Beste forumleden Na enkele jaren rc auto's dan vliegtuigen en drones tot 1 jaar niks meer wil ik terug bij het begin beginnen namelijk mijn Losi LST. Ik kocht de losi lst enkele jaren geleden en wil deze na toch wel 3j stilstaan terug tot leven weken. Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen? Ik begin best met een nieuwe bougie, nitro 16 of 25%? En glowplug starter om de motor tot leven te wekken. Ombouw naar electro vind ik vrij prijzig. Is er soms iemand die samen met mij de wagen zou willen tot leven wekken? Ben van Belgie.
Wat voor motor zit erin? vanaf 3,5 cc zou ik voor 25% gaan. Daar zijn die motoren voor geconfigureerd namelijk. M.v.g. Mark
De LST rijdt maar ik krijg de wagen niet echt stationair, de carburateur moet net iets meer lucht krijgen dan standaard, dus denk ik dat de brandstof te rijk staat, als ik die dan verminder krijg ik de wagen niet meer gestart. Ik heb intussen ook al een glowplug N3 kapot, na slechts 1min rijden was deze kapot, de gloei draait was gewoon weg. Integendeel tot een N4 glowplug, heb ik daarmee al veel meer gereden en deze is nog goed. Soms merk ik wel als ik hem af en toe eruit doe, dat hij een beetje nat is, van de olie denk ik. Dit wijst erop dat hij te rijk staat? Dacht ik, maar als ik hem afregel naar minder brandstoftoevoer, krijg ik de motor niet meer gestart. Is de oplossing dat ik de carburator meer moet open zetten? Dit manueel, momenteel is er een opening van ong 1mm. ik krijg de motor pas gestart als hij 2 a 2,5mm openstaat.
Waarom krijg ik de vragen in dit topic in mijn PB zonder ook maar een klein beetje het idee te hebben dat je iets specifieks aan mij vraagt?? Ik had je topic heus wel gezien en ik mag hopen dat ik de enige was die je per PB benaderde.... Wil je de attentie van anderen op je topic kent het forum de @username code. Dan mijn vragen aan jou, - Hoe liep de motor toen je hem opborg? - is die in een droge omgeving opgeborgen? - heb je voordat je hem startte ook de motor open gehad voor inspectie? Na een paar jaar stilstaan is roest op de krukas en lagers geen ongewoon verschijnsel met alle nodige gevolgen van dien... Je denkt dat die te rijk staat, dan zet je hem toch een kwart slag armer. Als het beter gaat prima, wordt het slechter moet je terug. Hoe is de rookontwikkeling? Veel rook duid op een rijk mengsel.
Hoi Sorry maar je had mij destijds goed geholpen. Vandaar dat ik u terug contacteerde. Ik heb hem nog niet open gevezen en toen ik hem opborg draaide hij niet prima. Er komt inderdaad wel veel rook uit dus hij staat dan te rijk.
Als hij toen goed liep ga ik er van uit dat de LSN goed staat. Je bent dus waarschijnlijk nu over naar een andere brandstof welke dan waarschijnlijk dunner is en dus makkelijker door de sproeiers vloeit. Hou de toptoeren goed in de gaten qua klank (mooi vol geluid) rook (klein streepje) en de temperatuur (100-120 graden) en zet de HSN in stapjes armer. Hou er rekening mee dat het effect van een veranderde setting op de HSN soms even na een paar meter rijden merkbaar wordt.