![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2011 Locatie: Druten Leeftijd: 46
| ![]() Heb onlangs voor een knaak een zwevertje overgenomen.Bol cockpitkapje dus ik was meteen verkocht. Heb alleen geen flauw idee wat voor zwever dit is. De romp is van balsa en de vleugel ribbenbouw met spanfolie. Volgens de verkoper is het een Graupner,maar zeker weten deed hij het ook niet. Het is een 2 kanaals vliegertje wat heel gemakkelijk vliegt. Romplengte 1 meter met een span van 1,4 meter Wie o wie weet wat voor kistje dit is?
__________________ Airfish,Cirrus,Spatz,TF Spitfire,TF Thunderbolt,DFS Reiher,Amigo II,Friko Pilatus PC XM,Curare 60,FW Condor,Taxi II,Westerly& Eyle,Extra,Scheibe,Cumulus 2800 Laatst gewijzigd door ceppodo; 28 augustus 2011 om 19:51 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 22 januari 2004 Locatie: Brugge-België Leeftijd: 40
|
volgens mij Graupner Moskito Edit : te snel geweest en geen Mosquito volgens google
__________________ Laatst gewijzigd door Stevo; 28 augustus 2011 om 20:21 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 april 2003 Locatie: Almelo Leeftijd: 46
|
daar zet ik mijn geld ook op graupner,- Dandy
__________________ Wie dit leest,.....is niet aan het bouwen www.ModelVliegclubNijverdal.nl & http://www.flytobiggs.com/ |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Voorkant lijkt erg veel op de Dandy. Alleen loopt mijn richtingsroer verder door naar achteren dan het stabilo en bij de Dandy die ik ken stoppen het richtingroer en het stabilo op dezelfde plek. Tevens zit daar een vlak stuk op de cockpitkap,terwijl die van mij zo bol als een ........ De Dandy had toch ook rechte vleugels? Of zijn er van de Dandy meerdere uitvoeringen zoals bij de Amigo?
__________________ Airfish,Cirrus,Spatz,TF Spitfire,TF Thunderbolt,DFS Reiher,Amigo II,Friko Pilatus PC XM,Curare 60,FW Condor,Taxi II,Westerly& Eyle,Extra,Scheibe,Cumulus 2800 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Bedankt Flymax. Was even zoeken op het net,maar eindelijk een foto gevonden van de Filou 2.Het is hem inderdaad. Altijd leuk om het beestje bij de juiste naam te kunnen noemen. Gezien de jaren dat de bouwdoos uitkwam,moet het dus al een oud beestje zijn. Past hij mooi bij mijn Amigo 2,Cirrus en Cumulus 2800. Flymax bedankt
__________________ Airfish,Cirrus,Spatz,TF Spitfire,TF Thunderbolt,DFS Reiher,Amigo II,Friko Pilatus PC XM,Curare 60,FW Condor,Taxi II,Westerly& Eyle,Extra,Scheibe,Cumulus 2800 |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 januari 2009 Leeftijd: 46
| Citaat:
Wat ik me zo herinner moet het ongeveer 1982 of 1983 dat ik de bouwdoos voor die vriend van me heb afgebouwd. Max Laatst gewijzigd door flymax; 29 augustus 2011 om 21:57 | |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Nahhhh Flymax.Iedereen is zo oud als die zich voelt. En als ik in mijn hangaar zit voel ik me net een kind,dussssss
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |