![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Dag Bart, Als niemand reageert zeg ik maar even wat . . . Ten eerste van harte welkom op het forum. Ten tweede: ik heb bewust voor de doos inclusief (voorgeprogrammeerde) zender gekozen, omdat ik een nul ben in het programmeren van zenders, en dit soort ge*** wou vermijden . . . Misschien moet je je vraag nog een keer stellen op het electronica-forum? Allemaal wizz-kids! Nou . . . Bijna allemaal. Succes! jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #137 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2006 Locatie: Loenen, Overbetuwe
|
Bart, je DG1000 moet een 3S (11,2V) lipo hebben, werkt dus niet met die 2S. Als je die in je zender gebruikt heeft dat niets te maken met je vliegtuig!
__________________ Jeroen Heli's en zwevers. |
| | |
| | #138 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 januari 2009 Leeftijd: 46
| Citaat:
Tja, Ik wilde reageren totdat ik in de gebruiksaanwijzing van de zender dook. Dit is toch wel weer even wat anders dan een futaba of multplex zender (en daar haal ik ook al veel van doorelkaar). Wellicht moet je iets doen met je aux (auxilary) kanaal 9. Misschien dat je die kan gebruiken om het inklapmechanisme te bedienen. De print die je bij het vliegtuig hebt zorgt ervoor dat de motor op tijd aan en uitgaat bij het inklappen en hij bouwt ook een tijdvertraging in bij het inklappen zodat de prop tegen de aanslag aan kan komen. Dat gaat automatich bij het bedienen van het gas. Met het auxilary kanaal kun je dat inklappen overrulen en blijft de motor uitgeklapt staan. Je kan dat ook gebruiken als remklep. Net als Jan heb ik ook de totaalset gekocht maar aanvankelijk werkte het bij mij ook niet. Bij mij was dat een kwestie van de trim op het gas en de uitslag van het extra kanaal verstellen waarna het ineens wel werkte.......... Zoals gezegd; je hebt een totaal andere zender waardoor het moeilijk is om je van goed advies te dienen. Zijn deze zenders ook CE gekeurd? want anders loop je ook wel een aansprakelijkheidsrisico wanneer er onverhoopt iets gebeurt. Deze link zegt daar wel wat over: 2.4 Ghz - Ongestoord genieten? Max | |
| | |
| | #140 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2009 Leeftijd: 20
|
Ik heb deze DG1000 ook met de turnigy 9x. Na wat uurtjes proberen te mixen heb ik het helemaal naar mn zin. Ik gebruik die lineaire draaiknop (AUX.2) voor het inklappen en uitklappen van de motor. De manier waarop dat gebeurde met die mixer stond mij niet aan. De motor klapt dan met geweld in. Het mooiste is als je er een delay tussen zet. Mocht je vragen hebben over de instellingen op je zender dan hoor ik het wel. Gr Steven |
| | |
| | #143 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 augustus 2010 Locatie: 's-Hertogenbosch Leeftijd: 48
|
Hallo Allemaal, Heb sinds kort ook een dg 1000 van hype, na een ongelukkig begin waardaaor de motor steun was afgebroken en na bestellen van een setje , die na 2 dagen binnen was, heb ik het dezelfde dag nog gerepareerd, en nu vliegt hij erg lekker, vlieg normaal brandstofmodellen, maar een zwever erbij is wel leuk
__________________ Cessna 182, 2.10 mtr, 22 cc Thunder Tiger 4 takt F-130Shttp://www.verstralen.nl/forum |
| | |
| | #144 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juni 2011 Leeftijd: 60
|
deze week ook een dg-1000 gehaald(2de hands) met zender erbij dit werkt goed met deze zender maar een vraagje, wat is de reikwijdte van deze zender. moet ik denken aan 500 meter of minder of misschien meer. heb zelf een dx6i zender, en krijg hem wel aan de gang maar werkt niet echt goed. mechanisme op gear en gas op de stick werkt wel maar als je per ongeluk gas geeft met motor in .heb al wat gezocht, maar volgens mij is er geen oplossing voor zonder het mixer printje. of is er wel al iets op gevonden. of gewoon met de bijgeleverde zender vliegen met vriendelijke groet vanuit het zuiden des lands Michel |
| | |
| | #146 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 juni 2011 Leeftijd: 60
| Citaat:
maar zou hem graag met de dx6 willen vliegen Maar misschien heeft nog iemand zo'n mixer module in de la liggen en wil hem kwijt | |
| | |
| | #147 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 augustus 2010 Locatie: 's-Hertogenbosch Leeftijd: 48
| Citaat:
__________________ Cessna 182, 2.10 mtr, 22 cc Thunder Tiger 4 takt F-130Shttp://www.verstralen.nl/forum | |
| | |
| | #148 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2009 Leeftijd: 20
|
Wat je zou kunnen doen is de servo voor de RMS op een schakelaartje zetten op je zender met een vertraging. Ik heb ook nog een vraag over deze kist. Ik vlieg er nu een tijdje mee, maar ik wil er graag een haak op zodat ik ook kan starten met elastiek. Maar is deze kist daar wel geschikt voor? en zo ja, hoe kan ik dit het beste bouwen? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |