Kunstvlucht... wedstrijden... Ik zou 1 tussenstap maken. tussen trainer en volgend toestel met kunstvlucht en zo Je ziet dat de meeste piloten 1 rustige kist in hun hangar hebben. 1 kist die het gewoon altijd doet.. Die wel kunstvlucht kan, maar die niet nerveus is bij rustig rondvliegen. Veel "echte" kunstvlucht toestellen hebben die neiging. Met tussenstap bedoel ik dan inderdaad zo'n puma (sport), fourstar 40 (om even wat vliegende bomen op te noemen) ik persoonlijk vlieg nog steeds met mn fourstar. is gewoon een rustige, vlieger. tot je het gas goed open zet, en de uitslagen op max zet, dan wordt hij leuk ;-) Tussendoor heb ik ook een Ultimate, vliegende vleugels, zelfbouw schuimspul, Viper 500(pylon racer), puma 40, EF edge 540 En toch blijft die fourstar meegaan.. Dat toestel in je link... Die is puur 3d gericht. Kijk maar naar de zeer grote stuurvlakken. 3d houdt in dat veel figuren "overtrokken" worden gevlogen, vandaar ook de grote uitslagen. kunstvlucht is echt een ander type. Ook ander type toestel. deze KAN het wel, maar vanwege de grote suurvlakken snel nerveus, niet precies te mikken.
o ja.. Vergis je bij een 3d toestel niet in de prijs voor electronica. wat je koopt, is puur de romp. servo's moeten daar nog bij. bij een klein maatje (1,5 meter) hoef je echt niet te schrikken van 50 euro per servo. Motor (brandstof of electrisch) accu's.. Tikt allemaal nogal aan. Goede kans dat je op het eind het bedrag voor de kit x2 moet doen.
bedankt Student. Wat kan ik dan het beste doen als ik met zo'n vliegtuig wil gaan vliegen? Heb je daar ook speciale wedstrijden voor of heb je dat op een hoger niveau kunstvlucht? Helemaal waar Dries.
iedereen schrijft zoals hij zijn eigen mening heeft gevormd daarom is het ook zo belangrijk om je eigen mening te hebben.. en je hierin af en toe een beetje te laten sturen.. Qua wedstrijden.. Er is zat.. hier staan de categorien ALLEMAAL opgesomt: https://www.modelvliegsport.nl/index.php/sportzaken-sp-1008688716/categorieen jij zou dan een beetje bij categorie 3 moeten kijken Typ in google bijvoorbeeld "F3A toestel" in, en er komen heel wat kisten naar voren..
Ideale opvolgtrainer voor aerobatic vliegen: http://www.modellhobby.de/RIPMAX-WO...article&ProdNr=044ACF020A&t=3&c=36693&p=36693 Het is altijd handig om meer dan één vliegtuig te hebben. Dan kun je toch vliegen als een je schade hebt en wat moet repareren. Leuk dat je bent begonnen met modelvliegen! Als je iets compleet anders doet dan alle andere kinderen uit je klas, valt dat een beetje op. Sommige kinderen kunnen daar niet goed tegen en vinden het dan leuk om te pesten. Trek het je niet aan.
Dat is heel erg toevallig: deze week heb ik voor het eerst met zijn iets grotere broertje gevlogen. Deze is van hout met een spanwijdte van 133cm. Het verschil is, dat hij veel wendbaarder is dan een beginners schuimpje. Daar moet je al wel mee om kunnen gaan.
Bedankt Nico. Maar zal dat niet te makkelijk vliegen voor mij zijn? Het ziet er een beetje hetzelfde uit als mijn apprentice alleen zit er geen neuswiel, deze heeft een staartwiel.
Nu niet te overmoedig worden hoor De mogelijkheden met zo'n WOT zijn veel groter dan met een apprentice. Het ziet er misschien een beetje hetzelfde uit maar het is het niet.
Overal is "normaal" mee te vliegen... zelf niet te veel uitslag geven. zorgen dat een ander het ding al een paar keer heeft gevlogen om te zorgen dat zwaartepunt, uitslagen etc goed zijn. Alleen waar je in het begin ECHT aan zult moeten wennen, is dat een trainer zelfrichtende eigenschappen heeft. hij gaat vlak liggen als hij een beetje op de aileron as gedraaid is. hij blijft wat langer rechtuit gaan. stall is heel goedmoedig. de stuntkisten hebben dus (bijna) geen corrigerende eigenschappen. en dat is vaak ff wennen ;-) hoeft niet erg te zijn, ik persoonlijk vind trainers niet prettig vliegen juist vanwege al die "bemoeizieke" gedragingen
Klopt. Ik vlieg "normaal" met de WOT4, maar als je ziet wat de instructeur er allemaal mee uit kan halen. Je eigen beperkingen kennen is nooit verkeerd.
Precies. Zelf ben ik ooit begonnen met een SIG LT25 en daarna overgestapt op een ATS Supersport, die lijkt wel wat op de WOT.. Kon ik heel mooi rustig met vliegen, maar ook heel ruig mee de hoek om. Een wolf in schaapskleren dus...
Ik heb er veel over nagedacht. Sommige van jullie hebben mijn Combat bouwverslag wel gezien, ik vlieg daar volgens mijn instructeur al best goed mee vlieg, het is een model die heel snel reageert dus het heeft al een soort stunt effect. F3A heb ik over nagedacht, ik vind het toch niet helemaal bij mij passen, ik wil toch wat vrij kunnen vliegen en niet steeds hetzelfde hoeven te vliegen. Iets van Pylonracen lijkt me wel leuk, daar is volgende week een wedstrijd van bij ons op de club dus daar ga ik zeker de hele dag kijken. Ik ga eerst wat langer vliegen, dan ga ik kijken wat ik leuk vind en dan kan ik ook een keuze gaan maken welk vliegtuig ik als 2e neem, mijn instructeur heeft daar natuurlijk ook een grote rol in. Verder kijk ik nog wat rond op wat voor wedstrijden mij leuk lijken, ik wil sowieso wedstrijden gaan doen.
Een simpele calmato sport al dan niet brandstof kan je een idee geven hoe sport aerobatics "voelt". Ik heb daar zelf mijn brevet mee gehaald, dus geschikt als (advanced) trainer.
Bij ons op de club stond er van t weekend toevallig ook eentje. Mijn combat is ongeveer hetzelfde, mijn instructeur zei dat dat een stap is die ik misschien kan overslaan toen hij zag hoe ik met die Combat omging. Maar hij lijkt me wel leuk om dat te voelen.