![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Oh nee, hoe moet ik dit nu weer gaan evenaren
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Jouw huis is 100x zo gelikt als dat van mij.......vraag eens aan m'n vrouw wat die het liefst zou willen
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #33 (permalink) |
|
in de folie. Heeft 2 dagen gekost omdat na de eerste keer de staartstukken ineens niet meer pasten. Bleek ik het linker vlak aan het rechter roer te hebben geknoopt Ziet er leuk uit zo....
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juli 2006 Locatie: Noordwijkerhout Leeftijd: 37
| SUPERGEIL Arjan !!!!!! Wat word dit weer een bijzondere aanwinst voor in de lucht !!! Let op , dit toestel vliegt als een valse vos , met gemene streken wanneer je te langzaam vliegt
__________________ één vliegtuig in de lucht , de rest onder het stof !! |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
John, Dank
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Mooi Arjan! John heeft zijn Salto volgens mij nog steeds. Mijn Salto komt bij Piet Boesveld vandaan.
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Aha. Waar komt die van mij vandaan dan...? Twee avondjes stug foliën geeft dan dit. ![]() ![]() Dit is de mooiste hoek voor eenSalto geloof ik.... ![]() ![]() Morgenmiddag het stof van wat vliegtuigen afblazen in de wei en daarna verder met de laatste loodjes. Romp spuiten en daarna roerhoorntjes, servo's en stuurkabels.
| | |
| | #39 (permalink) |
|
Arjan, die van jou heb ik een keer gekocht via marktplaats als reserve en omdat er styropor vleugels bij zaten. Dit blijken echter geen salto vleugels te zijn. Een mooi resultaat trouwens!
| | |
| | #40 (permalink) |
|
I see. Nou, de vleugels en staartvlakken zijn helemaal gereed. Alle aansluitingen zitten er aan, in en op. Ik ben erg tevreden over mijn ingebouwde vleugelservo's. De dekseltjes passen perfect en de aansturing van de ailerons is mooi strak. Ik schreef eerder dat de dekseltjes van 1mm triplex zijn met 1,5mm balsa er op; daardoor zinken de koppen van de schroefjes helemaal in het dekseltje, daar hou ik nou van. ![]() De romp heb ik ook "ruwbouw gered". Het staartstuk is dichtgemaakt met balsa. In plaats van het stalen sleetje wat Wik voorstelt heb ik een dummy wieltje van 5mm triplex gemaakt. Daarna de romp in de spuitplamuur, weer afgeschuurd en nu in de grondverf. Het wordt aardig strak......
| | |
| | #41 (permalink) |
|
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juni 2008 Locatie: betuwe
|
Arjen, Ziet er weer geweldig uit!! Nu zoek ik voor de Cirrus ook een goede manier om de romp weer netjes te krijgen. Welk merk spuitplamuur gebruik je en waar is die te verkrijgen? Welk soort grondverf gebruik je? En, welk merk lak gebruik je voor de uiteindelijke afwerking, en is dat 2k lak? Zelf heb ik vroeger kunststof rompen gehad, maar die waren al "afgewerkt" echt ervaring met kunststof heb ik dus niet echt. Vandaar de vragen. Alvast bedankt. Gr Harry |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Ha, Het is allemaal "budget" en huis-tuin-en-keuken bij mij hoor. Komtie: -Nat schuren met korrel 240 schilders-schuurpapier van de Gamma (grijze A4'tjes) -Motip Spray-putty spuitplamuur. Als je witte plamuu kunt vinden zou ik die nemen. Ik heb grijze maar dat wil nog wel eens doorschemeren later. -Nat schuren -Gamma eigen merk spuitbus grondverf -Nat schuren -Flexa hoogglans wit (grijze spuitbus, is een Alkyd sneldrogende lak) óf Gamma eigen merk hoogglans wit (is geen Alkyd denk ik, droogt iets langzamer maar wordt net zo mooi) -Flexa hoogglans lak kleurloos. Als je het te dik opspuit wordt het een beetje gelig maar dat trekt na enkele uren zonlicht steeds meer weg. Verder las ik een poosje terug dat Bertus zijn spuitbussen in een pannetje water opwarmt. Dat doe ik nu ook. In een pannetje warm water (graad of 40 denk ik), na 5 minuten even goed schudden, weer 5 minuten erin, nog eens schudden, nog even erin en dan spuiten. Ik heb het idee dat het daarmee beter vernevelt en strakker spuit. Succes er mee.... -edit- dat oranje is trouwens Motip fluor. Als je het zo opspuit is het ruw en mat maar als er blanke lak overheen gaat wordt het heel mooi diep oranje. Ik ben gek op dat oranje...en knalgeel erbij zoals op mijn Harvard, dat is écht lekker vind ik
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 28 januari 2009 om 19:19 |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Zonder woorden..... ![]() ![]() Hij weegt nu 958 gram. Daar komt nog bij de servo tray, twee C577 servos, 2 stuurkabels, ontvanger en accu en lood om te balanceren. 1300-1400 gram...?
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 28 januari 2009 om 22:51 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |