![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #361 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 45
| Citaat:
Citaat:
Ex-vuilnisbelt, nu golfbaan, wordt je met ijzer10 vanaf gemept.. Laatst gewijzigd door Niek; 29 juli 2010 om 16:27 | ||
| | |
| | #363 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
|
Even een citaat uit een ander draadje voordat dit voor het nageslacht verloren gaat. het betreft een helling aangedragen door Aurectar Het betreft een helling net voor Colombier. Een plaatsje gelegen op de oude weg van Sint-Omer naar Boulogne. Op een groot uur rijden van hier. Kun je gemakkelijk vinden via google maps. Is één van de leukste plekjes om te vliegen die ik hier in de omgeving ken. Aurectar
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #366 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Enschede Leeftijd: 69
|
locatielink: YouTube - ‪Thor WoodWing Electro Nuri‬‏ Al eerder genoemd, maar nu een inflight video van de locatie voor fort Kijkduin. Er was te weinig wind om te blijven hangen, dus leek het me wel leuk om de omgeving even van boven te laten zien. Voor je afhaakt, de prop staat ook wel eens stil Prima locatie, met parkeerterrein om de hoek. Een vrij toegangkelijk stuk vlak duin tussen fort Kijkduin en het (asfalt)strand. Nadeel, vrij toegangkelijk, met name de hondenbezitters maken hier royaal gebruik van. Dus kijk uit voor hapgrage honden! De locatie ligt wel binnen de CTR van de Kooy............!
__________________ mvg, André |
| | |
| | #367 (permalink) |
| Lid sinds: 27 februari 2009 Locatie: Oostenrijk, Zell am See
|
Op zoek naar een helling. Kijk dan snel naar deze link, toets je woonplaats in en zie een helling bij jou in de buurt. slople.com Gert rc-modelvliegen.nl |
| | |
| | #369 (permalink) |
| Lid sinds: 16 december 2007
|
Een prachtig alternatief voor wie van al die heisa in Cap Blanc Nez af wil. boulogne - Google Maps De strook tussen Fort Alprech en Equihen -Plage ten zuiden van Boulogne. Prachtige falaises die ik met mijn Bergfalke getoetst heb bij valavond. Magische momenten. Laat zich vliegen bij west-zuidwesten wind. Parkeermogelijkheid aan Fort d'Alprech. Je bent er praktish alleen. Fantastisch. Mgv, Aurectar |
| | |
| | #370 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Het mag bekend zijn dat de site Ooings - Guide VDP et Oiseaux RC een verzameling is van hellingvlieglocaties in Frankrijk. Deze plekken kun je niet in een oogopslag op een Google Map zien. Herstel. Kón je niet in Google Maps zien. Dat kan namelijk wel: Ga naar Google Maps en vul in het zoekveld in: http://www.ooings.com/placeMark/Ooings_kml.zip En zie het resultaat
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #371 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2008 Locatie: Apeldoorn
|
Ik heb niet dit hele draadje doorgelezen dus misschien is het al eens genoemd. Ik weet een mooie helling voor zuidenwind, vlak bij Arnhem. Geschatte hoogte 40 meter en volledig vrije aanblaas. Naar mijn mening wel alleen geschikt voor schuimzwever vanwege de wat moeizame landingsmogelijkheden en in het weekend regelmatig langslopende wandelaars. Ik heb er vroeger regelmatig gevlogen met mijn Bluto's en M60 depron DS-zwevers van NCFM. Ik weet niet zeker of de situatie in de tussentijd zich veranderd heeft. Toen ik er kwam vlogen er soms zelfs parapenters.
|
| | |
| | #372 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Kun je de helling opzoeken in Google Maps en een link hier plaatsen?
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #373 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
| Waar is dat dan?
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #374 (permalink) |
| Lid sinds: 25 augustus 2008 Locatie: Apeldoorn
| De helling ligt op landgoed Duno bij Heveadorp. In Heveadorp rijdt je de Dunolaan in naar boven. Na de laatste woning aan de linkerkant is in het bos een parkeerplaatsje waar je parkeert. Vanaf daar loop je een kleine honderd meter naar het zuiden richting Rijn en passeert een flinke aarden wal (betreft volgens mij resten van een oude hunnenschans). De helling ligt in het binnengebied na de wal, is naar schatting 40 meter hoog en kijkt schitterend uit over de Rijn naar het zuiden, richting Nijmegen. Door het vlakke voorland is de hellingwind mooi laminair. De helling is optimaal voor zuid tot zuid-oosten wind. Het landingsgebied ligt binnen de aarden wal en is niet al te groot. Verder komen er, vooral in het weekend, veel wandelaars en hondenuitlaters. Daarom zou ik vooralsnog schuimzwevers willen adviseren en vragen goed op te passen voor anderen. Ikzelf heb er altijd zeer goed gevlogen met mijn Bluto’s en M60, snelle en sterke EPP-vleugels, normaal gebruikt voor m’n dynamic soaring vliegen in het buitenland. Deze zijn zeer goed bestand tegen wat ruigere landingen. De boompjes op de zeer steile helling worden ieder paar jaar gesnoeid opdat het uitzicht vrij blijft. De ruimte om te sarten en je model goed te zien kan dus van jaar tot jaar variëren. Hoe de toestand momenteel is weet ik niet, ben er al jaren niet meer geweest. Op de satelietfoto is de halfronde vorm van de wal goed te zien, tussen Heveadorp en de Rijn. heveadorp - Google Maps Laatst gewijzigd door HarmS; 14 september 2011 om 22:29 |
| | |
| | #375 (permalink) |
| Lid sinds: 27 februari 2009 Locatie: Oostenrijk, Zell am See
|
Als je echt een mooie plek zoekt om te gaan hellingzweven in de buurt van Arnhem of Nijmegen. Dan moet je naar Herten in Duitsland gaan, zo´n 50 min. rijden. Hier kan je met alle windrichtingen vliegen. In Oktober ga ik hier weer heen met vliegvrienden uit Rheden. Het zijn niet de Alpen zoals hier, maar je krijgt er wel een vakantie gevoel. Zie filmpje die ik daar gemaakt heb Hellingzweven in Herten Duitsland - YouTube Of kijk bij rcmodelvliegen.nl div. filmpjes Gert Mulder |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |