![]() |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
Het is staaldraad van 2 mm dik wat ik door de delen haal. Hoe groot zal ik de instelhoek maken en hoe kan ik die het beste toe passen. mvg Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #18 (permalink) |
|
Als instel hoek heb ik gekozen voor 2 graden = een verloop van 5mm over 16 cm Is dit een goede instelhoek voor zwevers mvg Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
hey De vleugels zijn gesneden en gelijmd foto's volgens spoedig mvg Rick
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Instelhoek=als je van opzij kijkt de hoek tussen het stabilo en de vleugels. V-stelling= als je van voren kijkt de hoek tussen de vleugels Als je de instelhoek (eigenlijk instelhoekverschil) 2 ghraden hebt gemaakt kan dat net (ietsje meer, zo'n 3 graden mag ook) Als je de V-stelling 2 graden hebt gemaakt is dat erg weinig. als je rolroeren monteert is een graad of 4 gebruikelijk, zonder rolroeren een graad of 10.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Hallo Ik zal jullie even inlichten over de vorderingen aan dit Exprimenteel project. Het uitsnijden van de vleugel ging goed en snel het lijmen ed. ook. Na een uurtje schuren een mooi rompje gemaakt. Toen kon ik het niet laten om het even te proberen met wat handstartjes (zonder rc ) wat toch redelijk goed ging 1 keer lukte het zelfs om een mooie glij-vlucht van ca 25 mtr te maken. Het leek me leuk om hem aan een elastiek te hangen gewoon van kleine elastieken met niet veel stekkracht, dit ging 2 keer goed het was meer een vlieger want hij bleef gewoon tegen de wind hangen![]() ![]() Nu is het dus een klein vleugeltje. Ik heb het vorig weekend met servo's en een klein (dlg achtig) rompje geprobeert maar het elastiek was nu het probleem en het CG lag niet helemaal op 1/3 van de koorde dus dat was jammer. Maar we geven het nog niet op binnenkort misschien meer.... tot zo ver even weer een kleine update mvg Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ Laatst gewijzigd door Rick R; 21 oktober 2008 om 17:54 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |