![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #646 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Dat de Lenger-kit anders is dan de originele Graupner tekening hadden we al door. De Lenger-kit voorziet niet in de 'dwarsliggers' Nu nog even aan de andere kant uitvogelen hoe ik het ga doen met de ailerons. An sich lijkt me het systeem van Lenger (indekking over de randen van de ribben en achterlijst e.d.) vast wel mooi te gaan worden. Daarna kan alles verlijmt worden. ![]()
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #648 (permalink) |
| Lid sinds: 16 december 2007
|
Een kleine opmerking. Op de laatste foto zie ik daar een tube UHU HART liggen. Voor constructie van balsa-en hout structuren is gewone houtlijm veel beter voor het bekomen van stabiele hechtingen. Mvg, Aurectar |
| | |
| | #649 (permalink) | |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
| Citaat:
Klopt maar vroeger kreeg je bij bijna elke graupner bouwdoos een tube uhu hart . en die zijn er vaak ook mee in elkaar gelijmd en ook niet uitelkaar gevallen . Bij de amigo zat er ook een tube in . | |
| | |
| | #650 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
zit nog steeds bij Graupner Schnellbaukasten hoor....werkt uitstekend. Het is dan ook een balsa-hout lijm. Die daarnaast geschikt is voor het verlijmen van balsa met kunststof en metaal.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #652 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
|
Heb al mijn houtbouw modellen met UHU-Hart gelijmd. Werkt snel en geeft naar mijn mening zeer sterke verbindingen. Zal het dan ook zo weer gebruiken als ik er weer eens aan toe kom.
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m |
| | |
| | #654 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
Maar het bevalt me zo goed dat ik nog een bouwdoos heb gekocht (de 'vintage' Robbe Diamant 3 meter zwever uit het te koop forum). Wat betreft de UHU Hart, mijn allereerste houtbouwkitje was een Graupner Pilot. ![]() Begin 80-er jaren in elkaar gezet met UHU Hart en hij zit nog steeds in elkaar. Dito voor de Dädalus, Telemaster en nog zo wat modellen. Voor de ribben gebruik ik overwegend dikke CA. Ach, elk voordeel heeft zijn nadeel zullen we maar zeggen. UHU hart werkt voor mij perfect bij sommige toepassingen. De Lengerkit is eventjes uitvogelen dus de eerste vleugel vergt nogal wat nadenkwerk. Nu zag ik op de tekening dat de originele vleugel zonder rolroeren met wat wash-out werd gebouwd maar is dit bij een vleugel met rolroeren en een mindere V-stelling eigenlijk ook nog nodig?
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | |
| | |
| | #655 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
Ik bedoelde dus dat ik egenwoordig meer van tekening bouw dan vanuit doos. wash out zou ik wel toe passen . Akls de ribben verjongen naar de tip toe is dit al tijdens de bouw te verkrijgen door onder de achterlijs over de gehele lengte een latje te leggen . zo verkrijg je een mooie tipverdraaining . |
| | |
| | #656 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 april 2008 Locatie: Gouda Leeftijd: 64
| Citaat:
Rick | |
| | |
| | #657 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
Lijkt me toch echt een Cirrus, met glasvezel romp! Segelflugzeug Segler Modellbau 3,00m Spannweite Gelb Profibau !!! | eBay Groeten Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #659 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #660 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Ik heb de inrichting van de Cirrus waar het allemaal mee begon eens wat aangepakt. De standaardservo's zijn vervangen door HS-82's, de stuurkabels beter gefixeerd, een kleinere motor en accu dan in het begin en er een 2,4GHz ontvanger ingezet. ![]() Ter vergelijk, zo was het eerst: ![]() En hij vliegt nog steeds fantastisch. Was hem vanmiddag alleen bijna kwijt.....Op een kleine 50 meter een belletje opgepikt wat rap sterker werd. Vanaf 300 meter vond ik het wel best maar het lukte gewoon niet om naar beneden te komen. We dwarrelden als een blad door naar 450 meter en pas toen lukte het om uit de bel te komen. Ik ben me tamelijk kapot geschokken, zoiets als dit is me nog nooit overkomen
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |