![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #61 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Volgens mij kan je 'm rustig schuin zetten, dwz aansluitend op de romp. Geeft de tekening geen enkele aanwijzing? Dit toestel heeft, althans bij de root, heel veel V-stelling, bij geen ander toestel is het hoekverschil met de romp zo geprononceerd...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 28 juli 2005 Locatie: Deventer Leeftijd: 38
|
nee, tekening geeft geen duidelijkheid, dus je moet kiezen tussen opvullen, maar dan moet je ook schuin opvullen en dat is hier niet gebeurd. Althans, niet te zien. Hij is hier alleen schuin in de zin van: van de romp af gemaakt, maar niet in een hoek, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar goed, volgens mij ga ik de romp gewoon vlak houden, en de eerste rib goed richten en dus schuin plaatsen, niet haaks op de liggers
__________________ http://www.modelbouwforum.nl/forums/...unte-huhn.html |
| | |
| | #63 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Lijkt mij de goede oplossing. Check wel even of de root rib niet te smal is, nu hij in een hoek komt. Misschien moet je de dikte van het profiel aanpassen. Succues!
| | |
| | #64 (permalink) |
|
ja, klopt. Dat zal ongetwijfeld moeten. Maar er zijn slects de 1e en de laatste rib vlak voor de tip uitgetekend. Die ertussenin moeten ook zelf gemaakt worden. De ribben in de tip zijn gelukkig wel uitgetekend
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006 Locatie: balen
|
heb de originele v stelling aan gehouden, het zal toch niet veel afwijken van het plan wat mij op viel is als je het plan volgt dan ga je aan de wortel met een probleem komen dat deze onmogelijk aan sluit ,aan de romp,omdat het profiel redelijk bol is moest ik hem nog eens bouwen zou ik de wortel rip kantelen,zodat deze beter aan sluit
__________________ f3j hlg dlg |
| | |
| | #67 (permalink) |
|
| | |
| | #68 (permalink) | |
| Citaat:
er waren problemen,maar het is zo lang geleden gr peter
__________________ f3j hlg dlg | |
| | |
| | #69 (permalink) |
|
Peter, misschien kan je nog even vertellen hoe het met dat richtingsroer zat... Ik vermoed dat het alleen maar een remfunctie heeft en helemaal niet stuurt?
| | |
| | #70 (permalink) |
|
Niet stuurt? Waarom zou dit richtingsroer niet sturen? Volgens mij heeft peter niet de dubbele roeren (voor remfunctie) gebouwd, maar een enkel roer, maar dat mag hij zo zelf aangeven
| | |
| | #71 (permalink) | |
|
Eerder in dit draadje schreef ik er dit over: Citaat:
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was Laatst gewijzigd door bdoets; 12 januari 2010 om 18:25 | |
| | |
| | #72 (permalink) |
|
Ja, okey, zou inderdaad kunnen. Ik heb geen idee moet ik eerlijk zeggen. Gevoelsmatig zeg ik: het doet wel wat, maar wie ben ik, ik zal een ervaren doorgewinterde modelbouwer vooral niet tegenspreken hoor. Ik ben straks wel nieuwsgierig naar de praktijk, nu het toch wordt ingebouwd zal de bijdrage van de rudder vanzelf aan het licht komen. Maar laten we er geen probleem van maken, hoewel deze manier van ervaringen delen op een forom mij wel erg aanstaat hoor!! Geweldig medium zo'n forum he!
| | |
| | #73 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Een richtingsroer op een vliegende vleugel kán vrijwel niks doen omdat het geen arm heeft om zijn kracht op over te brengen. Er treedt dus wel een remmende kracht op maar nauwelijks koppel, en dus ook nauwelijks een gierende beweging. Als het al wat doet (kijk maar eens goed naar het plaatje van die Huhn) is het een kanteleffect de verkeerde kant op veroorzaken, omdat het zo hoog zit! Dat is precies de reden dat het merendeel van de vliegtuigen een lange staartboom heeft...... Moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit een vliegende vleugel met werkend richtingsroer heb gezien, nu ik er over nadenk
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #74 (permalink) |
|
ik heb dus enkel richting,het helpt waarom heb ik de rem niet gebruik zal je af vragen,had die gemaakt maar vond het niet stevig genoeg het idee is wel oke,als ik ooit eens tijd heb ga ik de richting in gvk maken ik probeer in te schatten hoe hoog ik moet binnen komen om te landen zit ik te hoog ,dan trek ik hem dood ,hij verliest dan 5 meter ongeveer
__________________ f3j hlg dlg |
| | |
| | #75 (permalink) |
|
zullen we het er dan maar hier op houden: alle beetjes helpen....
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |