HobbyKing Graphene Lipo test!

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door DutchRC, 10 mrt 2016.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Ghehe :D nou nee.. 19C zal in Ieder geval bij het wegrijden een puffu lipo opleveren ;) 4,5Kg weegt de auto ongeveer met lipo's..
     
  2. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Eigenlijk een verwachtte ik ook nauwelijks verschil in topsnelheid.
    Zo als eerder opgemerkt is de stroom het laagste op topsnelheid.
    Interessant is echter wat de piekstroom tijdens accelereren was bij de verschillende lipos.
    Dat is het enige wat nog het verschil kan maken tijdens een race afgezien van een iets langere rijtijd of het gewicht.
    De topsnelheid is alleen afhankelijk van de resterende accuspanning op topsnelheid.
    Een langere levensduur bij zware gebruiksomstandigheden zou dan het grootste voordeel kunnen zijn van deze technische"vernieuwing"
    Maar dat is niet zomaar in een test aan te tonen dus dat zal over langere tijd pas blijken.;)
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 18 mei 2016
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Ik volg die "discussie" vanaf het begin en zo langzamerhand wordt het hard tegen hard. Feiten, fictie en meningen spatten in het rond: "Fifty shades of graphene":rofl:

    De test die in dit topic hier gedaan wordt, is helaas nietszeggend. Maar misschien komt er nog een prima vervolg.
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Is deze al langsgekomen?

     
  6. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Meer power meerdere keren laden geweldig , alleen PAS OP ze zijn echt een slag groter dan de ''gewone'' lipo's bij mij passen ze lang niet allemaal
    in de toestellen , dus ben toch genoodzaakt om de ''oude'' toe te passen , maar verder SUPER
    laatste metingen gingen met normale lipo's van 30000 toeren naar 34950 toeren Top snelheid met gps meter nu 373KM oude lipo's rond de 350km
     
  7. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    dat heb ik al met die blauwe turnigy lipo's van HK, dezelfde capaciteit e.d. maar alleen de ene is 20C en de andere is 40C, de laatste is 50% dikker als die van 20C. Dus de graphene van 65C is zeker een stuk dikker.

    Hans
     
  8. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik zit nu op het punt om 2x 4s 3000 mah lipo's te kopen voor mijn fms edge 540. Ik kan minimaal 3 turnigy's 3000 4s 40c kopen voor de prijs van 2x 3000 4s graphene lipo's. Wat zou voor normaal vliegen een beteren keuze zijn???
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Voor normaal vliegen heeft een Graphene Wel voordelen, maar dan vooral voor de vliegtijd en THEORETISCH voor de levensduur van de lipo's..
    Je zult wel wat meer power hebben ook, maar of je dat Echt zult merken....

    Als ik bv met m'n Durafly Tundra vlieg, kan ik em makkelijker hoveren met een Graphene, dan een 2200mah 3S 35-70C..
     
  10. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik heb maar eens 2 graphene 3000 4s 65c besteld.Nu heeft 1 van de 2 pakketten een voltageverschil van 0.039v tussen cel 1 en 4. Is dit een probleem wat ik moet melden???
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Dat zou ik nou niet een enorm verschil noemen..
     
  12. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    ik heb de lipo net even opgeladen en 3 cellen komen tot 4.2 volt en 1 cel blijft steken op 4.17 volt. Deze moet toch ook volgeladen kunnen worden??
     
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Je hebt het over een verschil van een drie-honderdste deel van een Volt.
    Totaal niet relevant.
     
  14. DutchRC

    DutchRC Guest

  15. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.871
    Locatie:
    Nijmegen
    Een spanningsverschil van 0.039V is geen ramp, maar voor een lipo niet weinig, dat hoort eerder in de buurt van de 0.01V oftewel 10mV te liggen. Dat mag je zeker van een nieuwe lipo verwachten (bij een oude lipo met heel veel ontlaadcycli gaan cellen soms uit de pas lopen door veroudering)

    Echter als je een goede lader hebt met balanceraansluiting dan zal deze de 'achterlopende cel' vanzelf naar 4.20V laden (actief balancercircuit in de lader voorkomt overladen van de andere 3 cellen).

    Je kunt een foto maken van de individuele celspanningen en contact opnemen met de shop (alhoewel ik van van HK niet heel veel verwacht ...)

    Bas
     
  16. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Lader instellen op 0.3A en gebalanceerd laden, de meeste laders kunnen tot 300mA om de volle cellen heen leiden.

    Het kan wel even duren... :)
     
  17. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    HK heeft mij wel een nieuwe gestuurd......die overigens ook weer een verschil van 0.034 volt aangaf.
    Dit moet met balanceren ook wel weer goed te krijgen zijn.
     
  18. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.871
    Locatie:
    Nijmegen
    Netjes van hk, maar nu weer een verschil, en ook weer dezelfde cel? Hoe meet je die celspanningen? Er zijn namelijk van die lipo cellen checkers die aanzienlijk afwijkende celspanningen geven....
    Je zou ook mbv een multimeter de spanning per cel kunnen meten als je meer zekerheid wilt....
     
  19. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Tenzij de lader niet zuiver meet of balanceerd.
    Zo een klein verschil moet toch snel gecorregeerd zijn.;)
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vandaag door Gerd Giese geplaatst:
    Turnigy Graphene in 45C und 65C vom Hobby King im Hochlasttest, unter Akku Test einsehbar auf
    www.elektromodellflug.de
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina