![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2004 Locatie: Eppegem, Belgie Leeftijd: 46
|
Hey Iedereen, Ben verleden weekend na lange tijd terug op de Cap gaan vliegen en ben (terug) helemaal verslaafd aan het hellingvliegen Daarom dit draadje Zijn er geinteresseerden om op regelmatige basis in Belgie of op de Cap te gaan vliegen uit het forum blijkt dat er wel intresse voor het hellingzweven en daarom lijkt het mij fijner om af te spreken en met meerdere te gaan Aangezien dat de wind zaterdag uit de goede richting komt heb ik plannen om naar Boom te gaan, wie wilt meegaan laat het maar weten Nederlanders, voel jullie nt buitengesloten, ik zocht enkel een titel voor dit draadje, hoe meer volk hoe meer vreugde grtz Bart |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2005 Locatie: Genk - België - EBZW Leeftijd: 46
|
Ongeveer 90% van mijn vlieguren besteed ik op de helling. Ik heb interesse om eens in groep te gaan vliegen. Ik ben van plan om volgend jaar lid te worden in Henri Chapelle.
__________________ It's only when you look at an ant through a magnifying glass on a sunny day that you realise how often they burst into flames. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2004 Locatie: Eppegem, Belgie Leeftijd: 46
|
Ik had diezelfde plannen, heb ne mail gestuurd om als gast te kunnen vliegen De club VDP3F komt elk jaar op onze opendeur vd club vliegen, MAM Landen) vliegen=> altijd megabakken Als je suggesties hebt,altijd welkom, in groep altijd meer fun het voordeel van zoveel mogelijk hellingzwevers van het vlaamse landsgedeelte te verrenigen is het ontdekken van nieuwe hellingen ik ben er vanovertuigd dat er verschillende zijn die wij ng nt kennen Onze kust is op vele plaatsen ook geschikt ( je kan zelfs voor grote gebouwen vliegen zolang de wind goed staat) in mijn Kitedagen herinner ik mij verschillende duinen die voldoen Voor grote verplaatsingen is het ook tof om samen te rijden, gaat den tijd wat vlugger voorbij Was dit weekend van plan om naar Boom te gaan maar ga eerst informeren of het nt vol hangt met parapents int weekend anders zal het zaterdag HC VDP3F worden en zondag wat helivliegen in Landen Bart |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2005 Locatie: puurs
|
Meestal als er niet teveel wind is dan zijn er wel enkele parapentes, maar vermits er wel enkele bf nodig zijn om in Boom te kunnen vliegen denk ik dat er niet veel volk met een parapente aan het oefenen zal zijn. kan mij ook vergissen. De keren dat ik er al ben gaan vliegen was er geen enkele bezig.
__________________ flying free !!!!! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2005 Locatie: puurs
|
ik ben zaterdag om 18u30 in boom gaan vliegen maar wegens gebrek aan een briesje maar terug naar huis gereden. en zeggen dat het in de namiddag bijna aan het stormen was.
__________________ flying free !!!!! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2005
|
Hallo, Probeer ook regelmatig naar de Cap te rijden, laat iets weten indien er iemand gaat..altijd interesse. Anders vlieg ik nu en dan op de duinen te Zeebrugge (met N-wind) En onlangs heb ik het eens te duinbergen geprobeerd: Een kleine helling ah strand, max 2 meter klimmen op 10 meter. Dan 70 meter niets, en dan een muur gebouwen van 500m (hoogte 5-8 verdiepen) Wind was 13-16 knopen, niets spectaculairs dus. Gooi mijn prodij uit de hand, en ... tiens hij zakt niet, beetje + flap, en hij gaat hoger en hoger... Heb zo anderhalf uur zitten hellingzweven zonder helling ! Enige nadeel is dat de lift iets minder is dan bij en echte helling ( maar bij meer wind zal dat beter zijn denk ik) en dat het vliegtuig echt boven je hoofd zit, daar waar je bij een helling voor je vliegt. Mijn prodij is maar 1m50 spijnwijdte en was soms moeilijk zichtbaar... Indien je de kans krijgt, moet je dit zeker eens proberen. Anders moeten er in Belgie toch nog hellingen zijn... Vroeger (tot 1 jaar geleden) was er een mooie helling ad Mont St Aubert tegen doornik, maar daar hebben ze het nu vol bomen gezet (snik, snik,...) groeten, Nayy |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 3 december 2005
|
als je langs dat speelplein daar op de top naar beneden loopt (links) was er daar een schoon veld waar er gevlogen kon worden... Ga zelf maar eens kijken als je nog eens zou zijn. Maar dat is er niet meer. ze hebben het vorig jaar volgeplant met (nu nog) relijk kleine boompjes van een meter of 3. Maar als je model er tegenknalt is het toch stuk, dus helling is niet meer bruikbaar, tenzij misschien met foamies. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |