![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Ik gebruik in Tilt! (totaal 575 gr, vleugel belasting ca 23 gr/dm2) een 6v Gr sp400 met een extra ijzerring, met 6x3 graupner klapprop (de nieuwe, met de zwarte bladen) een schulze slim18 en 7xsanyo 500AR. motor ca 90 gr regelaar 10 gr accu 130 gr sp400 motor is getimed (rode stip in lijn met rand van koelgat, ca 4mm verdraaid), 0,5 mm2 (dikke servodraad) over de borstelveren heen, en in gedistilleerd water goed ingelopen. |
| | |
| | #18 (permalink) | |||
| Lid sinds: 20 augustus 2002 Locatie: Eindhoven / Wissenkerke Leeftijd: 25
| Citaat:
Citaat:
| |||
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Dit leverd toch alleen maar voordelen op; minder lood in de neus (bij 'gewone' zwevers) | |
|
| | #20 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
|
Klopt helemaal, je hierin kunt zelfs nog verder gaan dan bij vrije vlucht omdat je immers kunt sturen..... Mijn oude zwevertje heeft het zw.p. op 70 % en een dragend stabilo. Heb er nog club-zweefwedstrijden mee gewonnen...
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juni 2004 Locatie: west zeeuws vlaanderen
| Citaat:
ook staat daar een stabilo met profiel op als ik volgas geef gaat hij netjes omhoog en gaande weg moet ik steeds meer down duwen totdat ik geen down meergeven kan hij overtrekt dan ziet er raar uit hoe komt dit dan? | |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Welk profiel heeft/had het stabilo? Heb je misschien tekeningen? Lijkt me wel leuk om het een en ander over uit te zoeken (misschien wel leuk voor mijn profielwerkstuk, want zulke dingen interesseren me wel). Wellicht heeft het ook wel een heel aantal nadelen, want anders zou het al lang overal gebruikt worden. Maar voor bapaalde doeleinden moet je er wel voordelen uit kunnen halen. (denk ik) | |
|
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 12 augustus 2005 Locatie: Oostkapelle Leeftijd: 64
|
Ervaring van lang geleden met zweefmodel met dragend stabiloprofiel en striproer: bij downsturen wordt de welving van het profiel nog groter, gaat model sneller vliegen en door de vergrote welving meer lift, meer downmoment, nog sneller tot ... crash. Peter Keim |
| | |
| | #24 (permalink) | |||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |||
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Citaat:
Wel is het zaak om bij een Dandy een ring aan de startlijn te gebruiken, die dunner is dan de ruimte tussen multiplex starthaak en de rompbodem. Doe je dit niet (spreek uit ervaring) dan komt het model -boven aan de lijn gekomen- niet los en vervolgt met een kwart-cirkelvormige duik zijn vlucht -sturen kun je gerust vergeten- om zich uiteindelijk met flinke snelheid loodrecht in de grond te boren.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |