![]() |
| | #196 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Wageningen
|
Op zich is het niet moeilijk om een goede strakke romp af te mallen. Echter voor 1 of 2 rompjes is dit niet echt interessant als je een set kwalitarief hoogwaardige mallen wilt maken. Reken er dan op dat je alleen al ca € 300,- aan vormhars, glasmat, epoxy, paspennen, tixotropeermiddel, katoenvlokken, lossingswas, PVA, hout, boetseerklei e.d. kwijt bent. Goedkopere oplossing zou gipsmallen kunnen zijn, maar deze gaan hooguit 2-3 rompjes mee voordat je de mal moet repareren. Ook is het vanwege gewicht en kwetsbaarheid van gipsmallen moeilijk om de romphelften nat-in-nat aan elkaar te bevestigen. Lukt dit niet dan moet je in dat geval de 2 romphelften laten uitharden, ten minste 1 helft lossen en deze helften daarna met epoxy en glasband aan elkaar zetten. Dit gaat echter wel ten koste van de sterkte omdat de hechting van epoxy op (min of meer) uitgeharde epoxy beduidend minder is dan bij nat-in-nat, en het is veel boeilijker de helften netjes op elkaar aan te laten sluiten. Gaat het dus om 1 of 2 rompjes, dan kun je beter kijken of je die nog ergens 2e hands kunt krijgen. |
| | |
| | #198 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 46
|
Dit bericht is voor 'MikeRdam' Ik heb een PB van je ontvangen maar kan via het forum je geen antwoord geven, zo is je account blijkbaar nu ingesteld. Als je dat bewust wilt, prima. Het kan ook zijn dat je dat niet bewust wilt, dan weet je het nu! Groet, Jacob Bos |
| | |
| | #200 (permalink) |
|
Door het ASH-31 draadje van Arno888, waarin het over de TEK-probe ging, ben ik ook maar eens aan de slag gegaan met een nieuwe TEK voor mijn ASW. 3 mm alu buis zo dun mogelijk afgevijld aan 1 zijde en daar met een speld (de tip van Arno888 ) 2 gaatjes in geprikt. Uiteinde afgedicht met wat hotwax en klaar. En ik moet zeggen dat dit weer een stuk beter is dan de oude die ik had. Ben nu ook weer een tijdje verder en leer steeds beter om te zien wat er gebeurt in combinatie met de vario geluiden die ik hoor. Tijd voor verfijning dus, en dat is gelukt. Met deze TEK buis is er geen verschil in toon meer te horen bij geforceerd duiken en daarna stevig optrekken. Beter dus. |
| | |
| | #202 (permalink) |
|
Gisteren bij de VGG meeting bleef mijn motor steeds draaien. Mijn vermoeden was dat ik ergens bij het herprogrammeren van de zender (de schakelaars voor de vliegtoestanden heb ik op een andere schakelaar omgezet) onbewust iets met de 'stationair' stand van de motor heb gedaan. Dus tijdens het vliegen heeft Terence nog wat instellingen op de zender aangepast. Geen resultaat. Dus dan toch maar gaan landen en zo snel mogelijk de kist weer van de grond oprapen was het plan. Leon en Terence stonden op strategische plekken op het veld klaar. Landing was netjes en de motor stopte met draaien........ ![]() Het vermoeden was dat de rem er op een of andere wijze niet meer op zat. Dus vanmorgen de programmeerkaart er maar eens aangehangen, en bingo! (linksboven) Even terug gezet naar aan en klaar is klara. Misschien vanmiddag nog maar even de lucht in! Groet, Jacob Bos |
| | |
| | #203 (permalink) |
|
Onlangs tijdens de jaarlijkse buurt-bbq raakte ik in gesprek met een buurjongen. Hij is bezig voor zijn 1:1 zweefbrevet dus we hebben iets gemeenschappelijks. Hij mountainbiket ook nog wel eens en neemt dat met een GoPro zijn tocht op... Nou, toen was het plan snel geboren om de GoPro eens op de ASW te planten. Gisteren gedaan en er is een filmpie van! (jullie weten nu wat er op mijn wishlist bijgeplaatst is...) En ja, ik weet het, bebouwing, te dichtbij, etc. Groet, Jacob |
| | |
| | #204 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Wat een verschil met een Key chain dingetje.....(ook mijn wishlist is een stukje langer geworden
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #205 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
Erg mooi filmpje Jacob (vooral omdat het zo lekker laag bij de grond is!) Klopt het dat je probeerde je eigen huis in beeld te krijgen? Kan het vaag herkennen vanaf de weg gezien Te vriend houden die buurman!
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #206 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Groet, Jacob | ||
| | |
| | #208 (permalink) |
|
Vanavond de tijd, de gelegenheid en een aanleiding om de ASW weer eens los te laten; mijn lang gekoesterde wens is geleverd: een GoPro! Dus met afgetankte accu's en een extra jas de ASW omhoog gebracht met de GoPro op zijn rug. Dit zijn even wat indrukken vanuit verschillende standpunten van de camera. Opgenomen in de hoogste kwaliteit (1080P). Vooral op een HD-tv zie je pas echt hoe de kwaliteit van een GoPro is. Op Joeptjoep komt dat niet over. Ben dus erg blij met de aanschaf van dit topapparaatje, kijk even mee, vooral het einde is wel apart . . . Groet, Jacob |
| | |
| | #209 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
ooooohhhhhhhh
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #210 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
Jacob, gefeliciteerd met deze aanwinst! Geluk bij een ongeluk, de camera kan wel een stootje hebben. Ik blijf het volgen en ben natuurlijk benieuwd naar de filmpjes die nog komen. Johannes |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |