![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 augustus 2003 Locatie: Leiden
|
Een meeuw heb ik, die moet ik alleen een keer afbouwen. Roof vogeltje staat nog op het verlanglijstje, maar als ik dit zo lees gaat het wel kriebelen of even snel iets af te bouwen. Als ik naar langevelderslag rijdt kom ik langs station Leiden. dus is het een kleine moeite om iemand een lift te geven.
__________________ ik kan lazer snijden voor iedereen |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
| Die 'meeuw' is bedoeld als albatros. Hij is nog steeds min of meer in ontwikkeling, elke keer zijn er kleine modificaties. De laatste keer dat ik hem gezien heb was het staartje van doorzichtig perspex oid. Is inderdaad mooier. De groene was voor testen.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
is er met een 2.5 meter kist ook goed te vliegen op deze helling??
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
oke moet wel lukken duss...... ok ik heb dan drie kisten voor aan de helling
| | |
| | #23 (permalink) |
| Guest
|
zo kan je natuurlijk met alles vliegen eh.... tis gewoon de vleugelbelasting die belangrijk is eh... de vliegers mogen nooit te zwaar in verhouding zijn een 2 meter kistje moet ook geen 5kilo wegen en een 6meter kist moet ook geen 30kilo wegen. alles is dus relatief... een delta heeft een enorm draagvlak en kan zo zonder probleme een mens dragen... |
|
| | #24 (permalink) |
|
ik zal hem eens wegen. is wel een redelijk zware kist maar wel mooi denk ik dan als er een wat hardere wind staat.
| | |
| | #25 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
|
Is een 2D kist aan te raden aan de helling?? Ik heb een stratos 3.2 meter maar die is slechts 2 D Heeft dus wat meer moeite met z'n bewegingen dan wanneer je over rolroeren beschikt. Hij weegt ca 1600 gram. Lijkt me voor aan de helling een mooi gewicht. Wat is zwaar Robert??
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club Laatst gewijzigd door Willem P; 14 december 2008 om 21:18 |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Niemand die toevallig door Zwolle komt onderweg daarheen? Dan wil ik wel in de benzine delen Anders kan ik nog wel een vleugeltje afbouwen (een van 1m en een van 2.2m) En ik kan van een aardige mede-forummer een zwever ophalen die aan de zware kant is maar dat moet dus geen probleem zijn met een beetje wind.. Lijkt me erg leuk, hellingszweven. Misschien combineer ik het volgend jaar een keer met bezoek aan vrienden in Hoorn, dat is nog redelijk te doen in verhouding. Zou een easystar vliegen aan de helling of moet je daar echt ailerons voor hebben?
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Willem, Sadkingbilly, een 2-kanaalszwever doet het ook prima aan de helling. Rolroeren zijn prettig om te hebben, maar zeker niet noodzakelijk. Het een-na-laatste filmpje in post 7 is ook een 2-kanaals kist (2,5 meter). Easystars vliegen hier ook regelmatig. Willem, 3,2m en 1600 gram is best licht. Daarmee kan je dus heel goed hellingen als er weinig wind staat (windkracht 3 of zo). Bij meer wind zul je er heel snel ballast in moeten doen. Als je moet ballasten: op of net voor het zwaartepunt. Er lijkt veel interesse te zijn om op Langevelderslag te gaan vliegen. Leuk!
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #29 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
|
Thanks Raymond, Hopelijk biedt de kerst vakantie mogelijkheden
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Guest
|
kheb is met men cirrus op de helling van zolder gevlogen.. de kist is 3m span en 1kilo zwaar op de kop. en het was een hele zachte 2beaufort en bleef zalig boven je moet wel wat rekening houden met de wind natuurlijk. hoe zachter de wind hoe lichter de toestellen... maar ik pak altijd 2 of 3 toestellen mee zo vlieg ik zeker altijd |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |