Kyosho gx 46 motor starten

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Beginner, 27 dec 2016.

  1. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Hallo iedereen,

    Ik heb een Kyosho gx 46 motor en ik zou die graag eens starten. De motor is al redelijk oud, dus enige tips over hoe ik hem kan starten?
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hulp zoeken van iemand die er verstand van heeft, is het beste advies wat ik je kan geven.... Anders kost het je gegarandeerd een lamme arm, en grote kans op kapotte vingers er bij....
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  3. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Bedankt voor de reactie. Ik zal er iemand bijhalen die er verstand van heeft. Toen ik hiernet nog eens de motor nakeek, bleek één van de schroeven van de motor afgesleten te zij. Weet iemand hoe ik die schroef eruit kan krijgen?
     
  4. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Niemand hier is helderziend.... Een GOEDE foto van het probleem zou best wel handig zijn....
     
  5. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.875
    Locatie:
    Hulshout België
    En zet bij uw locatie de stad of gemeente van waar je bent , misschien woont er wel iemand in de buurt die je op weg wil helpen , zo groot is België nu niet , maar toch ....

    Groeten Jef
     
  6. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Bedankt voor alle reacties. Ik zal zien of ik een goede foto kan maken. Mijn camera is namelijk heel slecht.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Is bijna niet via een forum te doen, deskundige live hulp veel effectiever, sneller, en veiliger. Dit moet je zien, voelen, horen en ruiken om het goed te doen/maken.
    Waar wil je de motor in/voor gebruiken?

    Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel te vermelden, dan kan iedereen dat altijd links naast je berichten zien. Voor helpende handjes, verwijzingen naar hobby-locaties, clubs en winkels, of een schouder om op uit te huilen.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Ik wil de motor graag gebruiken in een calmato 40.
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Zit hij op het vliegtuig ? of heb je hem eraf gehaald ?
     
  10. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Momenteel zit hij op het vliegtuig.
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:
     
  12. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Even een vraagje. In mijn vloegclub zijn alleen maar vier takt motors toegestaan. Weet iemand waaron dat dat is?
     
  13. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Geluid, beperkingen in de vergunning. Viertakt geluid ligt doorgaans prettiger in het gehoor (lagere frequenties) dan tweetakt. Zelfs al zou de viertakt objectief gezien, in dB(A), meer geluid produceren dan de tweetakt.

    Welke vliegclub is het?
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
  15. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Deze club is redelijk dichtbij dus ik zoek een goedkope vier takt motor.....
     
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Omdat lieden zonder enig verstand van geluid zich hebben laten wijsmaken dat viertakt motoren stiller zijn en op grond van hun gebrek aan kennis een besluit hebben genomen.
    Hun aanname klopt niet, het is soms wel, maar net zo vaak niet het geval.
    En daardoor zit jij nu wel met de gebakken peren....
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
    MicropropSport en Arnoud Snel vinden dit leuk.
  17. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Dat is waar. Zeer jammer.
     
  18. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    "Motoren vanaf 20cc mogen 2-takt benzine motors zijn tot maximaal 50cc"
    Wat willen ze nu, motors of motoren?;)

    Maar dit geeft al aan dat ze geen idee hebben hoe het werkt.
    Een 50cc benzinemotor met standaarddemper hoor je nog makkelijk op een kilometer afstand (doordat die dingen 50m of hoger vliegen en uiterst lawaaiige props hebben).
    Een LB (jullie noemen dat geloof ik rondvlucht) model met een 1,5 cc tweetakt zou volgens de regels niet mogen, maar dat hoor je op 300 m al nauwelijks meer, want het komt nog geen 20 m boven de grond, dus dat draagt veel minder ver.
    Als je op eerlijke wijze iets tegen geluidsoverlast wilt doen, dan moet je op vaste afstand en richting het aantal dBa's bij volgas meten en dat vermenigvuldigen met een 'maximale hoogte' omrekeningsfactor. En voor dat getal een maximum vaststellen.
    Maar ja, dat zal wel teveel moeite zijn. Dus doet men maar wat...:(
     
  19. Beginner

    Beginner

    Lid geworden:
    6 dec 2016
    Berichten:
    178
    Locatie:
    België, Dilbeek
    Ik had al een paar mails gestuurd waarin ik vraag of twee takt toegelaten was, en het antwoord was neen. Elektrisch zie ik niet zo zitten.
     
  20. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Na alle wijze woorden reeds geschreven... Zul je een nieuwe motor moeten aanschaffen. 4-takt komt niet goedkoop, of tweedehands en dan moet je geluk hebben of via de club een gulle geste.
    2-takt is heel goed te dempen tot stiller dan 4-takt... of zelfs een flinke elektrobak... waar vaak de prop erg veel herrie kan maken! Een 2-takt is absoluut goed stil te krijgen, maar oook aan de demper hangt een prijskaartje als deze uit het schap moet komen... en het tikt allemaal door in het spaarvarkentje. Onthoud 1 ding... brandstof is leuk, elektro is ook leuk. Modelvliegen is leuk... vliegen het belangrijkst... dus... als het maar vliegt!

    Scherp geprijsde 4-takt is ASP, van HobbyKing of van Just Engines anders kom je uit op Saito? HobbyIn. Een 0.56 net iets onder de 200 euro. OS is wat duurder? Of Laser Engines uit de UK... prijzig of RCV... ook prijzig. En deze laatste moet je echt op brandstofreceptuur draaien anders loopt de boel stuk. Complex interessant motortje.
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2016
    Beginner vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina