![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 14 januari 2011
|
Heeft iemand ervaring met de 4,2M grote salto van Valenta cz? *** Valentamodel- eShop *** Hoe vliegt hij? Uit wat bestaat de ligger die door de romp gaat? grtz A |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 december 2003 Locatie: Lelystad
|
Daar heb ik ervaring mee. Heb de kist al 2 jaar en heb er ontelbare vluchten mee gemaakt. De afstellingen van de uitslagen van de V tail luisteren wat nauw. De ligger is van koolstof. De tippen zijn verwijderbaar. Een fijne kist voor acro en thermieken. Gr. Jan Citaat:
| |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
| Citaat:
Hier trouwens een mooi filmpje op de helling met een 4.4 meter Valenta Salto: http://www.youtube.com/watch?v=LHMY8Ke82tg
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m Laatst gewijzigd door Discus2ct; 24 augustus 2011 om 23:05 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Wil je zeggen dat hij heel gevoelig is met de voorgeschreven uitslagen of juist niet? grtz A | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2008 Locatie: Apeldoorn
|
Hier flink wat informatie over de Valenta Salto uit een RC-Groups thread. Valenta 4.5m Salto Maidened today (didn't go very smooth) - RC Groups Als bezitter van vier Salto's over de jaren heen kan ik bevestigen dat de afstemming van de V-staart uitslagen, in combinatie met het juiste zwaartepunt, van groot belang is. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
| Citaat:
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Dit word mijn tweede salto waar ik een turbine ga op plaatsen, mijn eerste is aan zijn einde gekomen doordat ik een boom geraakt had (dieptezicht fout ingeschat). Ik weet uit ervaring dat je de speed er moet inhouden. Mijn vorige had enkel spoilers en rolroeren, dit was voldoende om hem mooi af te remmen. Als je enkel spoilers nodig hebt om te landen wanneer heb je dan de flaps nodig? grtz A Laatst gewijzigd door Antony; 26 augustus 2011 om 20:12 Reden: schrijffout |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Regio Utrecht Leeftijd: 45
| Citaat:
Voor meer info op dit onderwerp zie deze discussie: Wölbklappe und Störklappe bei Großsegler [Archiv] - RC-Network Zelf vindt ik het landen met stoorkleppen en welfkleppen een fijne en effectieve combinatie
__________________ If less is more than I am everything ###Endless lift to you### | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |