![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Kwam deze toevallig gisteren tegen op een duitse site; nog niet leverbaar. Ziet er in mijn ogen uit als een vergrote Fox en klaar voor RC. De prijs staat me wel een beetje tegen moet ik zeggen.. Het toestel ziet er in ieder geval goed uit! Wingspan: 783mm ![]() Meer info hier: 2009: Multiplex Merlin, pictures - RC Groups
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
|
klopt. hier op het forum staan ook draadjes over de nieuwe multiplex modellen. De merlin is inderdaad een vergrootte fox. Lijkt een leuk modelletje voor de zomeravonden te zijn.
|
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Van de Blog van Jurgen Heilig, vlucht van de Merlin: http://airtoimedia.nl/web/upload/Jur...009-Merlin.wmv Absoluut geen gemoedelijk zwevertje dus, lijkt meer een warmliner met dat soort snelheden..
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
geen wonder dat ie zo giftig vliegt. kijk maar eens naar de rolroeruitslagen na de landing..
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 55
|
Is het niet gewoon een EZ glider? die te warm gewassen is?
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2005 Locatie: Den Haag (lid GMVC) Leeftijd: 39
|
Nou die Merlin gaat echt afvallen wat mij betreft; het is het toonbeeld van het nieuwe beleid van Multiplex: de boel zo maken dat de spullen van een ander niet passen (lees: HobbyCity motoren en dergelijke). Om wat voorbeelden te geven: - er zijn eigenlijk geen goedkopere alternatieven voor de Himax-motor - probeer maar eens iets te vinden met 1000-1300 kv en een diameter van max 22 mm en een 3 mm as. Ik heb een Hyperion motortje gevonden dat in de buurt komt qua formaat en prestaties, maar nauwelijks goedkoper is en geen uitstekende as heeft omdat ie een geintegreerde propsaver heeft; - klapspinner met diameter van 33 mm: niet te vinden, behalve bij MPX en ja; als je 69 euro betaald voor een stukje schuim, wil je toch een net spinnertje. Het kan uiteindelijk allemaal wel redelijk goedkoop, maar als je optimale prestaties wilt en de zaak netjes ingebouwd, zal de gemiddelde piloot waarschijnlijk voor de powerset kiezen en 100 euro extra aftikken. Ik niet dus; laat maar zitten. Met de Xeno is het natuurlijk nog erger; daar moet je een stuk romp bijkopen om 'm uberhaubt te kunnen motoriseren...
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2006 Locatie: Delft Leeftijd: 56
|
IK ben het maar gedeeltelijk met je eens zambezi ,er zijn genoeg vervangers b.v. de turnigy 1811-1800 is 22mm dik motortje ,tja de spinner dat verhaal klopt ,maar ik zet er gewoon een 30mm op ,okee het is niet ideaal maar dat is 100 euri's ook niet ,verder ziet er netjes verzorgd uit ,je begrijpt het al ,ik heb er wel een gekocht ,volgens mij is dat motortje ook de reden dat het zo lang duurde ,maar het geeft niet ,en anders modificeren we toch ,volgens mij past er ook de motor in van een kleine heli ,hoewel de meeste dan ergens tussen 4000 en 5000 zitten een kleinere prop doet al snel wonderen ,alleen dus uitkijken met de stromen door het motertje ,allemaal veel plezier Groentens Cees
|
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Sorry Cees, maar dan kan ik nog wel een paar motortjes opnoemen die passen. Wat dacht je van een Feigao inrunner? We hebben het hier over een kleine "warmliner" en niet over een Felix van 2 tientjes waar elke halve fietsbel het op doet. Als je dit kistje wilt inzetten waar ie voor is bedoeld (en als je 69 euro betaald, mag ik aannemen dan de gemiddelde hobbyist dat wel wil), dan zit je min of meer vast aan een Himax of bijna net zo dure Hyperion. In dat geval kan je nog wel een 30 mm spinner los kopen, maar zit je dus wel aan een dure losse motor vast. Als blijkt dat een dikkere motor ook past en MPX bijvoorbeeld die 33 mm spinner los levert (tot op heden niet) of een andere fabrikant zo'n ding levert, wil ik uiteraard best m'n mening herzien... Voorzichtige edit: http://www.rclineforum.de/forum/thre...tuser=&page=14 Met enig gepiel past een 26 mm motor - kijk; nou wordt het leuk...
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 Laatst gewijzigd door ZamBeZi; 11 oktober 2009 om 11:14 |
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Iemand overigens al wat gehoord of gezien van de easycopter? Het concept bevalt me wel en hoewel ook deze fors aan de prijs is (ik meen 325 euro) is dit voor iemand die wil leren heli vliegen nog wel de moeite, vooral gezien de crashbestendigheid.
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! | ||
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Ik heb een leuk motortje gevonden: Der Himmlische Höllein - The heavenly Hoellein Geen HobbyCity-prijs, maar wel kwaliteit Let op: as is 3,2 mm, dus je zal sowieso een andere prop(-adapter) moeten hebben
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
nou beginnen we weer hollein zegt 3mm as en de site van himax zegt 2mm ,en zo kunnen we nog jaren doorgaan inderdaad heb ik naar de 2623 gekeken maar ook in de 2200 serie zijn er genoeg "contesters" aanwezig voor deze functie ,tenslotte is het een 50W motor. Kijk naar de 2230 zit ik al op dubbel vermogen n.l 98W wel natuurlijk een 20C accu nodig maar goed ik hou je wel op de hoogte wat het wordt ,wat de prop betreft dat word een 35mm ,bij 30mm komen de bladen net niet netjes langs de romp ik laat het je wel weten wat het is geworden. Groeten cees |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
O en zambezi ik weet niet wie het over een warmliner heeft gehad maar multiplex heeft het over een "beginners" model met acrobatishe eigenschappen. Verder is het een feit dat iedereen alles modificeert zoals de chineesjes alles copieert ,dus even ruim denken bovendien een 100W motor op en kistje van 80cm lijkt mij altijd genoeg te wezen. @firefox inderdaad de kleine discus is een mooi toestel en inderdaad groter dan de merlin maar echt gebouwd om te zweven ,terwijl de merlin meer de acrobatiek kant op gaat ,maar goed eerst een leuk torrentje uitzoekken die past op een 2s800 lipo. Dus iedereen veel plezier verder Groentes Cees |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
ben benieuwd naar jouw ervaring Cees! Graupner heeft trouwens precisie-spinners in 32 mm; niet goedkoop overigens: http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6031.3 Ik ga er even van uit dat de CAM-bladen hierop passen. Asdiameter 3,2 mm, dus geschikt voor motortje uit mijn volgende post.
__________________ “You’re gonna need a bigger boat" Calmato Sport / het nodige schuim / Funcopter / GURU-Z 300 / V120D01 Laatst gewijzigd door ZamBeZi; 11 oktober 2009 om 23:36 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |