![]() |
| | #901 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 januari 2004 Locatie: Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel Leeftijd: 41
| Citaat:
Ik ben het met bovenstaande helemaal eens maar dat betekend nog niet dat je termen "een of andere 38" moet gebruiken daarvoor. het komt nogal denigrerend over. De reden dat ik niet geweest ben is dat ik me beperkt tot de motorzwevers. Er word bij ons op de club niet gesleept en bovendien vind ik het erg prettig om onafhankelijk naar boven te kunnen gaan. Daarnaast heb ik ook nog een andere hobby, het varen (ons bootje is inmiddels gegroeid naar 11 meter Nogmaals de sleepkisten op BIGGS zijn vaak het neusje van de zalm op modelbouwgebied en ik begrijp ook dat de kleinere kisten niet meer inzetbaar zijn op de meetings maar dat betekend nog niet dat een kist met 38cc afgedaan moet worden met een dergelijke opmerking. Groeten, Alex | |
| | |
| | #902 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Regio Utrecht Leeftijd: 45
| Citaat:
__________________ If less is more than I am everything ###Endless lift to you### | |
| | |
| | #903 (permalink) |
| Lid sinds: 28 januari 2004 Locatie: Loon op Zand, Vlieg bij RVB te Kaatsheuvel Leeftijd: 41
|
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Richard Branderhorst "of een of ander ding met een 38 benzine" Maarten, Lees de quote nog eens en mijn vorige reactie. De BIGGS modellen zijn inderdaad het neusje van de zalm, maar dat betekend nog niet dat de opmerking die Richard plaatst over de kleinere slepers gepast is. Alex |
| | |
| | #904 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2011
|
nu zijn we hier het draadje erg aan het besmeuren! ik stel voor, einde discussie, het is gewoon een samenloop van omstandigheden... het is nooit 1 iemands fout. of je nu steil sleept of vlak.... zowel de sleper als piloot hebben opties in overvloed.... de sleper kan steiler slepen, wanneer het te snel gaat... de zwever kan remmen open zetten wanneer ie sneller gaat als de sleper... hij kan ook loskoppelen bij "gevoel op gevaar". ik vind dus gewoon dat je niemand hier kan beschuldigen over wie wat gedaan heeft. laten we gewoon verder genieten van het mooie toestel! en als gehrard geen nieuwe wil bouwen, dan is dat ok... we zitten met genoeg bouwers in nederland en belgië, dus misschien is het nu aan U om een nieuwe mooie olifant te bouwen? |
| | |
| | #905 (permalink) |
| Lid sinds: 2 september 2002 Locatie: Ederveen
|
Maarten, Tks, Alex, je hebt gelijk, in korte tijd een paar forse bijdragen hier geschreven en hier ben ik even te ver doorgedraafd in het vuur van de strijd. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik ermee wilde zeggen en dat is niet wat er stond. Je kent me, ik kijk nooit neer op iemand die zijn hobby uitoefent. Op wat voor manier dan ook. Vandaar dat we binnen BIGGS ook keihard handhaven dat we geen onderste limiet in spanwijdte of gewicht willen instellen. Als iemand veel plezier heeft aan een 2.5m zwever dan is hij meer dan welkom. Vroeg of laat zien we mensen toch langzaam upgraden naar wat groter spul, maar dat dwingen wij niet af. Een wijsheid die onder vrouwen circuleert: het hangt niet af van de grootte |
| | |
| | #907 (permalink) | |
| Lid sinds: 16 december 2007
| Citaat:
met zwevers van 2.5 a3 m deelneem aan de Biggs editie aldaar.Ook zo dit jaar. Het is ongetwijfeld een evenement die tot de verbeelding spreekt. Ik stel een gunstige evolutie vast vanwege de Slepers. Er wordt wel van langst om meer rekening gehouden met de verzuchtingen van elke zweefvlieger(groot en klein). In het begin was dit nog een beetje zoeken en tasten. Ik heb nog nooit brokken gehad tijdens het slepen. Het blijkt een zeer veilige manier om los te komen van de aardkloot. Chapeau voor de slepers-crew. Hun ervaring neemt van jaar tot jaar toe, dat is duidelijk. Sluit niet uit dat er tijdens zo een evenement lichtere slepers ook niet zouden misstaan. Conclusie voor elke zweefvliegtuigbouwer. Maak je vleugels sterk. -Liggers in spruce van genoeg doorsnede. -Beste hout en hardste balsa. -Niet te zuinig met Webbing. Wat grammen zwaarder kan veel ambras vermijden wanneer je in een precaire situatie komt. | |
| | |
| | #908 (permalink) |
| Lid sinds: 22 december 2003 Locatie: Ergens in Brabant
|
Mijn redenering is, als je vliegtuig klaar is dan is deze afgeschreven, je hebt er 3 jaar op gebouwd en deze kan in 3 seconden kapot zijn. Ik bedoel, de kist gaat er een keer aan of te wel meteen of na meerdere jaren, alleen weten we niet wanneer, en dat is maar gelukkig ook dat we dat niet weten, en dat deze kapot gaat moeten we als modelvlieger wel incalculeren anders met bootjes of auto's gaan varen/rijden En zeker het is jammer als een kist kapot gaat en zeker de Elefant maar dat geeft wel weer ruimte om iets anders te bouwen.
__________________ TerratopzenderTaximaxicharterMinimagServo'smetouderobbestekkersFSR25motor |
| | |
| | #909 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Ik zal de Elefant toch vooral zo herinneren....naast mijn Baby die dezelfde schaal heeft zie je pas goed wat een bizar vliegtuig het moet zijn geweest ![]() En deze dan...ik denk de enige air-to-air beelden die er zijn.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #910 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 februari 2006 Locatie: Tweede Exloërmond Leeftijd: 47
|
Op die foto kun je goed het verschil zien, vooral hoe smal de vleugels uitlopen naar het eind. Het lijkt wel zo'n moderne zwever. Taco.
__________________ |
| | |
| | #911 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
|
Je kan het ook zo bekijken : ALS er géén slepers waren kon je er zelf voor zorgen dat je zwever door middel van electro omhoog gebracht word , ofwel door een lier... Hellingzweven is ook een optie. Alle manieren van omhoogbrengen met gelijk welk toestel houdt altijd een risico in , dat weten we allemaal. Als er géén personen waren die jury willen spelen ,waren er ook géén wedstrijden...
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| austria, elefant |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |