![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2005 Locatie: Deventer Leeftijd: 38
|
Dank u pap, hahahaha
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2002 Locatie: groningen Leeftijd: 54
|
Ik heb niet alles gelezen, maar denk eventueel ook aan de intelligente V-kabels van Merz! SM-Modellbau online Shop jan.
__________________ Alle mannen willen maar één ding: gelijk hebben. |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Citaat:
![]() In plaats van de elevator servo komt de remklep servo Maar, ik zou een V-tail mixer kabel kopen zoals Jan al aangeeft.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Tsja het kan natuurlijk maar volgens mij kan het (zoals hierboven gezegd) met een MX-16 gewoon zonder extra stangetjes of mixers. Tenzij je het technisch leuk vindt is het een beetje onnodig....... als je er even over na denkt is de beweging namelijk niet anders dan bij ailerons die omhoog staan in remstand. Maar dan twee ailerons die tegen elkaar aan zitten en aangestuurd worden door de rudder-functie
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 8 januari 2010 om 16:08 |
| | |
| | #35 (permalink) |
|
Tuurlijk. Als het zo kan is dat het meest eenvoudig. Ik reageerde eigenlijk op de opmerking dat de servo's wel erg synchroon zouden moeten lopen. Maar met die magneetjes valt dat wel mee en is jouw oplossing gewoon het simpelste.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Maar vooral iedereen bedankt al voor het meedenken, super!
| | |
| | #37 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik heb niet alles hierboven gelezen, over de aansturing van dat remklep-rudder, dus misschien is dit al gezegd... Maar ik denk eigenlijk dat er geen noodzaak is om het rudder ook daadwerkelijk als rudder te gebruiken. Het effect zou minimaal zijn, omdat het heel dicht achter het zwaartepunt zit (kleine hefboom); 90% van de vliegende vleugels (en nog een zootje hotliners) stuurt prima zonder rudder, je hebt het gewoon niet nodig. Niet moeilijk over doen en weglaten. Die remfunctie lijkt me daarentegen wél zinvol! Maar die kan je simpel met 1 servo aansturen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 9 januari 2010 om 11:43 |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Schetsje op een a-4 tje, uitsnijden, en het vliegt nog ook En dan morgen weer verder met de Bunte.... ![]()
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html Laatst gewijzigd door hendrik; 9 januari 2010 om 16:09 |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Extra fijn voor de kids: als je dat doet met 3mm depron kan je het heel goed uitknippen. Trouwens met 2mm balsa lukt dat ook nog wel. Is rustiger dan ze een scherp mes geven...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #40 (permalink) |
|
zoom is 6 en dochter is net 9, dus ik heb het zelf even gesneden voor ze (uit 1,5 mm balsa). Depron heb ik niet.... Om het neusje te verzwaren (zwaartepunt) heb ik een moertje m4 in de neus verlijmd..
| | |
| | #41 (permalink) |
|
Ik heb in mijn tienerjaren heel wat van dat soort modelletjes gemaakt, van 2mm balsa. Het leuke is dat je er heel wat aerodynamica van opsteekt. Ik maakte ook vliegende vleugels (tipjes afsnijden en met iets instelhoek weer vastplakken)
| | |
| | #42 (permalink) |
|
ja, heerlijk, je kunt er eindeloos in experimenteren
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
kan je zo eens een vliegend vleugeltje maken en fototje van posten? is misschien iets leuk voor de kids op de jeugddag bij ons op de club | |
|
| | #44 (permalink) |
|
Huh... nou die heb ik niet meer, ik heb het over 50+ jaar geleden... Maak gewoon een vleugel, zoals een Zagi, met flink wat sweep. Geef hem een beetje V-stelling, snij de tippen eraf en lijm ze met een klein beetje instelhoek terug. Moertje of zo op de neus lijmen... Het leukste was juist om van alles uit te proberen... Zeg was dit geen draadje over een Bunte Huhn? ![]() ![]()
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |