Thunder Tiger E700

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door wrobijns, 12 sep 2013.

  1. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik zit al meer dan een jaar te kijken naar een nieuwe 700 heli.
    Ik heb al een Trex 700 en een 7HV maar ik wou graag een niewe in plaats van mijn 6HV.
    Waarom een 700? Ik heb gewoon meer lol met een 700 als ik vlieg.
    Ik ben geen fantastische technische vlieger maar een stick-banger die het van het geweld in de lucht moet hebben.
    Met een 700 werkt dit gewoon beter ;)

    Ik heb gekeken naar een SAB Goblin maar die is het net niet voor mij.
    Ook die staart zou veel moeten kunnen overleven maar ik ben er van overtuigt dat ik die best kan versplinteren.

    Ook even gekeken naar een Logo700 maar die is gewoon duur en zwaar.
    Kyle en Bas krijgen hier fantastische performance uit maar een stick-banger als ik krijgt die wel ge-bogged.

    Wat dan wel?
    De Raptor G4 vond ik altijd wel erg mooi en was favoriet totdat ik de E700 zag. Dat issum !!!
    Mijn oude liefde voor Raptors kwam weer boven (Raptor60 en 2x Raptor90se gehad).
    Nu heb ik één van de allereerste Europa kits te pakken.
    Ik ga geen uitgebreid verslag maken omdat er al een mooie stop-motion build video is gemaakt die je overal terug vind.
    Ik geef alleen mijn persoonlijke mening hierover en een paar shots.

    Mijn 6HV (frame verkocht) was voor het grootste gedeelte de donor:
    -BLS 451's op Swash
    -BLS251 op staart
    -VBAR 5.3 FLB unit
    -Losse Spektrum ontvanger (oudere versie VBAR)
    -Turnigy 120HV ESC
    -Hyperion phase sensor voor Governor via VBAR
    -Turnigy 520KV Heli-drive

    Turnigy motor?????
    Jep, als test.
    Het E700 frame is erg smal en de enige Scorpion die er in past is de Nick Maxwell edition en die is nog niet makkelijk verkrijgbaar.
    Qua specs is de Turnigy goed, smal genoeg en de E700 is erg licht dus het kleine verschil in power moet te doen zijn.
    Ik ga het proberen en houd jullie op de hoogte.
    Gaat hij dood, dan autoroteren we wel en komt er een Scorpion in.

    [​IMG]

    Mijn jongste zoontje vond hem in ieder geval erg mooi

    [​IMG]
    [​IMG]

    Al het CNC materiaal mooi verpakt alsof het snoepjes zijn.
    [​IMG]

    En een avondje rustig knutselen
    [​IMG]

    Ervaringen tot nu toe:
    - Mooi spul voelt allemaal goed aan
    - Handleiding een tikkie druk waardoor je lang moet turen voordat je het doorziet
    - Past allemaal perfect.

    We gaan rustig verder knutselen.
    Ik heb geen haast.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    hengelo
    gefeliciteerd ermee Walter! Leuk weer eens wat nieuws van je te zien en lezen.
    En natuurlijk een fantasties ventje die minirobijn. Jong geleerd zegmaar.....

    succes met de bouw en straks het vliegen.

    Steven.
     
  3. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Daar ben ik het zeker mee eens, duurde soms toch even voordat ik bepaalde dingen goed gemonteerd had. Ben net klaar met de mijne bouwen. Nu nog hopen op een droog moment...
    Succes verder met de bouw.
     
  4. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Toch weer een vernieuwing in design !!!

    Vaak zit je één tandje naast een perfecte rechte alignment van jouw servo. Je kunt wel hevels roteren maar dan nog....

    Thunder Tiger heeft iets nieuws.
    Een speciale hevel die je traploos kan verstellen.
    De binnenring zit op de servo vast met de bekende tanden.
    De buitenkant is verstelbaar/roteerbaar en klem je vast en dan nog eens extra met een imbusje.

    Hieronder een foto van de constructie.
    [​IMG]


    Hier de gemonteerde versie op de tailservo.
    [​IMG]

    Goed idee !!!!
    :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

    :yes::yes::yes:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. helihenk

    helihenk

    Lid geworden:
    4 apr 2004
    Berichten:
    443
    Locatie:
    Etten-Leur
    Ik heb de 720 ook gehad , en beviel prima . Een maar : spareparts waren belachelijk duur .
    Ik heb nu sinds een tijdje de X50E en bevalt ook prima .
    Als ik nog een 700 bouw , wordt het ook deze 700 !
    Er zitten veel overeenkomsten in met de 720 , alleen hebben ze de prijzen ook naar onder bijgesteld .
    Ik ga jullie bevindingen volgen !

    Henk
     
  6. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Die servohevels zijn niet nieuw Walter ;-). De E720 heeft ze ook, en op JR heli's zijn ze ook al te vinden. Echt ideaal!
     
  7. Niki 85

    Niki 85

    Lid geworden:
    14 jul 2012
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Diest
    Dit draadje ga ik zeker volgen ;).

    De servo hevels zijn echt wel SUPER gemakkelijk :p op de 720 staan dezelfde.
    Moest ik nog voor een electro gaan zou de 700 de grootste kans maken.

    Een TT bouwt echt makkelijk en alles past prima en ziet er qua bouwmaterialen gewoon lekker uit :D.

    Knap ding :celebrate:.

    Mvg,
    Niki
     
  8. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Voor de volledigheid, de afstand tussen de frameplaten is 54mm (moet het nog even nameten). Maar daardoor passen de 45xx motoren van scorpion dus inderdaan niet. Andere opties zijn de scorpion 4035, pyro 700, 700/750MX en natuurlijk de nieuwe 4235 van scorpion.
    Gebruik zelf een herwikkelde 700MX en voor mij werkt dat perfect, zeker in combinatie met de Brain governor. Een originele 700/750mx zou ik niet gebruiken, veel te grote kans dat ze opfikken en ze kakken veel in.
     
  9. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Lijkt me een mooie heli!
    Persoonlijk vind ik het een beetje jammer de push pull hevels een belachelijk grote arm hebben.
    Hierdoor is een kleine afstand op de servo hevel nodig en zorgt ervoor dat de links vanaf de servo daardoor niet parallel lopen. Dit is zeer waarschijnlijk niet bevorderlijk voor de geometrie.
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2013
  10. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Ze hebben dat juist gedaan voor een betere geometrie... Qua resolutie zit het systeem in ieder geval goed en dit kun je ook nog enigszins corrigeren met de balls op de swash. Maar als het goed is heb je meteen 100% voor 8 graden bij de vbar.
    Maar ik zou graag eens zien wat de daadwerkelijke afwijking/relatie is tussen servo hoek en blad hoek voor verschillende systemen.
    Voordeel van de lange arm is juist weer dat deze maar een kleine uitslag hoeft te maken en dus minder niet-lineair is. Maar wordt dit weer compleet teniet gedaan door de korte servo hevels? Of compenseren servos zichzelf voor dit niet-lineaire gedrag, of compenseert het fbl systeem dit?
     
  11. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik geloof best dat ondanks de lengte van de push pull arm, je toch nog steeds een goede waarde in de V-Bar setup kunt krijgen.
    Hiervoor is echter een erg kleine afstand nodig op de servo hevel.
    Dat hierdoor de push pull links niet parallel lopen, geeft onnodige axiale stress op de servo's en een geometrie die zeer waarschijnlijk niet linear is.
    Dit is zonder push pull ook het geval, dus in hoeverre dit een voordeel of nadeel is, kan ik niet met zekerheid zeggen.
    Paralelle push pull links lijken mij toch stukken beter.
     
  12. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    hengelo
    Parallel of diagonaal maakt niks uit. zolang het maar symmetries is.

    Steven.
     
  13. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    dat maakt wel degelijk uit, bij de ene link wordt de hoek tussen link en bellcrank groter terwijl het bij de andere kleiner wordt. Dit geeft een klein verschil in translatie en dus lopen de links eigenlijk vast. Maar dit is een kwestie van honderste millimeters oid en zal waarschijnlijk binnen de speling van de linkjes vallen of anders gecompenseerd worden door de elasticiteit van de linkjes.
     
  14. TdeB

    TdeB

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    296
    Locatie:
    Noord-Holland
    +1, ik had het niet beter kunnen verwoorden!
     
  15. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Henk vroeg welke motor ik nu exact had gebruikt:
    Ik heb deze ingebouwd:
    Turnigy HeliDrive SK3 Competition Series - 4962-530kv (700/.90 size heli)

    Gisteren een voorzichtige maiden gedaan.
    Een paar pitch pumps en 30sec tictoc om te kijken of hij warm wordt en hoe hij het houdt. Tot nu toe zeer tevreden.

    Ik moet nog spelen met de gain en de VBAR governor omdat de gain veel hoger moet/mag dan BV mijn trex en de Governog heeft nog niet echt een "Soft start".
    Ik moet de end-points van mijn regelaar opnieuw kalibreren.

    Ondanks de sloppy vlucht voelt het nu al goed aan.
    Ik heb ook nog wat leuke features gefotografeerd maar die zet ik later on-line.
     
  16. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Dit ga ook ik zeker volgen.
    Ik ben wel gecharmeerd van het lichte gewicht en handige accu-wisselsysteem van deze heli.
    Dat de onderdelenprijzen laag zijn is ook top.
    Heb ook nooit bell cranks gevlogen, dat zou ik ook wel eens willen proberen.
    Echt jammer van de motor, als ik nou mijn HK4530 er maar in kon stoppen had ik de keus al gemaakt. Ik kijk daarom ook nog naar de E720 maar die onderdelenprijzen wordt ik niet blij van :(
     
  17. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    met zon lichte heli heb je geen zware motor nodig :) ik heb ruim voldoende power met een herwikkelde 700mx en 12graden pitch.

    @walter, gebruik jij de bijgeleverde 105mm bladen. De E700 heeft een nogal lage tailratio dus 115mm bladen zijn aan te raden.
     
  18. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Ja dat weet ik wel maar dan zou ik geen nieuwe motor hoeven kopen.
    Trouwens wat Nick met dat ding doet... heerlijk!

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Iemand uit zweden gaat misschien framesets verkopen waarmee de 45xx motoren wel passen.
    E700 on 14S - HeliFreak
     
  20. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ah, dat verklaart.
    Ik heb nu daarom zo'n hoge tail Gain.
    Ik heb nu de stock blades er op zitten, maar dan ook nog maar 1 accu gevlogen.
    Ik zit al op 100% tailgain en nog slaat hij een beetje wel bij een full pitch.

    Ik heb wel een 2e set accu's klaar liggen maar de battery tray kan ik nog nergens kopen :-|

    Ik ga eerst eens kijken hoe ver ik kom met de stock tail blades en wat gain settings. Ik denk wel dat dit moet kunnen want TicToc's met harde stops kreeg ik al bijna goed.
    Ik laat het resultaat weten.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2013

Deel Deze Pagina