![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juli 2006 Locatie: Herentals, BE Leeftijd: 32
|
Met welke frequentie vliegen jullie op de cap ???? heb net ergens in een draadje over het F4-X kampioenschap in Zweden gelezen. Dat er in frankrijk met zendapperatuur gespeeld wordt op de 35 mHz band. Niet zo fijn ... heb net een leuke 35 mHz zender. Moet ik me dan echt nog een andere zender gaan aanschaffen. Greetz |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2005
|
ik vlieg in ieder geval op 35 mhz. Eigenlijk mag het (nog) niet in Frankrijk. Heb ooit eens gelezen dat het de skistations zijn die op die frequentie communiceren met elkaar... Weinig skistations op de Cap, dus doe ik het maar. Duitsters en belgen vliegen er op de 35. Mochten er bijvoorbeeld hulpdiensten van de 35 gebruik maken, dan zou het niet verantwoord zijn. En Frankrijk is een buitenbeetje in Europa geloof ik... in alle andere landen mag vliegen op de 35. Binnen Europa zou het in de toekomst geunifomiseerd worden en dan mag het in Frankrijk ook. Tijdje geleden iets over gelezen, maar herinner me het niet helemaal juist corrigeer me maar als ik mis ben. groeten, Nayy |
| | |
| | #18 (permalink) | ||
|
Nee zoiets is het wel maar de Rijkswaterstaat zou op de 35 mHz zitten circa. 22000 zendstations JOEPIE kan niet wachten om mijn vliegtuigje te zien crashen maar als iedereen het doet dan durf ik het ook wel. Citaat:
Citaat:
Greetz | ||
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2005 Locatie: Genk - België - EBZW Leeftijd: 46
|
Als ik de info van mijn Franse vrienden mag geloven is de enige gebruiker tussen 35.000MHz en 35.500MHz de communicatie met de TGV. Bij de Futaba zender die een vriend van mij recent gekocht heeft stond ook dat deze frequentie nu ook in Frankrijk voor de modelluchtvaart vrijgegeven is. Zie ook hier: http://cram.paca.free.fr/2006/PointSurLesFrequences.pdf Maar volgens het "officiele" orgaan nog steeds niet toegelaten: http://www.fai.org/aeromodelling/frequencies/
__________________ It's only when you look at an ant through a magnifying glass on a sunny day that you realise how often they burst into flames. |
| | |
| | #20 (permalink) | |
| Citaat:
In de koptekst van de 2de pagina staat letterlijk: We willen nog eens duidelijk vermelden dat het nog steeds verboden is om in Frankrijk zenders op de 35MHz te gebruiken, daar we nog steeds niet over een officiële toestemming beschikken. Iets daar onder: 35 mHz: De FFAM (Franse KNVvL) wacht op de vrijgave van de eerste frequenties tot ze een datum verkrijgen van de ARCEP, en een planning voor nog meer nieuwe frequenties vrij te geven. Dus de afspraak is er maar ze is nog steeds niet bekrachtigt .... MvG Tim | |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
En na het artikel eens rustig gelezen te hebben blijkt het in eerste instantie slechts om 2 Frequenties in het 35MHz band te gaan !!! Dat ze maar snel de hele 35MHz band opkuisen. Maar ze werken eraan Mooi. Greetz |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2004 Locatie: Eppegem, Belgie Leeftijd: 46
|
Wie heeft er zin om mee te gaan naar calais het laatste weekend van Oktober 1 dag afhankelijk van de wind zullen we de beste dag moeten kiezen Ik vertrek vanuit Aarschot en kan zeer waarschijnlijk iemand meenemen Voor die nt kunnen wachten deze zaterdag ga ik naar Henri-Chapelle,indien het weer niet te nat is Iedereen welkom |
| | |
| | #26 (permalink) |
|
Aloha Simen, wat bedoel je met de "Herentals Boys"... is er dan een groep hellingzwevers actief van in en rond Herentals. Woon hier zelf ook daarmee. Vliegen die manne bij de MACH. Dan zal ik ze vanaf december wel leren kennen ... Ga vanaf december lid worden in Herentals. Greetz |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |