![]() |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 21 april 2011 Locatie: Emmen Leeftijd: 20
|
Pfff... ik vind het maar moeilijk om een goeie keuze te maken en waar ik hem koop.. Het liefste koop ik het in nederland, maar in het buitenland is het weer goedkoper. En er zijn zoveeeeeeeeel zwevers en ze lijken allemaal op elkaar.. |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
Hallo allemaal, Ik ben toch van plan om de Mulitplex easy Glider te kopen... Nu ben ik een geschikte motor aan het zoeken, maar er zijn zoveel.... Een motor die veel wordt gebruikt is al heel lang niet op voorraad bij HK..KLIK HIER Heeft iemand tips voor een geschikte motor? In de database staan ook niet veel motoren.. Misschien deze? Zou deze goed passen zonder aanpassingen aan de neus? Peter Laatst gewijzigd door peter91; 3 oktober 2011 om 19:59 |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Hoi, De Junior S is een in alle opzichten vergelijkbaar vliegtuig (zelfde spanwijdte, zelfde vlieggewicht, zelfde vliegeigenschappen). Daar kun je dus ook kijken. De meesten gebruiken een motor tussen de 70 en 100 gram (gewicht bij een brushless motor is een directe maat voor het vermogen dat je er uit kunt halen) Verder kun je bij dit vliegtuig kiezen tussen 2 cellen lipo (7,4v) of 3 cellen (11,1V). De waarde "kV" die je bij een motor ziet staan geeft aan hoeveel toeren de motor maakt per V die je er op zet. Dus op 2 cellen lipo moet je een iets sneller draaiend motortje nemen om de prop een redelijk toerental te geven. Voor 2 cellen is een kV van 1200 tot 1500 geschikt. Op 3 cellen moet je kijken naar een motor met een kV van rond de 900 tot 1100. En als je een motor en bijpassende accu hebt gekozen kies je als laatste een bijpassende prop. De motor die jij aangeeft is geschikt met één "maar"; hij heeft blijkbaar een 3mm as en die kom je niet vaak tegen. Dat is van belang voor de spinner. Die van Graupner en Aeronaut hebben vaak een span-conus voor een 3,17mm asje, wat veel gebruikelijker is. Even opletten met bestellen dus. Je kunt ook een HK spinner bestellen maar Graupner of Aeronaut bladen halen (ietsje duurder maar merkbaar beter) Hij heeft verder een diameter van 28mm en als ik de database mag geloven worden die vaker gemonteerd. Gewicht 67 gram, kV 1050 dus gaat het best op 3 cellen (rond de 1800 tot 2200mAh is prima). Neem er dan een 9x6 klapprop en een 25A regelaar en je kunt vliegen. Tot slot, als ik je een advies mag geven: bestel die Easyglider nou maar gewoon, haal er de spulletjes bij en ga vliegen in plaats van twijfelen. Met een Easyglider heb je echt iets leuks en goeds waar je jaren plezier van gaat hebben
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Arja, Heel erg bedankt voor de nuttige informatie! Hier heb ik veel aan. Ik ga nu zeker de easyglider kopen! Vind het een mooi toestel om te zien en op Youtube is te zien dat hij mooi kan vliegen. Het gaat nu wel lukken met de motor. Wist namelijk moet zo goed wat die KV was en wanneer je welke waarde moet gebruiken.. Bedankt Groet, Peter |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Graag gedaan. Ik zat net bij de koopjeshoek van Lindinger.at te snuffelen...kom ik een aandrijfset voor de Easyglider tegen. Misschien ook te overwegen. Heb je allemaal kwaliteitsspul: Modellbau Lindinger Onlineshop
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Vind die setjes nog best wel aan prijs.. Setup: Zwever: Multiplex Easy Glider Pro Motor: Turnigy2836 Brushless Outrunner 1000kv ESC: Hobby King 30A ESC 3A UBEC Prop (spinner): 40mm Alloy Folding Prop Spinner with 3.17/4mm/5mm Adapter Prop: Graupner Cam Folding Prop 9x6 Servo's: HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo Lipo's: Turnigy 2200mAh 3S 30C Lipo Pack Volgens mij gaat dit wel samen zo Opmerkingen zijn welkom! Groet, Peter |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
-edit- ik zie dat je een andere motor hebt gekozen met een 4mm as. Ook goed Als je slim bent neem je gelijk 2 accu's, kun je de hele middag vliegen. En vergeet geen stekkertjes voor je ESC te kopen (Nylon XT60 Connectors Male/Female (5 pairs) GENUINE)
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 4 oktober 2011 om 13:43 |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Ja toch maar een andere motor Ik ga zeker 2 accu's bestellen! De XT60 stekkers ga ik bestellen via E-bay. Super goedkoop.. Hoe zit het eigenlijk met de kabel lengte van de servo's.. Moet ik daar ook verleng kabels voor bestellen? |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Voor de aileronservo's heb je verlengkabeltjes nodig. Moet je even in het Easyglider draadje kijken hoe anderen dat hebben gedaan.
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Hallo Allen, Was van plan om de Multiplex te kopen, maar het is echt een andere geworden Namelijk de robbe arcus sport.. Kon hem voor een super mooie prijs van iemand kopen. Nog splinter nieuw in de doos! Specifications: Spanwijdte: 2600 mm Lengte: 1510 mm Gewicht: 1910 gr Vleugelbelasting: 34.40 g/dm² Oppervlakte draagvleugels: 58 dm² Besturing: Rudder, elevator, ailerons, camber-changing / landing flaps, speed controller Ben super blij met deze aankoop! Zodra ik hem heb zal ik wat foto's posten! |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 32
|
Heeft iemand enkele voorbeelden van elektrozwevers van rond de 2mtr met ailerons, flaps, remkleppen, hoogteroer, motor en rudder? Wat is het duitse woord voor remkleppen? Zijn het dan gelijk dure profi modellen of heb je ook goedkopere schuimmodellen met al deze opties?
__________________ MPX Easystar / PZ T28 / Calmato Sport 40 / SiG 4-Star 60 / MX12-35mHz / MX16 HoTT 2,4 GHz |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2009 Locatie: Emmeloord Leeftijd: 25
|
Gary, Zie verkoopdraadje van mijn Javelin zwever. Is een erg leuke beginner zwever! Met de setup die ik heb gaat die verticaal omhoog en kan je best lang blijven zweven. Remkleppen heb ik op mijn ailerons ingesteld.. die gaan lichtelijk omhoog bij het omhalen van de schakelaar. Groetjes Stefan |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2006 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 32
|
Bedankt voor de hint maar ik wil me orienteren, hoef niet meteen een te kopen. En wil onafhankelijke remkleppen, heb denk ik wel genoeg kanalen op mn zender. Iemand anders nog suggesties? Iets van 2-2,5 mtr?
__________________ MPX Easystar / PZ T28 / Calmato Sport 40 / SiG 4-Star 60 / MX12-35mHz / MX16 HoTT 2,4 GHz |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Hoi, remkleppen heten in het duits Bremsklappen. Dat zijn dan die dingen die uit de bovenkant van de vleugel omhoog komen. Flaps heten in het duits Wolbklappen, in het Nederlands bij zwevers vaak welfkleppen. De combinatie remkleppen én flaps zie je niet zo vaak omdat het dubbelop is. Met ailerons en enkel remkleppen of enkel welfkleppen kun je eigenlijk alles wel. Voorbeelden zijn er ontzettend veel. F5J toestellen, schaal, fun, goedkoop, duur..... (zie maar eens bij Staufenbiel, DEZE categorie eens door snuffelen) Schuimmodellen met welf- of remkleppen zijn er echter niet zo veel. De Multiplex Cularis heeft welfkleppen maar verder zou ik er zo geen weten.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| easystar, glider, multiplex, zwever |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |