![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2005 Leeftijd: 56
|
Van Harte! Over een startlijn.................ik heb een nieuwe liggen. De standaard van Conrad. Ik wil eigenlijk liever de Maxi voor de Mosquito. Mail me maar even als je belangstelling hebt. Je hebt mijn mailadres. mvg, Kees
__________________ Dragon, Mosquito, Cirrus, Parabola F5B, Flamingo, Flamingo Contest, Max Evo lll, Wonder, Dragonfly Strong, Assan 2.4GHZ |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Mooi Arjan, zien we binnenkort ook beeldmateriaal van de vluchten? Ik vond hem al mooi vliegen op de Roosendaalse heide ondanks de harde wind. Heb je het hout nu helemaal niet afgewerkt of alleen met porienvuller? Tav de hoogstartlijn moet je wel een heel licht dingetje hebben denk ik, ala Robbe Silence (van Conrad ken ik niet). Staat er nog eentje van op marktplaats.
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Dank. Beelden heb ik niet omdat ik alleen was. Aan de andere kant; je kunt misschien rustig je camera pakken en filmen terwijl dit dingetje rondjes vliegt Ik zal eens even kijken wat ik precies zoek als startlijn, dacht aan zo'n nylon met dun elastiek (vroegah had ik die ook...) Het hout heb ik helemaal niks mee gedaan, enkel korrel 400 geschuurd. Vanmiddag met wat meer wind gevlogen en dan is het knap listig zeg. Mijn ASW ging probleemloos, aan de Uhu had ik mijn handen vol. Turbulentie van bomen die 50m weg staan gooit hem vrijwel op z'n kop en klimmend vloog hij achteruit van me weg Er was wel wat lage thermiek en daar reageert zo'n licht ding dan wel gelijk op. Prachtig!
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Om de tijd te doden, in afwachting tot de wind zou gaan liggen, vanmiddag naar de Bruna gefietst en 2 dozen post-elastieken gehaald. Ruim 240 stuks voor 4 euro nogwat. Dat geeft ruim 20 meter elastiek. Daaraan vast ik denk een meter of 60 sterke vislijn, van de buurman gekregen. Sleutelring eraan en een reep van een plastic tas, hoogstart is klaar En vanavond ging de wind liggen. 13 starts gemaakt, een paar keer aardig hoog gekomen en vluchtjes van 2 tot 3 minuten gemaakt. Er kwamen weer allemaal herinneringen boven dobberen van mijn oude vrije vlucht Uhu..... Ik was echt helemaal vergeten hoe leuk dat is.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Nog steeds geen cameraman, dus de Flightcamone2 er maar eens op geknoopt. Levert wel relatief veel weerstand en toegenomen startgewicht dus echt super vliegen doet het niet meer maar het is wel grappig.
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 56
|
Ziet er spectaculair uit Arjan! ik zal mijn FCO2 ook eens aan mijn zwever plakken bij het elastiek-lieren. Vanochtend nog wezen "elastieken" met mijn MiMi ging prima.Morgen misschien weer bij goed weer. groeten
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Die post elastieken, zijn dat gewoon de dikke elastieken die de postbode altijd aan het stuur heeft hangen? Ziet er verder goed uit, lijkt me een heerlijke zwever voor slome zomeravonden wanneer het wat afkoelt maar er nog wel flinke bellen loskomen...
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #39 (permalink) |
|
@sjors....je kunt zo'n jongen toch niet op pad sturen met een half ingevlogen, niet goed uitgeprobeerde zwever! Ik móet er dus wel mee vliegen, of ik dat nou wil of niet @billy: ja, die elastieken. Te verkrijgen bij de kantoorboekhandel (iets meer dan 2 euro per doosje van 120, wat ongeveer 10 meter oplevert als je ze aan elkaar knoopt). Of je postbode een paar weken lastig vallen. En dan een flinke lengte vislijn. Ik gebruik een sterke nylon lijn, die rekt ook nog wat.
| | |
| | #40 (permalink) |
|
Arjan, Die FCone2, is dat een beetje gemakkelijk te bedienen? Oftewel.............filmpje maken en op PC zetten, hoef je geen Digibeet voor te zijn?
__________________ Dragon, Mosquito, Cirrus, Parabola F5B, Flamingo, Flamingo Contest, Max Evo lll, Wonder, Dragonfly Strong, Assan 2.4GHZ |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Wel makkelijk te bedienen en op je PC zetten van de filmpjes gaat ook eenvoudig. Wat kanttekeningen: Alle gebruikers ervaren dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Soms gaat het geluid tot 2 seconden vooruit, soms tot 2 seconden te traag en dat dan meerdere keren in één filmpje. Wil je dat corrigeren dan moet je wel handig zijn met audio- en video bewerking. Dit is de reden dat je heel vaak FCO2 filmpjes zonder geluid ziet. Verder hebben veel mensen last van het feit dat de FCO2 zonder opgaaf van reden stopt met opnemen, vaak al na 2 minuten. Ik heb dat opgelost door de interne accu te vervangen door een 1000 mAh Lipo cel, zie post 513 in het FCO2 draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...tml#post897542 Tot slot, de filmpjes zijn erg groot, ongeveer 30 Mb per minuut. Als je een 2 Gb geheugenkaartje hebt kun je ongeveer een uur filmen. Met Windows Moviemaker (zit standaard bij Windows XP) kun je ze makkelijk kleiner maken zonder kwaliteitsverlies.
| | |
| | #42 (permalink) |
|
OK! Dank! Ik schaf er eentje aan................leuk! Kan mooi op mijn zwevers.
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 56
|
Let op, er is een tweede versie van de FCO2, Deze zou geen probleem hebben met ongewenst uitvallen. Vraag er na in de winkel/internet waar je hem aanschaft. Verder niets mismee. Ik hoop alleen dat ze hem nog verder door ontwikkelen zodat bv lichtsterkte wisselingen beter opgevangen worden. Soms gaan de kleuren vreemd doen. Uiteraard kun je de beste fragmenten monteren en een leuk filmpje maken. Wanneer je foto's maakt zul je zien dat die beter van kwaliteit zijn. suc6
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Zowel Jakkie takkie als ikzelf hebben de laatste versie en we hebben allebei dit probleem. Ik niet meer sinds ik de interne accu vervangen heb door een grotere (is overigens een fluitje van een cent)
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Hoi Arjan ik begrijp dat de tweede serie daar dus ook nog problemen mee heeft. Wat zijn dan WEL de verbeteringen van de 2e serie t.ov. De eerste serie? Is jou interne accu vervangen door een andere accu die weer IN de camera zit of heb je de accu buiten de camera gehouden. Welke accu heb je gebruikt? Ik Ben altijd wel in voor fluitjes van een cent vooral als ze wat opleveren. Deze week ook weer mee gemaakt, 2 buizerts rond mijn zwever met de camera actief......na landing bleek dus dat de FCO2 weer uitgeschakeld was....KLO...... Wat wel mee zat is dat de boer van "mijn" weiland(200x200m) vandaag het gras heeft gemaaid. Dat lange gras was lastig bij het "elastieken". groet, Willem
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club Laatst gewijzigd door Willem P; 18 september 2008 om 12:55 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |