![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
|
sorry ik bedoel deze van hobbyking HobbyKing R/C Hobby Store : Salto-H101 Fibreglass Glider 2.68M (105.5in) ARF alleen die iets kleinere heeft een iets sterker wiel na mijn idee
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 31 2.3m 3W 70 Cap 232 2m zenoah 62 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
Op de foto kan ik niet goed zien hoe het wiel vast zit. Volgens mij moet het mogelijk zijn om wat extra versterkingen aan te brengen. Mijn grootste bezwaar is het gekozen vleugelprofiel. Ik weet alleen niet of het profiel naar buiten toe verandert, zo niet dan zou ik dit toestel graag een keer willen vliegen om achter te komen of mijn bezwaar terecht is. Johannes |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 4 mei 2003 Locatie: Emmeloord vlieg bij lvc emmeloord Leeftijd: 23
|
ik ga even zoeken, mocht ik hem hebben tijdens meeting mag je wel een keer vliegen
__________________ www.lvc-emmeloord.nl Bigjim 2.7m DLE 111 Zoder sukhoi 31 2.3m 3W 70 Cap 232 2m zenoah 62 |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
| Citaat:
Heel veel verstand heb ik er niet van. Kan jij (of iemand anders) het profiel Clark Y61 modify toelichten? Nog een ding om rekening mee te houden. De 3,8 meter versie van de Habicht gaat zo'n 9 kg wegen. Leuk, maar een lier krijgt dat niet omhoog. En dat zou voor mij een voorwaarde zijn als ik zo'n model zou kopen. Groot is leuk, maar met kleiner kan ik eenvoudiger uit de voeten. Ik zoek al langer een model met knikvleugels, de Habicht (de 2,6 m bij oa Lindinger) zou een goede kans maken. Voor thermiek heb ik al wat anders, deze is echt om te knallen... Een test vind je hier. http://shop.lindinger.at/pdf/81417a.pdf
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... | |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
| Citaat:
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Ik zit in dubio. Er staan 3 zwevers op mijn lijstje waar ik mee aan de slag wil gaan. De DFS Habicht vind ik erg mooi, bij verschillende www aanbieders aangeboden. 1 nadeel, wederom ARF. Die bij Schneider Modell is mooi, maar te groot én te zwaar. Mijn lier moet het ten aller tijden trekken, en 9 kilo wordt te veel van het goede. Via dit draadje kwam al een tekening voorbij, maar met een 3,5 meter span weer iets te groot met als resultaat te zwaar. Wat model betreft is de Habicht de 1e keus. De Sperber Junior is een goed alternatief, maar verhoudingsgewijs te duur. Wel is het een zelfbouw, voor mij een goede om mee te beginnen. Als het de Sperber wordt dan wel met de looks van de Habicht, maw de neus en cockpit gaan dan zeker veranderd worden. Maar met 2 meter net iets te klein naar mijn zin. 2e keus in dit geval. De Easy Soarer vind ik ook wel wat, maar die is qua constructie te licht om mee te stieken. Een erg lichte stiek kan wel, maar ik heb er al eentje liggen die waarschijnlijk te zwaar is voor de Easy Soarer. 3e keus dus. Wat een luxe probleem toch....
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Regio Utrecht Leeftijd: 45
|
Douglas kijk ook eens op de website van Traplet.com Daar hebben ze tegenwoordig ook heel wat freessetjs te koop die passen bij hun tekeningen. Wellicht zit daar wat bij.
__________________ If less is more than I am everything ###Endless lift to you### |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
@Maarten, het gaat deze keer een zelfbouw worden. Een Rhonsperber of Kranich II gaat het worden. Deze keer geen ARF voor mij.
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 februari 2006 Locatie: Gierle - Delft Leeftijd: 21
| Citaat:
Weet iemand toevallig waar deze tekeningen te vinden zijn? ik ben erg geïnteresseerd in dit soort zweefvliegtuigen | |
| | |
| | #25 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
| Citaat:
SF415 - DFS Habicht - R/C Scale Glider - Model Aircraft Plans - Model Aircraft - My Hobby Store Johannes | |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 27 februari 2006 Locatie: Gierle - Delft Leeftijd: 21
|
die had ik ook gevonden, maar ik zou hem dan toch liever ook 4,2m maken.. ik heb ook al gereageerd op het youtube filmpje, misschien dat ik het langs die weg kan vinden het valt me wel op dat er weinig van te vinden is, bijvoorbeeld freesbestanden en cnc kits ofzo zijn moeilijk te vinden.. Laatst gewijzigd door Dennis Dierckx; 13 januari 2012 om 23:49 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |