Mmh... als ik alle waarden optel uit de handleiding kom ik op 1521g uit. en ze geven zelf op 1374.... tja, dan kom ik straks niet zo gek uit Romp + rudder edg en cockpit is nu 995g en de opgave 923. De vleugels zijn maar enkele grammen zwaarder dan de opgave dus dat scheelt ook niet zoveel. Eens kijken hoe ze antwoorden op het verschil....
Heb je ze daar over een mail gestuurd? Ik ben benieuwd of je daar antwoord op krijgt. Ik heb ze gevraagd of zij mij een link kunnen geven voor de (koeling)update. Het antwoord was: gewoon opnieuw downloaden. Maar dat gaat dus niet (link verlopen oid) Aangegeven, maar (nog?) geen reactie. Veel te druk met nieuwe modellen uit te werken.
Ik zou niet te veel wakker liggen over een paar gram PLA meer of minder. Belangrijk is dat de lagen goed onderling verbinden. Er zijn geen doorgaande liggers. Twee slecht verbonden lagen en je bent het haasje. De grote optelsom ligt hem toch in de verdere afbouw. Jouw accu keuze is heel zo verkeerd niet, maar verder heb je er niet veel invloed op. En vliegen doet ze perfect. Landend op de buik kan ze best veel heben. Maar lichter is altijd beter natuurlijk.
Mig is vandaag gecrashed. Tijdens een rechte vlucht met ca 170 Km/h brak de rechter vleugel af tussen sectie 1 en 2 vrijwel op de lijmnaad. Wat een bende. Nooit een model zo versplinterd gezien. Bijna niets is geschikt voor hergebruik. Ik denk dat er we er zo ongveer 15-20 vluchten mee hebben gemaakt. Natuurlijk enkele loopings en diverse roll's mee gemaakt. Maximaal gevlogen sneheid was af en toe rond de 200 Km/u, meest rond de 125-150 Km/u. 3,3 Kg en 3 KW vermogen is toch wel wat te veel voor een vleugelconstructie waarvan de segmenten enkel "koud" op elkaar zijn verlijmd met CA. Ook weer niet zo'n heel grote verrassing. Nr 2 wordt vast beter.
Tja de vleugel...... Ik ken het. Heb met de Spit het zelfde verhaal gehad. Niet met die snelheden overigens. Ik begrijp niet zo goed waarom de mannen van 3dlabprint geen "buis" in de vleugel tekenen zodat je de mogelijkheid hebt er een carbon staafje in te verlijmen. Zou het geheel een stuk steviger maken. P.s. ik heb voortaan een tas in de auto liggen als ik ga vliegen.....voor het geval dat
Tekenen gaat ook steeds beter in Fusion 360. Contraints heb ik aardig onder de knie en parameters gebruiken doe ik ook steeds meer. Als oefening voor de kleine aan de slag geweest aangezien er geen goede versie op thingyverse te vinden was (voor de bochten dan). Via parameters is van alles aan te passen
Ben benieuwt of het ruwe geprinte oppervlak voldoende is voor het duplotreintje wat grip betreft. Immers is de aangedreven as star, en de binnenbocht is bij het origineel glad (voor het slippen). Hoe compenseer je de krimp van het model?
Even een vraag Ik ben ook een 3D-lab Q-Trainer aan het printen. Jullie zitten te tweaken ivm gewicht. Ik tweak niks en alles is precies op gewicht. Daarvoor heb ik de profielen gebruik die ik van 3D-Labs heb gekregen Dit ingeladen in Cura 2.7 en alle instellingen staan goed. Heb alleen het deel waar de motor in zit de wand dikte naar 0,8mm gebracht. Om het wat steviger te krijgen. Maken jullie dan geen gebruik van de profielen? gr Martin
Mag ik vragen wat jullie hebben betaald voor jullie CR-10? Ik overweeg er een aan te schaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer qua prijs. Uit China bestellen (en waarschijnlijk invoerkosten/btw) betalen, of een EU warehouse deal? Hij is nu te koop voor 345 incl. shipping te vinden in een EU (UK) warehouse.
Top, is zo gebeurd. Het alles goed na lopen en vast zetten met de juiste speling kost het meeste tijd maar dat maakt van een aardige machine wel een hele goede Ik heb inmiddels ook alle delen voor een 2e Z-spindel upgrade liggen, maar moet de houders nog printen. Helaas geen tijd voor een ombouw de komende tijd.