![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 9 november 2003 Locatie: Scheemda
|
He Marco maak dan ook eens een paar foto's als je daar heen gaat.
__________________ www.3D(CNC)Daniël.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2004 Locatie: evergem Leeftijd: 66
|
hier durven we ook helling vliegen met onze k 10 http://www.panopix.nl/zeeuws-vlaande..._griete_1.html bij 2 a 3 bf Noord Westen wind , goed te vliegen met licht zwevertje ala ripper, apache enz
__________________ NO WIND NO FUN |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
Hierbij nog een helling. Deze dijk ligt bij GrootAmmers. Als u van de oostzijde over de dijk GrootAmmers aanrijdt komt u vanzelf langs deze dijk. Met Noordwest tot Noordenwind kan je er goed terecht. Alleen als het mais hoog staat heb je er niets te zoeken. Aan de rechterzijde op de foto begint de voor hellingvliegen geschikte dijk. Meer foto’s heb ik niet, die zijn mislukt wegens teveel tegenlicht (toch…..) Je kan er met een redelijk aantal kisten uit de voeten. Als ze maar wendbaar zijn. Meestal vliegen we er met eenvoudige tweeassers van 1.5 tot 2mtr. Met een wendbare 3.3 mtr F3J zwever kan je ook goed vliegen. Al moet je dan wel een portie stalen zenuwen meenemen en is van ontspannen vliegen geen sprake. Het is er namelijk een turbulente locatie. Maar goed, het is mogelijk. Het ene moment zit je 50 mtr hoog, om vervolgens met je staart net over de dijk weer hoogte op te bouwen. Thermiek aansluiting is geen zeldzaamheid. Je kan dan rechtuit de akkers overvliegen, alsmaar hoogte opbouwend. Doe je voordeel met deze locatie. Ik ben er trouwens van overtuigd dat er meer van dergelijke plekken moeten zijn. Meld ze!!
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2005 Locatie: Abbega Leeftijd: 35
|
In Den Helder vlieg ik aan de dijk met Oost en Zuid-Oost aan de land zijde van de dijk bij huisduinen. De zeekant is niet zo super omdat het daar trapsgewijs heel vlak omhoog loopt. De duinen zijn uitgesloten, nieuwsgierige smurfen en Ko de boswachter staan hier blijkbaar altijd om de hoek. Nu drie keer geprobeert drie keer binnen een kwartier weggestuurd.(zonder bon gelukkig)
__________________ Het is de kunst van het weglaten. |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 17 augustus 2005 Locatie: Abbega Leeftijd: 35
|
In Den Helder vlieg ik aan de dijk met Oost en Zuid-Oost aan de land zijde van de dijk bij huisduinen. De zeekant is niet zo super omdat het daar trapsgewijs heel vlak omhoog loopt. De duinen zijn uitgesloten, nieuwsgierige smurfen en Ko de boswachter staan hier blijkbaar altijd om de hoek. Nu drie keer geprobeert drie keer binnen een kwartier weggestuurd.(zonder bon gelukkig)
__________________ Het is de kunst van het weglaten. |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2006 Locatie: Heinkenszand
|
Hallo, ik ben pas begonnen met modelzweven, maar vlieg veel helling aan de westerschelde dijken van Zuid-beveland (zuidelijk van Goes), deze zijn zeer kronkelig dus bij iedere windrichting wel een plekje te vinden. De dijken zijn op deltahoogte ik schat aan de landzijde een meter of 10, bij laag water aan de zeezijde ook ongeveer. Wel opassen voor schapen Wanneer we met zijn tweeen gaan vliegen hoeven we maar een keer op te gooien en vliegen zo lang we willen. Om de beurt |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Guest
|
Hallo Theo Nu weet ik waar je altijd bent als je niet op het vliegveld bent ik kom redelijk vaak daar langs omdat mijn schoonzus in Stevensweert woont dan kom ik over deze weg laten we eens afspreken voor eens te helling zweven op de dijk dan kan mijn vrouw bij haar zus op bezoek en dan kan ik lekker zweven hi hi hi groetjes Wil |
|
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
|
ik ben zelf geen zweverman maar in de schorre in boom heb ik er al eentje aan het werk gezien. dezelfde helling wordt ook gebruikt voor deltavliegen en parasailen "les 1" TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |