![]() |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Grappig eigenlijk... als ik meneer Oracover was had ik allang een iets geruwde versie uitgebracht... gat in de markt?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juni 2005 Leeftijd: 56
|
Peter, Welke motor heb jij in de Ximango. Beetje krap daar voorin.....
__________________ Dragon, Mosquito, Cirrus, Parabola F5B, Flamingo, Flamingo Contest, Max Evo lll, Wonder, Dragonfly Strong, Assan 2.4GHZ |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2005 Locatie: Voorburg Leeftijd: 68
|
Hi Kees, had al gewaarschuwd, het is inderdaad te krap voor de meeste normale motoren; wat aanpassen en improviseren? Heb er een HYPERION Z-2213 16 16 TURN 1470 KV in van HC maar het lijkt of het merk daar een beetje weg is? Heb trouwens goede ervaringen met de motortjes van RC Smart op Ebay, de RC 1050 doet er niet voor onder, maar kost als je even zoekt bijna niets. De opstelling is voor mij in ieder geval helemaal veranderd: mijn conversie naar een pusheropzet met twee vinnen is bijna klaar en met een eigenbouw romp heb ik uiteraard geen pasproblemen. Hoe is de voortgang overigens? nb: ik stuur je even een PB. |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Ik heb ook een Mosquito. Daar zit deze motor in: IL 2845-1300 25 euro bij Staufenbiel. Wel weer veel verzendkosten erbij. De Mosquito weegt 1250 gram en gaat mooi omhoog. Met een 2200 MAH accu heb ik een 9 minuten motorloop. Hij gaat wel passen denk ik!
__________________ Dragon, Mosquito, Cirrus, Parabola F5B, Flamingo, Flamingo Contest, Max Evo lll, Wonder, Dragonfly Strong, Assan 2.4GHZ |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
O ja.................de voortgang: Niets gedaan nog..............Restaureer momenteel een Cirrus. Het enige wat er is gebeurd is dat onze hond een rompschot aan gort gebeten heeft...............op de grond gevallen en hij was er snel bij........
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Heren....................... Na lange tijd even een update: Ruwbouw is hij klaar. Niet moeilijk te bouwen. Wat moet er nog gebeuren. Rolroeren en servo's bevestigen. Cockpitkap schuren en bevestigen. Alles lakken. Besturing erin en zwaartepunt. Ben benieuwd......... ![]() ![]() mvg Kees
| | |
| | #38 (permalink) |
|
Vanmiddag de Maiden met de XIMANGO. Gewicht 1200 gram. Ben er tevreden over het vliegbeeld!... Het model kan erg kort draaien en verleist daarbij weinig hoogte. Omvallen doet hij niet. Landingssnelheid is zeer acceptabel en remkleppen zijn overbodig. Vanmiddag was het nagenoeg windstil en nog komt hij langzaam binnen ( afvangen ) Thermiekgevoeligheid is groot! Model is goed te zien in de lucht, ook al is hij uitsluitend met spanlak behandeld. Ik overweeg de cockpitkap en de rolroeren een spuitkleurtje te geven. Wil je een nurfügel voor zweven en vind je het leuk om van balsa iets te bouwen, is dit model een aanrader en aanwinst. Bouwen is niet moeilijk en hij vliegt erg mooi! Geen film of foto dit keer. mvg Kees
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Hè? Hier waait een heel flinke wind, niet echt maiden-weer... Maar, fijn dat-ie het zo goed deed. Wat weegt de Ximango nou, all up?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
is 1200 gram. Tussen de buien door was het even rustig. Die kans heb ik gepakt!
| | |
| | #45 (permalink) |
| Guest
| had je het tegen mij? neen geen foto van en er een foto van maken natuurlijk maar het is geen zicht hehe... het ding is 20j oud en heeft nog nooit lucht gezien... nooit gevlogen helaas... mijn vriendin haar opa had deze ooit gebouwd, maar heeft hem nooit kunnen invliegen. (stoppen van de hobby) nu mijn vriendin alles heeft ge-erft van modellen zat dit juweeltje er tussen... |
|
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |