Op 24 september vieren wij, Elektromodelvliegclub Nieuwkerk te Goirle, ons 25 jarig jubileum met een vliegevenement. Hiervoor zoeken we modelvliegers die het leuk zouden vinden om het "dogfighten" te willen komen demonstreren. Heeft er iemand interesse om dit te komen verzorgen? Het moet wel elektro zijn!! Als je interesse hebt neem dan contact op met info@emvcnieuwkerk.nl Wij nemen dan z.s.m. contact met je op om e.e.a. te bespreken.
Dit bericht is door 86 mensen bekeken!! Is er niemand die ons kan helpen of die iemand kent die we kunnen benaderen?
Ik vermoed dat eerst die ene juiste persoon het nog even moet zien Wij hebben in onze club toendertijd gewoon zelf een dogfight wedstrijdje opgezet. simpele toestellen, depron platen, standaard aandrijving. wat regeltjes omtrend gewicht en aankleding. bij ons had er 1 500 gram lood in de neus, waardoor die kist een beetje te "hard" werd voor de medevliegers. 3 avondjes knutselen, en je hebt een toestel. beetje crepe papier lint (moet snel scheuren), beetje oefenen met raak vliegen: en je kan! echt leuk om te doen.. op die open dag zijn er 5 toestellen gecrasht tijdens de maiden (velen waren te laat begonnen met bouwen, maiden op de dag zelf) 2 doormidden gevlogen 5 hebben het gered tot na de open dag. de originele "echte" dogfight klasses en wedstrijden heb ik al lang niet meer voorbij zien komen..
Wij vliegen op de Club (Radio Vlieclub Brabant - Kaatsheuvel) met deze Combat vleugeltjes, een eigen ontwerp, sterk geïnspireerd op een heel oude modelletje met diesel motortje voorop. Nu geheel electro. Ik zal op de club eens rondvragen of er piloten zijn die een demo willen geven. https://www.hillcnc.nl/index.php/webshop/1/1/short-kits/combat-detail Er is nog tijd genoeg om zelf ook een aantal van deze vleugeltjes te bouwen, kunnen we als vliegclubs tegen elkaar in teams Combatten ;-) wordt het compleet chaos!!
ja.. dat was bij ons toen ook een beetje de heersende mening... CHAOS!! alleen zaten bij ons de props aan de achterkant van de vleugels, dus beschadigde er eigenlijk niets als je vol in een ander toestel vloog. behalve dat andere toestel dan linten aan de vleugels..
De prop is erg goed in het doorhakken van het lint. Er met een vleugel tegenaan vliegen is minder trefzeker. Daarom hebben wij bewust de prop voorop. Ook maakt een duwprop vaak meer herrie omdat die erg dicht achter de vleugel zit.
Ja Teunis ik weet nog welk van de 2 toestellen er bij betrokken waren met die crash (MidAir) Gr Ronald