![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Gouda Leeftijd: 64
|
Voor de mensen die hun hoogtevrees willen trainen is deze film op Planet-Soaring van Pierre Rondel wel leuk. Font D'Urles 2011 on Vimeo Hou je vast, F3F in de Vercors, Veel plezier Rick |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 februari 2006 Locatie: Tweede Exloërmond Leeftijd: 47
|
Het lijkt me toe, dat als ze een beetje verder van de kant af gaan staan, het vliegtuig ook wel te gooien is. Zo kort op die kant.............? Nee, er zal maar een stuk rots vanaf storten............. Taco.
__________________ |
| | |
| | #5 (permalink) | ||
| Lid sinds: 7 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 55
|
Ik zou onder die omstandigheden (windvaantje 45 gr omhoog) zonder enige bedenking mijn zwever naar beneden gooien. Alleen als het nauwelijks waait zou ik voor een elektro kiezen, om zeker weer boven te kunnen komen. Buitenlanding is daar nauwelijks mogelijk, en als het dan toch gelukt is, moet je nog 20-30 km omrijden om weer bij je model te kunnen komen. Citaat:
Maar ze zeggen wel vaker dat ik met enige doodsverachting bij zulke randjes ga staan. Dat geeft mij weer het gevoel van vroeguh, toen ik nog aan klimmen deed ... Citaat:
Gr. Dirk. Laatst gewijzigd door DirkSchipper; 31 augustus 2011 om 11:25 | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
| ![]() Ooit wilde een Oostenrijker zich van kant maken door van een stuwdam te springen. Hij heeft zich op de wind verkeken die op dat moment met volle kracht tegen de stuwdam drukte. Zijn val werd door de wind geremd en heeft daardoor de sprong overleeft. Vraag niet hoe maar hij herstelde weer volledig van zijn verwondingen. ![]() Johannes |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Gouda Leeftijd: 64
| Citaat:
De avond daarna bij Fred Hours thuis meer dan 12 kisten in reparatie. Mijne vloog de zondag (rustiger weer, 5 a 6 Bft) met veel tape verder. Wel prachtig ja.. Rick | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
Ik heb weinig last van hoogtevrees maar potverdikkie, je zult daar maar eens een mis stap maken, ik zou niet zo ver doorlopen.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 1 september 2011 om 05:08 | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2011 Locatie: Druten Leeftijd: 46
|
Waarom zou je een misstap maken?dat doe je als je gewoon loopt toch ook niet?
__________________ Airfish,Cirrus,Spatz,TF Spitfire,TF Thunderbolt,DFS Reiher,Amigo II,Friko Pilatus PC XM,Curare 60,FW Condor,Taxi II,Westerly& Eyle,Extra,Scheibe,Cumulus 2800 |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 7 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 55
| Citaat:
De gevolgen zijn ook net een tikkie anders als wanneer je dat op de stoep overkomt. Zoals gezegd, ik heb vroeger geklommen met touwen en de hele reutemeteut. Heel leuk. Na verloop van tijd doet die hoogte je niets meer. Je gaat rustig, zonder aan een touw vast te zitten, met je tenen OVER het randje, 500m naar beneden staan kijken. Wat kan er nou gebeuren? Wel, één windvlaagje ... Zo'n rand met enig omzicht benaderen is zo gek nog niet. ![]() Maar ook leuk om effe over het randje te kijken ... Dirk. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 5 februari 2011 Locatie: Druten Leeftijd: 46
|
Quote: gevolgen zijn ook net een tikkie anders als wanneer je dat op de stoep overkomt Dat klopt Dirk. Als ik op de stoep een misstap maak dan hoor je een klap en dan "aaaaaaaaaaarrrchhhh". Als ik van 500 meter val dan hoor je "aaaaaaaaaaarrrchhhh" en dan pas de klap.
__________________ Airfish,Cirrus,Spatz,TF Spitfire,TF Thunderbolt,DFS Reiher,Amigo II,Friko Pilatus PC XM,Curare 60,FW Condor,Taxi II,Westerly& Eyle,Extra,Scheibe,Cumulus 2800 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |