![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Het "digitale" in digitale servo's heeft enkel te maken met de manier waarop de servo stuurcommando's omzet in beweging van het armpje. Je zender of ontvanger maakt geen enkel verschil. Zie WWW.BIGSCALE.NL - Servo wetenswaardigheden
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
|
Ik bedoel een ontvanger die ontworpen is om digitale servo's aan te sturen. Ik begrijp uit de reacties dat dus iedere ontvanger een digitale servo kan aansturen.
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Afgelopen week heeft de Sniff op de Weiherberg (da's bij de Wasserküppe) zijn maiden gehad. Helemaal goed!! Enige nadeel is de lange stuurstangen van kunststof. Op donderdag (een warmere dag) had ik alles mooi uitgetrimd, op donderdag (iets kouder) wilde de Sniff wel erg graag omhoog. Oorzaak: de kunststof stuurstangen waren gekrompen ![]() Affijn, van ons uitje naar de Wasserküppe is een filmpje gemaakt: Slope flying on the Weiherberg on Vimeo. Op 5:00 zie je de Sniff door het beeld suizen De eerder genoemde servo's deden het trouwens uitstekend! Tot de 17e!
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 14 mei 2009 om 00:26 |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Lid sinds: 20 juni 2006 Locatie: Zutphen Leeftijd: 37
|
Wubbe, Dat probleem met uitzetting/krimp heb ik ook altijd met de Ferran romp van mijn Carrera Favorit. Gewoon eventjes rekening mee houden als je weer gaat vliegen.
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 54
|
Andere oplossing: Zet die binnenkabel vast in de buitenkabel (verlijmen), en (de binnenkabel is meestal ook hol) schuif een stalen draad door de binnenkabel. De uitzettingscoëfficiënt van staal is 5, misschien wel 10 keer kleiner dan die van de kunststof binnenkabel. Het extra gewicht is te verwaarlozen. Nog mooier: neem een binnenkabel van hetzelfde materiaal als je romp. Zelfde uitzettingscoëfficiënt, dus nul verschil bij temperatuurveranderingen. Dirk. |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
De romp van de Sniff is vrij lang....
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 juni 2005 Locatie: Utrecht Leeftijd: 54
| Citaat:
En anders maak je er een. 2 draden van 1 meter. Eindjes gelijk leggen, aan de slijpsteen tegelijkertijd schuin afslijpen (gelijke hoek!), uitrichten met de schuine kanten tegen elkaar, en hard solderen (zilver). Ik heb het gedaan met 0,8 t/m 2 mm draad. Hoe krijg ik het voor elkaar dat er geen dikke druppel zilver komt: eerst je draadje waarmee je de flux aanbrengt zo zuinig mogelijk verzilveren, en met het overschot dat daarop zit de 2 draden aan elkaar solderen. Goed schoonmaken en evt. met een dremel netjes glad slijpen. In een kwartiertje gepiept. Belangrijk: de laag zilver moet zo dun mogelijk zijn. Het zilver zelf is niet erg sterk, maar het overgangsgebied van een paar honderdste mm wordt een zilver-staal-legering (lossen in elkaar op). En die laag is extra sterk. Gr.Dirk. Laatst gewijzigd door DirkSchipper; 15 mei 2009 om 15:14 | |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Afgelopen zondag op het Vintage glider treffen is de Sniff in de bomen beland. Door mijn eigen stomme stomme fout Ik had de ontvanger niet ingeschakeldDe schade valt mee: Van één vleugel is de voorlijst beschadigd en een aantal ribben zijn gekraakt. Jan-Hein heeft aangeboden om te helpen bij de reparatie. Ook is de 8 mm vleugelpen verbogen. Die ga ik zelf tussen de bankschroef zetten. Ik heb er wel de pechprijs mee gewonnen ![]() Verder moest ik voordat ik kon vliegen de kwiklinks wéér verstellen. Die kunststof stuurstangen zijn echt waardeloos. Ik heb zojuist geïnformeerd bij mijn modelbouwwinkel, blijkt dat ze 0.8 mm verenstaal met een lengte van 150 cm gewoon op voorraad hebben Jan-Hein heeft ook al gedreigd de vleugels opnieuw te bespannen. Doorzichtig natuurlijk! Die 40 ribben per vleugel moet je zien! Dan ga ik de romp ook maar plamuren en spuiten. Komt het toch nog goed Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 19 mei 2009 om 11:03 |
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Hij was inderdaad wel heel erg vlak Leon Als je toch bezig bent zou ik er gelijk wat v-stelling in buigen. Heb je de originele tekeningen niet?
__________________ Simprop Daedalus - Carrera Favorit - Igra Air Fiesta - Tamiya Ford Bronco - Syma s026 |
| | |
| | #42 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Ja, ik heb de originele tekening. Zal er eens op kijken. Wat ik wel net zag is dat de foto in de FMT de versie zonder rolroeren is. En ik heb wel rolroeren. Op de WaKu vloog hij overigens prima. Zeker niet onstabiel. Zou dat door de pijlstelling komen? Vanavond even kijken op de tekening.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Volgens mij heb ik wel eens ergens in een boekje gelezen dat pijlstelling tot op zeker hoogte hetzelfde effect heeft als v-stelling. Ik zeg hierbij met nadruk tot op zeker hoogte want ik heb vroeger ooit eens een kistje in elkaar geknutseld uit restanten dat geen v-stelling had maar een waanzinnige pijlstelling. Besturing alleen over richting. Het vloog wel maar dat het nu verschrikkelijk wendbaar was.....
| | |
| | #44 (permalink) |
| Lid sinds: 4 november 2003 Locatie: Nederland! Leeftijd: 40
|
met rolroeren moet je niet teveel v-stelling maken, dan gaan ze teveel gier-effect genereren, buiten het feit dat ze minder effectief zijn.
__________________ Nieuwe Schaalmodellen van HF Models en Jeti Duplex op voorraad! www.btc-rc.nl |
| | |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
Leon, je zou eens kunnen expirementeren met verschillende V-stelingen. Dat is namelijk razend modern! Bij de moderne F3... bakken verkopen ze ook vaak diverse vleugelverbinders. Bijvoorbeeld een recht set, 2.5° en 5°. Het zal er op neer komen dat je met helling vliegen een vlakkere vleugel prefereert, en met thermiekcirckelen meer V-stelling prettig vindt. Je kan met dat verenstaal makkelijk meerdere setjes maken. Die kromme hoef je dus niet meer terug te buigen....
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| f3b, sniff, vintage |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |