![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2008 Locatie: betuwe
|
Jacob, Er zal toch wel iemand op het forum zijn die een draaibankje heeft, en een busje kan draaien met de maten die je nodig hebt.............? Helaas heb ik er (nog) geen.........staat wel op de verlang lijst......... Gr Harry |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 45
|
@Harry: Is een goed idee! Vandaag verder geknutseld en een complete proefopstelling gemaakt. Had nog een defecte borstelloze liggen, die er even opgeplakt en ziedaar een werkende KTW. Foto's zeggen nu niet genoeg dus even een filmpje: De volgende stap is om nu alle lessen van deze proefopstelling te vertalen naar een nauwkeurig uitgevoerd KTW. Maar dan is het denk ik handiger om een romp te hebben. Dus nu maar weer richting houtbouw. Jacob Bos |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 17
|
Mooi gedaan! Weet je wel zeker dat de prop niet tegen de buis slaat? mvg Rick
__________________ MX-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Jazeker, de prop zal aan de achterzijde begrensd worden en op het moment dat de motor stopt zal hij middels wat verenstaal naar voren gaan klappen. Dus dat komt helemaal goed. Jacob Laatst gewijzigd door jacobbos; 31 augustus 2009 om 10:31 |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2008 Locatie: Drenthe Leeftijd: 17
|
Hey Jacob, Hoe staat het er voor met de County-E-man? Heb je al een iemand gevonden die de ribben wil frezen? succes mvg Rick
__________________ MX-16S: Elektro Kadett, Riser 78'/100', Easy-Star, Cirrus-75, De Wite, Hegi ASW-15, Cirrus, Cirrus-75, LS-6, Mosquito, DG-100, Mini Nimbus, Racek-3 Möwe |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Rick, Ribben frezen is in principe geregeld. Ik heb iemand gevonden die bereid is. Voordat de ribben gefreesd kunnen worden moet ze via Profili digitaal gemaakt worden. De basis heb ik nu staan, nu moeten nog de liggers, voor en eindlijsten er goed in gezet worden. Vergt tijd en Profili moet ik dan ook nog leren kennen. Maar dat is juist het leuke, althans voor mij, lekker puzzelen. Het grote probleem is tijd. Op mijn werk is de 2e helft van het jaar voor mij altijd druk. Dit project gaat niet op de lange baan maar vergt wel meer tijd dan ik zelf bedacht had. Al eens eerder gezegd, langzaam maar zeker! Jacob Bos Oh ja, ondertussen moet ik ook nog aan de slag met mijn opknapper, de Graupner Beta . . . |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Er is weer wat voortgang in dit werkstukje. De ribbetjes staan digitaal in Profili, met veel dank aan Fotor die me goed op weg heeft geholpen. De laatste details zullen de komende dagen wel afgerond worden, daarna laten frezen en dan in het nieuwe jaar maar eens echt aan de slag! Jacob Bos |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004
|
Mooi ontwerp kist... YouTube - Countryman Om even een hart onder de riem te steken. Schitterend vliegbeeld! |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Echt geweldig dat je me attendeert op dit filmpje, SUPER, krijg meteen weer inspiratie. Vliegbeeld is inderdaad mooi, lijkt goed op de roertjes te reageren. Nogmaals dank!Jacob Bos | |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ze zijn klaar! Mijn ribben voor de Countryman. Met ontzettend veel dank aan Fotor voor de hulp om in Profili de ribben getekend te krijgen. En aan de freesmaat van Fotor voor het werkelijk maken van de ribben. Volgende week ga ik ze ontvangen en dan moet het maar eens echt gaan gebeuren, vleugels bouwen. ![]() Jacob Bos |
| | |
| | #42 (permalink) |
|
Vandaag voor een zakelijke afspraak naar Amsterdam en van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de ribben op te halen bij Fotor. Man, dit kan ik echt iedereen aanraden, superstrakke ribben. Kun je met de hand nooit zo mooi maken. Nu er voor zorgen dat ik een strakke vleugel ga bouwen! Heb 'het Olifantje' van Raymond ook nog mogen aanschouwen. Heeeel erg mooi! Raymond, nogmaals mijn dank. Jacob Bos |
| | |
| | #43 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Geen dank Jacob. Het was een heel heen-en-weer gemail voordat we alle variabelen goed hadden, maar ik heb goede hoop dat alles nu echt helemaal goed is. Het duurt een tijdje voordat je alles digitaal naar je zin hebt (was bij de Elefant ook zo), maar het resultaat is dan ook een prachtige set ribben, en het bouwen gaat nu een stuk sneller. Ik vond het trouwens ook leuk om te doen, zo samen dingen uitzoeken. Nu niet mij massaal aanvallen met verzoeken vleugelribben te ontwerpen voor vliegtuigen Ik ben benieuwd naar het uiteindelijk resultaat van je KTW. De basis lijkt goed te werken, nu nog kijken of het naar voren klappen van de prop goed gaat werken. Succes met verder bouwen!
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Is het bouwen met zulke precies gefreesde ribben. Raymond noteerde het al, met Profili was het even stoeien om alle parameters goed te krijgen. Maar dan heb je ook wat! De onderstaande foto's zijn genomen na een half uurtje plakken. T'is net Lego, alles op zijn plek en klaar! Met een beetje mazzel vanavond de andere helft net zo ver zien te krijgen. Dan zijn er 74 ribbetjes op hun plek en is het wachten op hout en de bevestigingbuis die in backorder staat . . . Jacob |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Mooi hoor... Ik zie het nu pas, wat een ontzettend bol profiel aan de onderzijde. Lijkt bijna symmetrisch od niet? Gaat de achterlijst dan weer naar beneden om een soort S-slag te krijgen of blijft het zo bol?
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |