![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Toch maar even vragen In zender Zendkristal (Tx) In ontvanger Ontvangerkristal (Rx) Ik vraag het maar...
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 juni 2006 Locatie: Groot Ammers Leeftijd: 32
| Citaat:
__________________ Ik gebruik nooit Google, mijn vrouw weet alles. Landcapes by Jesse de Boom, on Flickr | |
| | |
| | #35 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 februari 2005 Locatie: rijssen Leeftijd: 36
| Citaat:
ik zou voor het behoud van je model en je medemens je zender/ontvanger even laten cntroleren door de service dienst. groeten Gertjan
__________________ Kennis is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
@ Johan: helaas heb ik nog maar weinig tijd gehad, maar de rol glasdoek staat klaar samen met de hars en harder dus ik hoop spoedig te beginnen aan een nieuwe romp. @Mrsat: idd een verkeerd kristal in de zender gedaan maar dit is nu opgelost, ik heb een nieuwe jeti rex 5 mpd ontvanger gekocht en het originele graupner kristal terug in de zender gedaan en alles werkt weer volledig zonder soring. Groetjes, Jesse.
__________________ Ik gebruik nooit Google, mijn vrouw weet alles. Landcapes by Jesse de Boom, on Flickr |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Met het mooie weer gisteren begon het toch zo enorm te kriebelen dat ik de ASW gepakt heb, en samen met mijn broertje als cameraman een geschikt weiland heb opgezocht om dat ding de lucht in te slingeren. Ik moet echter wel echt gaan beginnen aan de nieuwe romp, want er mankeert van alles aan, er zit bijv. onwijs veel speling op het richtingsroer, dat is ook goed te zien op het filmpje want hij zwalkt nogal, ook is er op het moment van lanceren een "klik" of "krak" te horen, dat volgens mij bij de vleugelverbinding vandaan komt, klopt niet helemaal, nadien alles geinspecteerd en alles zit nog keurig op zijn plek. Desondanks was het een geweldig gezicht en een fantastische ervaring om het toestel aan de bungee omhoog te zien gaan, en wat gaat dat hard zeg! http://www.fotoimpressie.net/ASW_22.wmv
__________________ Ik gebruik nooit Google, mijn vrouw weet alles. Landcapes by Jesse de Boom, on Flickr Laatst gewijzigd door jesse; 21 september 2009 om 14:52 |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
Da's een leuk gezicht zo'n bungeestart. Ik heb dat ook wel eens gedaan[video width=400 height=350:5534759425]http://home.hetnet.nl/~meijhmb2/vpmodels/seizoen2004/20040605/MOV04621.MPG[/video:5534759425]Vooral met wind een mooi gezicht. Je komt dan extra hoog. Het elastiek blijft dan onder spanning. Het schiet los van de zwever en knalt op een hoop op de grond! Gefeliciteerd met de re-maiden. Veel goede vlieguren toegewenst!
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
@Berrie: mooi gezicht, erg mooie zwever ook ! @Theo: ja hij zakt idd erg snel, en het gat best hard maar wat zou hier de oorzaak van zijn? teveel gewicht ? hij is vrij zwaar en volgens Peytr is dit een bekend fenomeen bij Graupner zwevers. Ik ga (waarschijnlijk) volgende week aan een nieuwe romp beginnen, eentje van GFK dat gaat (denk ik) een heleboel gewicht schelen, zou dat al een groot verschil maken denk je ? Groetjes, Jesse.
__________________ Ik gebruik nooit Google, mijn vrouw weet alles. Landcapes by Jesse de Boom, on Flickr |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
[quote="jesse ja hij zakt idd erg snel, en het gat best hard maar wat zou hier de oorzaak van zijn? teveel gewicht ? hij is vrij zwaar en volgens Peytr is dit een bekend fenomeen bij Graupner zwevers.[/quote] Mogelijke oorzaken: gewicht (wat weegt die?) profielkeuze (iemand een idee?) instelhoek (weet je die?Kan je meten) zwaartepunt (niet zo'n grote invloed als die in de buurt ligt van waar die hoort)
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2005 Locatie: tuk Leeftijd: 43
|
he Jesse leuk dat ze eindelijk weer vliegt, ik was er zelf nooit aan toegekomen, ik heb alleen maar wat houten kistjes de grond in gevlogen mijn toenmalige trainer heeft er wel een paar keer mee gevlogen, met de wijze raad eerst maar eens goed te leren vliegen vandaar dat ze nog bij me op de plank lag, inplaats van op de schroothoop groeten johan
__________________ Robbe Seawolf V2 JILMER (US1mtr.) ABN-AMRO 2 (1mtr ) |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
En, hoe vliegt ie nu? Ik ga er binnenkort ook aan beginnen; ben benieuwd of die kleine servootjes in de rolroeren voldoende zijn.
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |