![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Nou, een beetje voorbarig want de aanvang van de bouw zal vast nog wel een paar weken duren maar het kan maar alvast een plekje hebben Vanmorgen dus bij een forumlid (een uiterst aangenaam persoon by the way) een onaangeroerde bouwkit van een Robbe Diamant zwever opgehaald. ![]() ![]() ![]() ![]() Zojuist nog eens even uitvoeriger naar de inhoud van de doos gekeken en ik ben er blij mee. Laten we zeggen net zo trots als een aap met 7 lu.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alles lijkt nog compleet en het zakje met kleindelen is ook nog onaangeroerd in de originele verpakking. Ook zelfs 2 cockpitkappen, 1 transparant en 1 in het nostalgisch blauw Maar wat nu eigenlijk voor mij de leukste verrassing was is dit: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Een aantal bladzijden uit de mei en juni edities van de HB model & techniek uit 1981 met een 2-tal ervaringsberichten van de Diamant. Zelfs de winkelprijs van destijds (355 gulden) wordt daarin vermeld en als ik me niet vergis was dat destijds nu niet echt het koopje van de week. Voor wie interesse heeft wil ik het wel eens inscannen en toemailen. Ik denk dat dit model ook wel als een 'Vintage' mag worden bestempeld. Zodra de bouw start volgen er uiteraard meer berichten. Ik ga hem niet snel in elkaar flansen en wil toch wel gebruik gaan maken van betere componenten dus het gaat zeer zeker niet op een weekje gedaan zijn.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
|
Er staat ook nog een zelfde doos op marktplaats, maar gezien dezelfde kreukel in de doos zal het wel inmiddels jou kist betreffen
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 juli 2006 Locatie: Haaksbergen
|
Jaren geleden gehad en gevlogen. Heel mooi. Enige minpuntje was het ontbreken van een versteviging in de romp thv de vleugels. Dit om een eventuele wat harde landing op te vangen(veel massa in de vleugels die dan de romp iets in elkaar drukten.
|
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
| Citaat:
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
|
ah, leuk om tezien dat de oude verslagen van h. van`t laar gebruikt worden Is op dit moment het oudste lid bij ons op de club. en heeft het vroeger met plezier geschreven allemaal.
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 31 2.3m 3W 70 Cap 232 2m zenoah 62 |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Gouda Leeftijd: 64
| Citaat:
Het was er gigantisch nat in Turijn, dat weet ik nog. Toen besloten contactlenzen te dragen omdat de regen op m'n bril me het zicht ontnam. Raymond, groeten aan Hein, ik spreek hem wel weer.. Rick | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2005 Locatie: Barneveld
|
Hein van't Laar heeft meer dan 30 jaar geleden voor de AFC in Gorinchem een lezing verzorgd over electro vliegen. Toen is die vonk bij mij overgesprongen. De beschrijving uit HB heb ik toen ook gevolgd, inclusief de remklep op de romp. Om de luchtweerstand te vergroten had ik gaatjes in dat klepje gemaakt. Als iemand Hein spreekt, doe hem dan de groeten van Teus Brand (toen uit Giessendam). In de Ampère Flyer heb ik beschreven dat ik het glijlager van Robbe vervangen had door een zelfrichtend kogellager van Robbe. De aandrijfset van Robbe had meer onvolkomenheden, zoals de serie-parallel-schakelaar die op een servo gemonteerd werd. Deze was totaal niet geschikt voor de stroomsterkte die geschakeld moest worden. De eerste vlucht bleef de klapschroef draaien omdat het kortsluitdraadje doorgesmolten was, de tweede vlucht smolten de microswitches. Dat is toen vervangen door de BSK-regelaar van het team van Hein. Die doet nog dienst in een boot van een zoon!
__________________ met vriendelijke groet, Teus al ruim 30 jaar volledig Electro-vlieger. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 29 oktober 2010 Locatie: Gld
|
Hi Dutchy, als je de kist helemaal vintage wil afbouwen: ik heb hier nog een originele Robbe EltMax 30G 4062 liggen, nieuw in verpakking (nooit gebruikt - het enige wat ie gedaan heeft is stof happen). Maar ja, wie wil nu nog een brushed aandrijving?? Gratis af te halen.
__________________ EasyGlider, Alpha 21 & Alpha27 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
Hallo, In ieder geval bedankt voor het aanbod Ik heb het overwogen maar helaas moeten er dan ook een lel van een accupakket in en buiten dat is het al met al een hoop gewicht wat er dan in komt te hangen Eerst ben ik nog op het gemakje bezig de vleugels van de Cirrus af te maken (ik zit nog te wachten op een pakket met servo's van Staufi). En daarna diens romp. De feestdagen en de drukte rond de jaarafsluiting versnellen het proces ook niet maar volgende week werk ik halve dagen, dan een week vrij en dan weer een paar halve dagen werken helpen me hopelijk wel wat verder in de progressie van het bouwen. Voor de Diamant was ik van plan om eerst de boel op te bouwen en daarna te wegen wat hij weegt en hoeveel gewicht ik nodig heb om hem uit te balanceren. Zodra ik dat weet kan ik een set up bepalen. Als alles meezit zat ik te denken aan een borstelloze motor met vertraging (Kontronik, Plettenberg, Strecker o.i.d.) i.c.m. met een kleine 3S LiPo. In de te verwachten gewichtsklasse kost zo'n set-up ook niet zo gek veel.
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 26 mei 2005 Locatie: Barneveld
|
Ik had deze motor in de Diamant: RCtechnics met 12 cellen NiCad.
__________________ met vriendelijke groet, Teus al ruim 30 jaar volledig Electro-vlieger. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |