![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Citaat:
![]() Misschien een hele stomme vraag: Stel dat ik een 'gewone' electrozwever neem met een klapprop. Ik kom aanvliegen voor de landing en schakel de motor in, maar dan in z'n achteruit. Hij zal dan flink remmen, toch? Vlak voordat hij tot stilstand komt schakel ik de motor uit en ploft hij in het gras. Dan moeten de prop-bladen wel netjes opvouwen maar dat is op te lossen. Is dat al eerder vertoond
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Bdoets heeft hierover ook al eens een draadje gestart. Persoonlijk denk ik dat de bladen vol overtrokken zullen zijn als ze de verkeerde kant opdraaien en dat de remkracht beperkt zal zijn. Ik verwacht dat 1 tandje gas vooruit dezelfde remwerking heeft, en dan heb je geen aparte regelaar nodig.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 28
|
Leon, wat is je budget? Grt Lyckele
__________________ www.mvc-otto.nl www.F3J-sport.nl/ www.f3k.nl "Achtung!!Nur Zur Information, da kommen die Holländer wieder !!! |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Dat hangt er van af. Honderden euro's ben ik niet van plan uit te geven, tenzij ik verliefd word op de kist Wat had je in gedachten dan?
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Heerlijk zo'n duidelijk antwoord Maar is het 200,- of 300,- de max?
__________________ www.mvc-otto.nl www.F3J-sport.nl/ www.f3k.nl "Achtung!!Nur Zur Information, da kommen die Holländer wieder !!! |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Ik zou graag een duidelijk antwoord geven. Maar ik weet het gewoon niet. Waarom wil je zo'n scherpe grens?
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Anders worden er modellen voorgesteld die niet in aanmerking komen omdat ze te duur zijn. Als jij zegt 200,- is de max voor mij, dan zoekt dat toch wel makkelijker.
__________________ www.mvc-otto.nl www.F3J-sport.nl/ www.f3k.nl "Achtung!!Nur Zur Information, da kommen die Holländer wieder !!! Laatst gewijzigd door vw4style; 29 november 2011 om 09:49 |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Gouda Leeftijd: 64
|
Wat denk je hiervan. Quadshot — Welcome Vertikaal opstijgen en landen, en toch ook gewoon vliegen. Niet echt een zwever natuurlijk. Rick |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
| Citaat:
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m | |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Nou, daar komt ie dan: rond de € 200,- is voor mij de max wel bereikt.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Zoiets? of is dat te licht/te klein? ELAN 1,88m | Elektro-Segelflugzeuge | Flugmodelle | Modelle Heeft flaps, dus makkelijk landen...
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Dat lijkt me inderdaad een floater. Ik vind hem mooi hoor. Komt op het lijstje
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
In dat rijtje staan ook de Magic, Maxx en Cumulus als je nog wat andere formaten van soortgelijke zwevers zoekt.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Je hebt er ook nog een 2 en 2,5 meter versie van. staat ook op de site. (kan je gelijk mee doen met f5j'en
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Ah, een f5j zwever met uitstekende mogelijkheden voor doellandingen is dus wat ik zoek! Waardevol hoor zo'n forum Wat langer hierover nadenkend. Je kunt je dan ook echt geen stuurfout veroorloven. Even de motor aan om opnieuw te landen is er niet bij. Dan zijn f5j kisten wel kwetsbaar. Een beetje harde landing in het gras en de prop begeeft het, of de motor-as. Tenzij je zo kunt afremmen dat een hand-catch kinderspel is geworden. Maar is dat ook zo? We zoeken nog even verder
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 29 november 2011 om 13:05 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |