Multiplex kleppen in. De losse onderdelen kunnen voorzover ik weet niet los. Er zit een ijzeren staafje aan de buitenste poot, en daaraan moet het staaldraadje wat door de vleugel in de romp komt. Maaaar: hoe bevestig ik de twee delen aan elkaar? Ik denk solderen met een messing buisje eromheen. Probleem is dat ik dan ín de klepkast moet met mijn soldeerbout. Als het ijzertje wat aan de poot zit los zou kunnen krijgen zou dat wel heel veel schelen. Maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik hoop dat je het probleem(pje) snapt
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Da's een goeie. Heb ik ook even aan gedacht. is misschien wel een betrouwbaardere verbinding dan een slecht soldeersel. Ben ook bang dat ik bij te lang verhitten van het ijzerdraadje de poot van de klep laat smelten.
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
Is daar niet een bepaald soort Locktite voor? Een die in de verbinding loopt en dan keihard wordt. Volgens mij kun je die pas los maken door het metaal flink heet te maken. Succes!
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 46
|
Ik heb bij de bouwmarkt al eens Bison ijzerlijm gehaald, werkt perfect om ijzer aan elkaar te lijmen, is grijs en epoxy-achtig. Misschien kun je daar wat mee. Groet, Jacob PS vanavond 5 hoogtelijnstartjes met de Scirocco |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Ik ga voor gewone epoxy, dat lijmt opgeruwd ijzer/staal ook uitstekend. Heb het even geprobeerd. Verder vanavond de vleugelservo's ingebouwd, dekseltjes gemonteerd en de aansluitingen gesoldeerd. Ook de eindribben zitten op hun plek en zijn afgewerkt. Die kleine dingetjes, dat kost zooooo veel tijd......
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2005 Locatie: Deventer Leeftijd: 38
|
schiet mooi op Arjan!
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Vanavond schiet het niet zo op.... De remkleppen zijn niet goed. Ze sluiten scheef; beide kleppen gaan aan de rompzijde helemaal in, maar aan de tipzijde staan ze nog wat omhoog. De gaatjes waar de armpjes aan zitten zijn dus niet op de juiste afstand geboord. Zie dat maar eens goed te krijgen. Het is aluminium van 0,5mm dus je kunt er weinig mee. Ik overweeg ze er helemaal uit te slopen en er Graupner Teck-kleppen in te zetten, die werken veel fijner. Daarna de stuurkabels van de hoogteroeren gemonteerd en die willen niet goed centreren. Als je wat up geeft komen ze een heel stuk hoger naar neutraal dan wanneer je down geeft. Veel te veel naar mijn zin. Ik moet nog eens zien wat ik daar aan ga doen.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |