![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Ik heb sinds dit jaar een vakantiehuis in Frankrijk, aan een helling Vlakbij de helling is het wat turbulent, dus ik moet verder het dal in vliegen om thermiek te kunnen pakken. Het moet dus een electro kist worden. Ik zou dan weer in de tuin willen landen (er zijn alternatieven, maar het liefst land ik gewoon in de tuin). Is het misschien mogelijk dat ik met flaps/remkleppen net als een DLG heel langzaam kan zakken zodat ik heel zacht in de tuin kan neerploffen? Of, misschien met een onverwoestbaar schuimpje gewoon in het gras knal? Wat zijn jullie ideeën hierover? Even op een rijtje: - electrozwever - floater, makkelijk thermiek kunnen pakken (langs de helling raggen doe ik wel ergens anders, en heb ik al een kist voor) - makkelijk landen op een klein veldje (remkleppen?, flaps?, onverwoestbaar materiaal?) Iemand een idee?
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
|
Vangnet!
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Regio Utrecht Leeftijd: 45
|
Leon: Kijk eens naar de elektro versie van de Thor van Kuestenflieger.de Gaat heel goed in de thermiek en die prik je overal neer. Ook makkelijk te vervoeren!! Leuke filmpjes over te vinden. Succes!
__________________ If less is more than I am everything ###Endless lift to you### |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Motortje in je fling prakken? Ik meen dat PCM een 'gemotoriseerde dlg' heeft, maar die zijn wel prijzig. Klein en full-house is een combinatie die je niet zo veel ziet, dus het zal eerder aankomen op jouw stuurmanskunsten om je kist in de tuin te zetten.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
| Citaat:
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Dit is al eens ter sprake gekomen. Het is een stuk verder weg, maar zeker het overwegen waard. Leon, heb je al een beetje uitgevonden waar de goede plekken zijn, en contact gelegd met de plaatselijke hellingkenner?
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Ik ga even kijken. Bedankt!
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |||
| | |
| | #9 (permalink) |
|
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 28 november 2011 om 08:55 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Da's ook een idee. Jij hebt ervaring? Waar te koop
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 55
|
Remkleppen ipv. flaps/butterfly. Met remkleppen houdt je de snelheid er meer in. Essentiëel voor turbulente zones (die jij noemt). Filmpje is leuk, maar alleen voor windstil/windarm weer. Per definitie niet goed voor de helling. Ik ben benieuwd waar (aan welke helling) dat huisje staat. Ja, dat het in de Auvergne is, is wel duidelijk. ![]() Dirk. Laatst gewijzigd door DirkSchipper; 28 november 2011 om 10:56 |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Gouda Leeftijd: 64
| Citaat:
Rick | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |