![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Grote zwevers, elektromotoren....daar moet ik me even mee bemoeien natuurlijk. 6 tot 7% van het totale vliegklare gewicht is ruim voldoende. In mijn ASW20 zit ik op 5,2% en dat gaat heel rap omhoog. Wordt mooi Jacob
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 15 maart 2009 om 20:52 |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 46
| Citaat:
| |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 21 december 2008 Locatie: Regio Arnhem Leeftijd: 39
|
Hoi Jacob, bedankt voor de tip over het hol schuren van de achterlijst, ga ik zeker proberen! We zijn er nog niet achter welke merk/type mijn zwever is, draadje staat hier: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...welk-merk.html En nee het is niet een volledig balsa model, de romp is GFK, vleugels styrofoam ingedekt met Abachi. |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Citaat:
Arjen, zit je goed op je stoel? Klik dan even op dit linkje naar de herbouw van mijn ASW Jacob | |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
hahahahaha ja ik zat goed, ik zit er nu weer op en de tranen biggelen over mijn wangen. Je hebt er niet teveel voor betaald maar je kunt hem beter niet gebruiken hoor. Dat gaat niet lukken in je ASW. In je Countryman op 4 of 5 cellen misschien net maar zelfs daarvoor is hij eigenlijk niet geschikt.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 27 februari 2005 Leeftijd: 58
|
Hallo Jacob, Met mijn vraag bedoelde ik de afmetingen van de liggers, niet de spanwijdte. Dit zijn de 2 (waarschijnlijk vuren lijsten) waarmee de hoofdligger opgebouwd is. Hoe breed en dik zijn deze afzonderlijke lijsten? Leo. |
| | |
| | #22 (permalink) |
|
Ik heb de liggers opgebouwd door ze baksteensgewijs en met een schuine aanhechting te verlijmen uit inderdaad vurenhouten latjes. Deze latjes zijn 10 mm breed en 2 en 3 mm dik zodat de totale dikte 5 mm wordt. Volgens tekening wordt de breedte naar de tips toe steeds minder, de ligger eindigt met een breedte van 7 mm en een dikte van 3 mm. Ik neem aan dat dit is wat je wilde weten. Zo niet, gewoon weer vragen. Jacob Bos |
| | |
| | #23 (permalink) |
|
Vanavond mijn hobbyhoek aan het opruimen en sta nog even wat te staren naar de tekening van de Countryman die aan de muur hangt. Schiet me ineens een leuke woordspeling door het hoofd. Omdat ik de Countryman van een borstelloze zal gaan voorzien is de werknaam vanaf nu Countr-e-man. Nu nog een leuk logo/letterype verzinnen . . .
|
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
hallo, Ik vroeg mij af of u na het afronden van uw asw-15 ook verder gaat met de coutr-e-man? Dit leek me al een hele intressante kist toen ik hem op vth zag staan vandaar de intresse. mvg Rick
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
Rick, Jazeker ga ik verder met de Countryman of Countr-e-man. Tekening hangt al aan de muur. Maar zoals je zegt, de ASW verdient nog enige aandacht. Ben nu bezig om de kap af te werken. Heb hem net in de primer gezet en zo meteen afspuiten. Dan is hij echt klaar!! Moet ook eerlijk zeggen dat ik misschien toch stiekum een tussendoortje in elkaar wil knutselen: de MiMi, een DLG. Is hier ook een draadje van te vinden. De tekeningen heb ik in huis. Eigenlijk is 24 uur in een dag te kort, ik wil te veel! Jij bent ook lekker bezig triouwens, krijg je je kist af voor de 17e? Lijkt me leuk om je te ontmoeten. groet, Jacob Bos |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 18
|
hey Bij toeval kwam ik weer op dit draadje. Gaat u er nog mee verder?
__________________ Mx-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe, Ximango~ |
| | |
| | #27 (permalink) |
|
Jazeker ga ik er mee verder. In mijn hoofd ben ik er druk mee bezig. Het lijkt me wel een uitdaging om met een zelf te bouwen KTW (KlappTriebWerk) de Countryman omhoog te gaan sturen. Daar ben ik al wat mee aan het schetsen. En dat terwijl ik hier in Zweden op de 60e breedtegraad vakantie aan het vieren ben .. Ja, je bent gek van je hobby of niet. Jacob |
| | |
| | #28 (permalink) |
|
Nu de avonden weer snel korter worden en het vanmiddag ook geen vliegweer was heb ik voorzichtig de draad van de Countr-e-man maar eens opgepakt. Het lijkt me een mooie uitdaging om zelf een KTW te maken. Daarmee blijft het vliegbeeld uiterlijk origineel maar ben ik, als wildvlieger, niet afhankelijk van een lijn. Vanmiddag dus maar eens mijn eerste stukken aluminium in elkaar geknutseld. Een proefmodel durf ik wel te zeggen. Basis is heel eenvoudig, wat 20 mm buis en u-profiel aluminium wat ook ongeveer 20 mm binnenmaat heeft. Samen met wat 'kugelgelenke' is dit het eerste resultaat. Eerste uitdaging die ik wil oplossen is het spelingvrij maken van de bevestiging van de buis aan het u-profiel. Tips zijn welkom! De plaatjes maken het duidelijk hoop ik: Groet, Jacob Bos |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Harry, Kunststof bus is inderdaad wel door mijn hoofd geschoten, maar hoe kom ik er aan? En hoe maak ik ze mooi op maat . . Zit nu net wat te Googlen naar kogellagertjes. 1 as door het lager waar ik schroefdraad op tap. De lager zelf bevestigen in de buis. Maar ook hier geld weer dat je eigenlijk wat precisiegereedschap nodig hebt. Dit is een eerste opzetje. Ik denk dat ik voor de volgende 'echte' meer met de hand ga vijlen tot het netjes sluitend is. Nu gewoon de 5 mm boor er doorheen gedrukt. Volgende keer een 4,5 en dan mooi van pas maken. We prutsen lekker verder . . en nog mijn dank voor je input. Jacob |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |