![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Protech Fuego Slope Aerobat Er staat dat-ie vier kanalen gebruikt, hij heeft ailerons over de hele spanwijdte.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Ik heb ooit een Talon van Dynaflite gekocht maar nog nooit afgemaakt. Ga hem hopelijk binnenkort afmaken en elektro maken aangezien er hier geen duinen zijn alleen dijken die niet hoog genoeg zijn. Maar misschien is dat wat. Is alleen niet zo groot. ![]() meer op google en youtube.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 8 november 2008 om 00:19 |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
't Is niet zozeer dat die dijken niet hoog genoeg zijn; de zeebries is laminair, en een wind in het binnenland is dat nooit in die mate; daarom heb je in het binnenland een hogere helling nodig om hetzelfde resultaat te krijgen als aan zee. Groot lijkt me niet zo'n punt voor de helling; in thermiek is dat zinvol omdat je 'm dan nog ziet, ook als-ie hoog is. Op de helling kan je het toestel relatief dichtbij houden. Mooi ding, die Talon.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 61
| Dat ding is al redelijk "oud". Heb er ooit eentje gemaakt en aan een maatje gegeven die er hier lekker mee rondvliegt. Die heeft er wat kleinere besturing ingezet. De ruimte binnenin is vrij beperkt. Vond het eigenlijk wat te klein voor aan de helling, maar bij nader inzien..... Toch nog een doosje aangeschaft voor het geval dat.....(ik nog wat beter zou leren vliegen) Ik snij er in ieder geval nog wat reserve-onderdelen van, voor de liefhebbers. Een heel leuk filmpje trouwens !!! Groeten, JH |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 oktober 2006 Locatie: Haarlem Leeftijd: 61
|
Bart, je kunt hem zowel bouwen met kruis- als met V-staart. Beide staan op de tekening. Misschien is de V-staart wat minder kwetsbaar bij de landing op het duin. Groeten, JH |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
| Citaat:
De romp en de vleugels zijn houtbouw, een beetje delicaat voor de helling of niet ?
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Guest
|
tuurlijk niet een vleugel van foam met balsa bedekt breekt even rap ik vlieg alleen maar volledig houtbouw op de hellingen... nuja kheb af en toe is een kunststof rompje mee, maar dat ligt niet aan t crashbestendig zijn. t zwevertje had evengoed hout moge wezen. niet voor terugdeinzen... ik vlieg liever volledig houtbouw, en dan een mooi doorzichtige bespanning over zo zie je of je een goeie bouwer hebt, of een pruller met 10liter lijm op zijn vlieger dus als je goed kan vliegen, neem zeker een mooi hout toestel als je filmt en je kan de zon door je vleugel zien schijnen |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |