![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #226 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Oh en niet onbelangrijk: ik heb er geen enkel probleem mee dit soort discussies aan te gaan hoor Ik vind het leuk om te zien dat er blijkbaar wel naar gekeken wordt en ben ook altijd in voor andere zienswijzen, kritiek en feedback. Dus ga vooral door! Discussie is altijd leerzaam.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #227 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 54
|
Goed, laat ik ook mijn Alpina eens toevoegen aan de database: Merk : Tangent Type : Alpina 4001 Elektro Span : 4000 AUW : 7050 Categorie : VTW Motor : Kontronik Kira 650-15 6,7:1 Type : BLI kV : 1500 weight : 330 verhouding : 4,7% reduction : 6,7:1 Power : B (A) ESC : Kontronik Jive 60+ HV Prop : RF 18.5x12" Accu merk : Zippy type 8S1P capacitieit : 5000 mAh endurance : A (zonder thermiek 60 min.) @bdoets: Bart, Er komt helemaal geen wiskunde bij kijken. Dat doet het programma voor je!!! Je moet alleen een beetje spelen met de samenstellende onderdelen (motor/accu/prop/vertraging) letten op die getallen die ik genoemd heb. Vul hem maar eens in op eFlight: 4S 2500mah Lipo 20C, Kontronik Kira 480-26, 40 A ESC, prop 14x7", vertraging 5,2:1 Een gearbox is niet ingewikkeld. Die koop je gewoon gemonteerd en al. De motor is wat langer geworden, maar de montage blijft exact gelijk: een spant en 3-4 schroefjes. Vliegen blijft even zorgeloos, maar je blijft langer boven, of kunt met een kleinere motor/accu/regelaar uit de voeten. Kijk eens hier naar. Een mini-motortje (in cm). Niet echt goedkoop, maar klasse kwaliteit. Met een 4S Lipo kom je op 2070 gr stuwkracht / 410 W opgenomen vermogen. Daar is niets moeilijks aan, en garandeert probleemloos vliegen. Dirk. |
| | |
| | #228 (permalink) |
|
Sportief Dirk! Hij staat er bij. Dank.
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #229 (permalink) |
|
Hee Arjan, mag ik mijn Ucellino(otje) ook toevoegen ? Merk : Eigen bouw Type : Ucellino Span : 1300 mm AUW : 399 gram Categorie : VT Motor : Himodel 2208/17 Type : BLO kV : 1100 weight : 36 gr verhouding : 9 % reduction : 1:1 Power : A ESC : Himodel Fly12A Prop : 9x5 klapprop + alu hub Accu merk : Rhino type 3S1P capacitieit : 610 mAh / 20C endurance : A Omdat niet iedereen een Ucellino zal kennen, heb ik ook maar even een fotootje geplaast. Mocht je dat liever niet hebben, dan haal ik 'm weer weg. ![]() ![]() Ik zou m'n Last Down ook wel willen toevoegen, maar ik kan bijna niets vinden over de Himax outrunner die er in zit Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 Laatst gewijzigd door RCEFlyer; 25 juni 2010 om 14:40 | |
| | |
| | #230 (permalink) |
|
Dat zijn er dan 120! Dank u.
| | |
| | #231 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik trof de onderstaande site aan, een spinoff van RC-network.de: Segelflugmodelle Übersicht - Modellbau Wiki Een lijst van "alle" modelzwevers. Ik ken er een paar die er niet in staan, maar toch wel een erg komplete lijst, voor als er weer eens iemand een onbekend vintage toestel heeft opgeduikeld...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #232 (permalink) |
|
De Geier van Bart staat er nu ook in. Fotootje Bart?
| | |
| | #233 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Eigenlijk is dit met het eerste rompje, het huidige rompje heeft plm. 3 cm kortere neus (kreeg het CG niet goed...) maar daar heb ik nog geen foto van.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 18 september 2010 om 22:26 |
| | |
| | #234 (permalink) |
|
Mooi! (gelijk even mijn foutje hersteld, het is juist géén pusher...)
| | |
| | #235 (permalink) |
|
En de vleugel van Buzz staat er nu ook in. Het is een vleugel van Laqua Modelltechnik, de Strong Thermik. ![]() ![]()
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 9 oktober 2010 om 23:02 |
| | |
| | #236 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
| ![]() ![]() ![]() Stabilo moet nog wel de juiste kleur krijgen. Merk : Multiplex Type : Alpha Span : 3.2 m AUW : 2200 gram Categorie : T Motor : Model: TowerPro 3015-7 (prima ding, wel de magneetjes eerst vastzetten) Size: 37.2*60.3 Weight: 133g Voltage: 11- 14 v Idle Current: 2.2A Suggested Battery Config: 3-4Lipo Kv: 1000RPM/v Shaft: 5mm Max Eff Current: 30A Max current: 40A Max Power: 470W Suggested prop: 10*5, 11*5 ://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5113 Power : A ESC : Sky Wing 60 A (40 A is ook goed) Prop : 11 X 6 Accu merk : ROHS type 3S 220 gram capacitieit : 3000 mAh 35C endurance : A (5x omhoog .) VIDEO !!! http://vimeo.com/15855781
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club Laatst gewijzigd door Willem P; 31 oktober 2010 om 22:21 |
| | |
| | #237 (permalink) |
|
Staat er bij. Dank!
| | |
| | #238 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 60
| Citaat:
Net als zijn Cirrus, waarvan de foto's tot mijn grote spijt zijn verdwenen. Jammer, JH
__________________ Geluk: Een goede gezondheid en een slecht geheugen. | |
| | |
| | #239 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 60
| Blijft een mooie kist. Waarom geen originele vleugels eraan gezet ? Maar een kniesoor die daarop let. Hoop deze nog een keer te bouwen. De doos ligt nog op de plank. Eerst de ALPHA -e waaraan de laatste hand wordt gelegd. De specificaties zijn heel anders. Deze volgen binnenkort. Groeten, JH
__________________ Geluk: Een goede gezondheid en een slecht geheugen. |
| | |
| | #240 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Enschede Leeftijd: 69
| Citaat:
Dank je wel, ik ga er haast van blozen Heb je al in mijn album(s) gekeken?
__________________ mvg, André | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |