![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Beste mensen, Wij moeten voor het vak anw (algemene natuur wetenschappen) een praktische opdracht doen. Nou dacht laten we iets met model vliegtuigen doen. Nu ben ik opzoek naar een klein model zweefvliegtuig waar we aantal dingen aan kunnen passen om te kijken wat voor een effect dat heeft op zijn vliegeigenschappen, bv vleugels langer of korter ed. Het model moet simpel te bouwen zijn, of te koop als bouwpakket, en mag niet teveel geld gaan kosten. Hopelijk hebben jullie een paar goede iedeen en modellen. Al vast bedankt, Joost |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 14 april 2003 Locatie: Warnsveld Leeftijd: 25
| http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...445&highlight= en de kreed "profielwerkstuk" levert 14 hits Groeten Halmar |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 oktober 2004 Locatie: B w.vl. Oostrozebeke
|
Ik geloof dat je het op vrije vlucht hebt? Dit kan zeer leerzaam zijn om daarmee te beginnen. ook al vlieg je al afstandbestuurd. Wat je nodig hebt: een beetje (vierkant)hout, depron, liniaal, zeer scherpe mesjes, lood,en bvb polysteryne lijm van Rectavit(aanbrengen-uitvrijven-los-tot tien tellen-tegen elkaar-vast). nu kan je beginnen met experimenteren: Trefwoorden zijn: vleugelbelasting (g/dmē), instelhoek, vorm , zwaartepunt, vleugelprofiel (eenvoudig beginnen, kan met een hol profiel dwz depron een lichte bolling geven door het , rond een buis te plooien naar wens.) zorg dat alles altijd symetrich is zowel naar afmeting vorm als gewicht. (En niet zoals in je tekening) Groeten Val |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Guest
|
Ik heb nu een idee hoe ik een vleugel kan maken uit depron, zie plaatje. Als ik het helemaal fout doe hoor ik het graag. De variable die ik wil gaan proberen zijn vleugel lengte, profiel (mischien heeft iemand hier nog een idee over), zwaarte punt. Mischien weten jullie nog dingen die makkelijk te teste zijn. |
|
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 21 januari 2004 Locatie: eenrum Leeftijd: 37
|
ik heb ergens een heel leuk boekje liggen die alle typen vliegtuigen beschrijven en vervolgens ga je ze allemaal bouwen en vliegen. De vliegtuigjes zijn allemaal hetzelfde gebouwd als je schets, van balsa plankjes en een latje als romp. Eenspijker is om hem uit te balanceren. Die balsa delen kan je makkelijk vervangen door depron.. wat makkelijk te snijden is met stanley mes. Enkele modellen die de revu passeren zijn de conventionele opstelling zoals je schets. een canard een delta,, pijl vleugel etc etc.. ik zal even zoeken hoe dat boekje heet.. knlinkt als precies wat je nodig heb.. Peter
__________________ OldskoolNL Not Old, just Older |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |